- 1822 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Karadeniz Kalbim
Bugün bulutlar yağmur toplamasın
Gözlerim toplayacak gözlerinden yağmuru
Uyan
Ölüm kusuyor yağmur ,düşüyor gülüşüne ,bu adres doğru değil . Yağmasın yağmur bu şehre alıp götürmesin kalbimi .
Yağmasın siyah yağmurlar,güneş vursun saçlarına dinlensin Karadeniz en derin fırtınalarda ,sakin sessiz bir şarkıda sesin kıyılarımda .
Karadeniz kalbim ,Gelevera taşıyor , ağlıyor ‘ hayde gidelim diyor dağda karayemişe ‘ hayde taşalım beraber karayemişleri sulayalım , büyütelim Kazım’ın saçlarına doğru sahil kenarlarında cıvıldayan çocukların nefesi nefesinde .
Mavi , gülüşü sevdalı aşk kokuyor Zigana’daki çiçekler ,gamzemde saklı bir bahar dua ediyor bulutlara
yağmasın yağmurlar nana
yağmasın
yağmasın
Aysu
YORUMLAR
Şu dünyada ilk sevdiğiniz sanatçı kim deseler hiç düyünmeden Kazım koyuncu çıkar dilimden.
Ben onun hastalığının son dönemlerinde tanıdım.Gül beyaz isimli dizide çarpıldım sesinin dokusuna.yağmur gibi doldu iliklerime.Nefes aldım kazım koyuncuyla.Sonra şarkılarını araştırdım.Allahım ne güzel şeylerdi onlar hepsi birer efsane tıpkı dile getiren kendisi gibi.Ayrılık şarkısında daha bir yakınlaştım.Yudum ,yudumdu .bölgemin kocaman dağ yüreklisi.Seviyorum ben oni.hemde pek seveyrum.Kan gibi can gibi aşk ile sevda gibi.
Öyle çok şeyler yazılırki yazmakla defter kağıt biter kazım aşkı bitmez.Yüreği hiç solmasın sevenlerinin.Biz kazım koyuncuyuz.Biz memleket kokusunu onda teneffüs ediyoruz.Aklıma gelmiyor daha neler demek istiyorum aslında ama.tek kelime kazım koyuncu hepimiz seni seviyoruzzzzzzzzzz.Şarkıların emanet yüreğimizde hiç solmayacak.hep ileriye taşıyacağız.
seni seviyorum kazım koyuncu.hep sevmeye devam edenlerdenim ben ve bizler.İyi uyu rahat uyu .Rabbim mekanını güllerle çevirsin.Allahın sevlamı bereketi üzerine olsun vesselam..
Gönlümün gonca yürekli sevdalısı.
şair ceketlim şiir gözlem şarkı sözlüm
seni seveyrum dedim daaa uşağum duymaymusun yoksam beni::
Tebrik ediyorum güzel yazınızı ve ben de rahmet diliyorum. Ege ve Akdenizin hemen her şehrini gördüm ama Karadeniz'i hiç görmedim. Büyük bir eksiklik olarak görüyorum. Nerede bir Karadeniz lafı geçse kulak kabartırım. Kayınvalidem Giresun Şebinkarahisarlı oraya ait bolca fotoğraf var albümlerinde. Gerçekten çok yeşil. Bir gün mutlaka görmek istiyorum. İnşallah bana da nasip olur Karadeniz'i görmek.
Tekrar teşekkürler paylaşımınız için saygı ve selamlarımla..
AYSEL AKSÜMER tarafından 6/25/2010 10:26:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
lacivertiğnedenlik
Aysel AKSÜMER
Değerli Aysu hemşerim
Bir edebiyat ortamında ne alaka diyebilirsin, lakin affına sığınarak Kazım Koyuncu ile yapılmış bir röportajdan ufak bir alıntıyı yazının altına düşmek istiyorum. Müsaade vardır zannıyla, teşekkürler
[Sayın Kazım Koyuncu niçin Trabzonsporu tutuyorsunuz ?
"Trabzonspor’u tutmak sadece o yörenin çocuğu olmakla açıklanabilecek milliyetçi bir davranış değildir. Benim için Trabzonspor, en güçlülere karşı koyan ve herkesi yenen hayali kahramandı. Öyle bir kahramandı ki statükoyu bile devirmişti.”
