- 2202 Okunma
- 29 Yorum
- 0 Beğeni
...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Not : Söyleşilerim kitaplaştıktan sonra tekrar aktif hale getirilecektir...
YORUMLAR
Yazmak, sürekli kendi içinde bir keşifler yolculuğuna çıkmaktır, ne olduğunu kendinin de bilmediği bir şeylerin peşine düşmek. Şems'in peşine düşmek, aşkın peşine... Yazılmışsa "bir kadının kaleminden Şems ve Mevlana"... Oturmuşsa belleğimize Yelda Karataş... Şiir değil asıl şairin kendisidir yazılmış olunan. .
Kutlarım Mehtap.
daha önce de okuyup çok beğendiğim bir söyleşi.
Yelda Hanım ne kadar içten biriymiş.Şiirleri kadar kendisinide sevdim.
O'nu tanımamıza vesile olan ve güne gelen yazını kutlarım sevgili Mehtap.
İyi ki varsın, iyi ki yazıyorsun..
Mehtap ALTAN
buna köprü olabildiysem ne mutlu bana...
teşekkürler Sevgili Banu....
ANKA’DAN KALMA
Nar yarası gecenin ortası
İnce aylardayım karanfiller çağında
Bir damla kan oturuyor kalbimin sol yüzüne
Orada bir kül var Anka’dan kalma diyorlar
Nerde görsem aksimi dert yanıyorum güneşe
Ah! Şairler bile aşkı inkâr ediyor
Şimdi silah çekiyorum aşk yerine
Yelda Karataş
"Kaosu bilmeyen, düzeni anlamaz!"
"Eşitlik olmadan kardeşliğin olmayacağına olan inancımla; beyazı, çoğu rengin önüne koysam da ille kırmızı."
şiir yüreklerin düet ahengi olmuş kaliteli harika söyleşi..
teşekkürler sevgili Yelda Karataş ..
teşekkürler sevgili Mehtap Altan...
teşekkürler Tanrı'm tüm güzelliklere...
sevgim saygım tebriklerim günün yazısına çok değerli yazarına...:)
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
Detay açısından epeyce faydalandım.
Kendini bilmenin ilim olduğunu ya da ilmin eşiği olduğunu güzel anlatmış Yelda Hanım.
Zaten Şiirlerinde söz-imge ile bilinç arasında güçlü bağlar vardır hep.
Teşekkürler.
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
çok güzel ve zefkli bir sohbet..öncelikle bu zor paylaşımı sayfaya ustaca yerleştiren değerli kalemi kutlarım.bir daha okuacağım
tebriklerimle
Mehtap ALTAN
şimdiden teşekkürler...
Bir cümleyi görünce burada dün, gözlerim parlamıştı :
"Eşitlik olmadan kardeşliğin olmayacağına olan inancımla; beyazı, çoğu rengin önüne koysam da ille kırmızı."
İlle kırmızı !
Merhabalar Sevgili Mehtap,
konuşmak,söyleşmek,dinlemek ve bunların üstüne düşünüp sonuca varmak insanın, insan olduğuna dair en mühim özelliğidir - ki bu dost da olabilir, yolda yürürken bir anda biriyle muhabbete dalış da olabilir, bir esnaf ile de olabilir-. Fakat işte fayda denilen şey konuşanın bilincinde uyanır. Daimi boşluktan yakınırım ,gerek kendi yaptıklarımdan gerek gördüklerimden. Bir kuş ya da kediye bakarken içten kopan bir cümlenin dahi anlamı olmalıdır. İnsan ömrü bir yere kadar geçmek bilmez ama bir yerden sonra da ne hikmetse durdurmak mümkün olmaz;geçelim durdurmayı bu zaten imkansızdır zirâ da farkında olmak bile zor oluyor. Bir de yanına aldığımız her nefesin her saniyesinin her salisesi hesap edilecektir zamanı geldiğinde dersek, kişi ya da kişiler insan ya da topluluklar vs. ne yapıyorlarsa yapsınlar içinde müspet sonuçlar doğuracak noktaları bulundurmak mecburiyetindedirler; ister bilsinler ister bilmesinler bazı gerçekler vardır ki kilimlerle örtsek de işe yaramaz maalesef.
