Günbegün Notlarım 96/NE GÜZEL TERTEMİZ BİR ÖMÜR GEÇİRMEK...
.............................................................
Günahlara bulaşmadan, kinlere bürünmeden, pisliklere bulaşmadan, boşluğa düşmeden, hiçliğe yaslanmadan, anlamsızlığa dem vurmadan, saplanmadan kötülüklere, kırmadan gönülleri, yarı yolda bırakmadan adımları; yaşamak ne güzel...
Ne güzel tertemiz bir ömür geçirmek...
Ne güzel, sabahını ve akşamını mutlu anlarla tamamlamak...
Ne güzel, sana verilen sayfanı dolu dolu doldurmak...
Ne güzel annenin ak sütü gibi helal helal nefes almak. Emanetli cana kıymamak, kutsal varlığa laf getirmemek, adem neslini aşağılamamak, meleklerden üstün insanı çaresiz bırakmamak; ne güzel...
Karışmamak başkasına. Kimsenin hakkında dedikodu yapmamak. Zulmetmemek bir bedene. Kimsenin hanesine tecavüz etmemek. Çalmamak duyguları. Sınırları ihlal etmemek, fazla mal için uğraşmamak, maneviyata erişmek için haram yememek ne güzel...
Ne güzel, istila etmemek başka bir ülkeyi. Zor durumda bırakmamak bir dostunu. Düşmanlık beslememek bir canlıya. Taşa bile saygı göstermek. Karıncaları baş tacı etmek, uğur böceklerini sevindirmek, korumak doğayı, yeşili sulamak, yaşatmak baharları ne güzel...
Ne güzel huzur içinde hayata devam etmek. Yağmur taneleri gibi bereketli yağmak. Çelme takmamak arkadaşına. Komşusuna yardımlarda bulunmak, yetinmeyi bilmek, bağışlamak her suçu, affetmek her yanlışı, hoş görmek her hatayı; ne güzel...
Ve ne güzel iyiliklerden yana enerjini harcamak. Aşka dair harika düşler kurmak. Edebiyatı edebi konuşmak. Daha iyiye götürmek insanlığı. Daha vasıflı bir kişilik edinmek için uğraşmak, daha muhteşem bir dünya için çabalamak, daha fevkalade hislere ulaşmak için keşfe çıkmak, herkes için istemek, herkes için didişmek, herkes için bir baltaya sap olmak, herkes için ben’i bırakıp biz olmak; ne güzel...
.................................................
MehmetSelimÇİÇEK
25 Haziran 2010
Cuma 23:11:39
YORUMLAR
Ben değil biz olmak çok güzel.. Bu her ilişkide mutlak gereklilik. Toplulukta, evlilikte her yerde.. Bir de dualarda tabiki Allah herkese istediğine erişmeyi nasip etsin. Bireysel mutluluk değil genel mutluluk herşeyden önemli.. Birisi ağlarken diğeri nasıl gülebilir ki..
Tebrik ediyorum güzel düşünen, iyi yürekli kardeşim.. On puanımı verip izninle sayfandan çekiliyorum. Tebrik ederim.