Bu çalışmanızı gördüğüm vakit başlık dikkatimi çekti. Başlık çok şey söylüyor ve de söylemelidir de.
"şiir üzerine söyleşi"
hani bildim ki kaç geldin kaç gittin, hangi küpeyi taktın hangi yüzüğü sattın vs...değil mevzuu. Alfabe ehlinin dikkat ettiğidir bu, ne kadar o ehilden sayılırım bilemem ama okuduğum bana bir şey verebilmelidir derim hep. Buradan da aldığım çok oldu. İlk etapta üslûba baktım. Sizi tanımak,kaleminizi bilmek biraz güven veriyordu zaten ve bundan sonrasında sonraki cevher nedire gitti akıl.
Şiir konuşurken aslında hayatı konuştunuz bir bakıma ve tabii olarak içindeki insanı , kalemi tutan eli ve de zihni. Kim nasıldır,ne yapar,ne eder,hepsini bilmeliyim vs. vs. olmadı hiçbir zaman merakım. Başından sonuna acaba nasıl cümleler kuruyor şahsiyet,acaba nasıl bir değerlendirmeye tâbi tutuyor dedim. Gördüğüm genelinde,konuşurken sınır gözetilmemiş ya da korku. Sanatçı sanatçı oluyorsa ya da olmak istiyorsa içinde "ben" diye kıvranan bir yürek vardır fakat bunu derken de bencilliğe gideni kastetmediğimi mutlaka bilmelisiniz. Konuşurken dayanılan esaslar var şimdilerde boşboğazlığın kol gezdiği bir topraklar topluluğu dersek düzene böylesini görmek ferahlatıyor içimizi. Sanat için konuşmak istiyorsak önce bilmek gerekiyor ve bilmek istiyorsak bildim demekten önce okumak gerekiyor ve okumak için de kimi okuyacağımızı bilmek gerekiyor bunun için de kurşunun rengini iyi seçmek gerekiyor :
"bir şey değiliz ve bir şey aramak da değildir işimiz; önemli olan çokluğa bakmaktır ve çokluğu izlemektir. Dünyayı biz yaratmadık evet yaşadıklarımız -bilebilen için diyorum- bizim eserimiz ama eser kalıcılığı da yine bilincimizin eseridir. Her mevsimin tadı var diyelim."
Kısacası,
çalışmanızın güzel bir değer olduğunu düşünüyorum. Yelda Hanım için kalemi daim mürekkep doğursundur dileğim ve sizin için de diliyorum bunu,emekleriniz kat be kat dönsün size.
Sevgimle.
Mehtap ALTAN
Şiir adına edebi dünyamın başarı için açılacak pencereleri adına bu çok değerli kalemler bana, bize çok şey kattılar ve katacaklar...
teşekkürler sevgili HAVİN...
Y.Karataş: Ben ‘ rengârenk’im. Büyüyünce Can Yücel’in kelamıyla Renkahenk olacağım…
Uyumsuzluğun belki de hiç görülmemiş uyumu.
Mavinin özgürlüğüne inanırım; özgürlük tanımım hiç örtüşmez çoğu insanla, denizle öpüşür ama.
Eşitlik olmadan kardeşliğin olmayacağına olan inancımla; beyazı, çoğu rengin önüne koysam da ille kırmızı.
Hayatım dediğimiz şey ne haltsa ben işte orada tastamam bir MOR beneğim.
merhaba güzel insanlar şiire yol gösterenler kutlarım böylesine güzel bir söyleşiyi
Yelda hanımı tanırım aslında kensisi şiir başlı başına
çok şeyler öğreneceğiz sizlerden şiir adına
her iki yüreği de gönülden kutluyorum
datça akşamlarından bin selam olsun şiire ve şiir dostlarına
aşkal kalın
Mehtap ALTAN
Yelda Karataş da bunlardan biriydi...
Ayrıca teşekkürler Sayın İnan...
Sevgili Mehtap, yazılarında hep bir şeyler öğrenip, öğretmek çabasındasın. Bunun farkında ve bilincindeyiz.
Araştırmaların neticesinde biz de senden bir şeyler öğreniyoruz.
Değerli Yelda Karataş'ı bizlere tanıttığın ve şiiri detaylarıyla paylaştığınız için size teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Mehtap ALTAN
teşekkür ediyorum ...
birkaç yıl önceye kadar ne haikuyu biliyordum ne yelda karataş'ı. şiirle ilgili bir seminerde ilk kez haydar ergülen'den duydum her ikisini de. haydar bey haiku şiir sanatını çok övmüş yazılma inceliklerinden söz etmiş ve bir haiku ustası olan yelda karataş'tan söz etmişti. o günlerde bana çok basit gelmişti haiku. kuşlar böcekler güneş ay çiçek.
ben hiç denemedim ama birçok arkadaşımız ciddi anlamda haiku yazmayı denedi, aslında çoğu görüntüde haikuya benzeyen dizeler yazdı ama haydar hoca onların hiçbirinin haiku olmadığını söyledi. o zaman öğrendik ki basit gibi görünen bu dizelerin birçok katı kuralı vardı ve uymak zorundaydınız. o günlerde gündemde olduğğu için haikuyu biraz okuduk unuttuk gittik sonra da.
yelda karataş'ı da o haikulu günlerde biraz takip etmiş az çok onun hakkında bilgi sahibi olmuştum. sonra onu uzun süre siyah kahve'de takip ettim. yazılarını şiirlerini ve yorumlarını okudum.
haiku ödülünü aldığı haikusunu yazmadan geçmeyeyim..
ölüme ne kadar yakın
unutulmaz çocukluğumun
ağır çiçekli ıhlamur ağacı
mehtap hanım edebiyat defterinde de onu gündeme taşımanız çok iyi oldu. farklı şiirrlerini okuma şansımız oldu ve şiire bakışını öğrendik sayenizde.
sağolun varolun.
ayrıca söportaj çok güzel bir çalışma olmuş . sorular ve cevaplar dolu dolu.
röportaj yazmanın zoruklarını biraz biliyorum. çoğu kere röportaj yaptığınız kişi size sadece söyleyeceklerini söyler gider. onun söylediklerine bağlı kalarak röportajı edebi dile dökmek oldukça zordur. röportaj yaptığınız kişi ve konu hakkında çok fazla bilgiye sahip olmanız gerekir. siz bunu fazlasıyla başarmışsınız. yararlandım, bilgilendim.
teşekkürler..
Mehtap ALTAN
Zira bana yaklaşımının zengin duruşunda kendimi çok rahat hissettim ve inanın soruları hazırlarken hiç zorlanmadım..
Ve sorularıma cevapları da emeğe gösterilen erdemli bir karşılıktı...
Ayrıca teşekkürler yorumunuz için...
Sevgili Mehtap Hanım,
Hep neyi merak etmişimdir, her söyleşinizin sonunda biliyor musunuz? Acaba bu şair kısmı hep göyle şiir gibi mi konuşur? " Oğlum tart oradan bir kilo domates, bir kilo biber...Aman ne olur çürük olmasın, sağlamından ver...Kiraz da alayım bir yarım kilocuk...Pahalıdır lakin, kızım pek sever..." misali...Ah, keşke böyle olaydı, her kelam şiir olaydı ama...
Yazına dönecek olursak, yine her zamanki gibi duygu yükünü sırtlamışsın. Sorular son derece özgün, edebi...Cevaplar zaten önsöz gibi..Yine bir şeyler öğrendim yazınızdan. Açıkçası bu şairimizin adını hiç duymamıştım daha evvel. Bu açıdan da size teşekkür ederiz...
Sitenin kültürel zenginliğine katkıdaki yerin tartışılmaz...Tebrik ediyorum...
Sevgiler...Ve de helalinden 10 puan...
Mehtap ALTAN
Öncelikle sorunuza cevap vereyim evet şiire bir parçası bulaşmış her yürek şiirsel rüzgarlar besler ruhunda...
Bu çoğu zaman yaşamına söyleşilerine de yansır bu onun renkli zırhıdır...
Yelda Karataş sadece bir şair değildir bence bir araştırın onun bir hazine olduğunu göreceksiniz...
SEVGİMLE...
Mehtap ALTAN
sevgiler..
Aynur Engindeniz
Neden anlamadım ama, son şiirde gözlerim doldu benim...
Sevgiler....
Mehtap ALTAN
teşekkür ediyorum ÜSTAD kelimesi için kendi adıma estağfirullah diyorum...