"Bendeki Trabzonspor sadece futbolu temsil etmiyor, zaten etmemeli de... Trabzonspor, Türkiye’de sürekli şampiyon olanlar dışında olan her şeyi temsil ediyor”
Trabzonspor’un bendeki ifadesi, statükonun karşısında yer alması, statükoyu parçalaması, güçlülere karşı güçsüzlerin var olduğunu ve onların da bir şeyler yapabileceğini göstermesidir. Trabzonspor, sadece bir yöre takımı olarak ben de ifade bulmuş olsaydı, bu lokal bir şey olurdu ve de çok doğru temellere oturmamış olurdu. Oysa Trabzonspor, sadece Trabzon’ u değil tüm Karadeniz’i aşmış bir olgu. Evrensel değerlere sahip olan benim için de Trabzonspor, Türk futbolunun en evrensel değeri ve en önemli unsurudur.
Urfalı, Diyarbakırlı, Mardinli o kadar fazla Trabzonspor taraftarı var ki, bu memleketlilikle açıklanabilecek bir olgu değil. Aslına bakarsanız, yoksulların, ezilenlerin, "farklı olanların” var olduğu ve birbirleriyle dayanışma içinde olacağı duygusunu ifade ediyor. "İnsan neden Diyarbakır’dan Trabzonspor’u tutar?” diye bir soru sorulduğunda, "Güçlülere karşı direnen ve statükoya hayır diyen anlayış nedeniyle” cevabını buluyorum.
Kendine has yapısından dolayı Trabzonspor var oldu. fiimdi modern zamanların birtakım ilişkilerini yaşıyoruz. Trabzonspor, modern zamanların kendine dayattığı ilişkilere girdiği andan itibaren çöküşü de başladı. Biz, varlığımızı anlamlandıran değerlerimizi unutmaya başladıkça ne anlama geldiğimiz de anlaşılmıyor. Eğer kendimizi üç büyük kulübün yanında dördüncü kulüp olarak adlandıracaksak, alınacak şampiyonlukların da bir anlamı olmayacak. Oysa kazanacağımız şampiyonluklar, tıpkı eskisi gibi oynanan futbol, kazanma hırsı, diğerlerinden farklılığımızı ortaya koyacak. Trabzonspor olarak, o eski değerlerimizin peşinden koşmalıyız.
Konu Trabzonspor olunca, mesela, orada oynayan futbolcuların kendini çok özel hissetmesi ve insanlara bir şeyler vermek zorunda olduklarını bilmeleri gerekir. Bu duygu saf bir duygu olabilir ama böyle düşünüyorum.
Açıkçası Hopa da Lazlar daha çok Fenerbahçe’ yi tutar. Benim ailemdeki herkes de Fenerbahçelidir. Normal olan benim de Fenerbahçeli olmamdır ancak kafayı biraz kaldırdığımda, biraz farklı olduğumu hissettiğim anda farklı olanla buluşabildim. Farklı olan Trabzonspor’du. Mesela kazara Fenerbahçeli olsaydım hayatımda futbolun bu kadar yeri olmazdı; en fazla arada bir Fenerbahçe maçlarının özet görüntülerini izlerdim; futbolun bende bir karşılığı olmayabilirdi
Hayatta doğru bildiğim şeyleri şüphesiz soru işaretiyle algılamışımdır ancak o soru işareti kalktığı yerde de o doğruları sonuna kadar savunmuşumdur. Trabzonsporlu olmakla kendimi ayrıcalıklı ve farklı hissediyorum. İlla bir futbol takımının peşinden gidilecekse bu takım bana göre Trabzonspor’dur. Bir futbol hareketi olarak Trabzonspor’u desteklemek de bana göre ayrıcalıklı ve elitist bir durumdur. Statükoyu, ayrıcalığı kabul etmeyen, özgürlük düşkünü pek çok kişi ya futbolu hiç sevmiyor; sevenler de Trabzonspor’un kazanmasını istiyor...
- Futbola karşı durup da, futbol sevgisi üst düzeyde olan çok solcu, demokrat, aydın insanlar tanıyorum. Onların birçoğu futbol sevgisini söyleyememiştir. Aslında futbol, dünyanın en kolektif toplu hareket ve eğlence biçimidir. Ancak hangi güçlerin elinde olduğu çok önemlidir. Ve bugün de kötü niyetli kişilerin elinde olduğundan, futbol zarardır... Futbol üstünden siyaset yapanlar, ihaleler alanlar, inşaatlar yapanlar varsa, futbol içinde çok günah barındıran bir gerçek olarak karşımızda durmaktadır. Bunlara rağmen futbolu çok seviyorum ve Trabzonspor’u tutuyorum.]
Rahmetler diliyorum
Saygılar, selamlar
lacivertiğnedenlik
gerçek bir sanatçıydı...
yaşam şekli yaptıkları ve eserleri onun ışığı olacak...
mekanı cennet olsun ...
lacivertiğnedenlik
Kazım Koyuncuya rahmet diliyorum. Keşke kendisine ithafen yazılan bu güzel satırları görebilseydi...
Sevgiler..
lacivertiğnedenlik
Aynur Engindeniz
İtiraf etmeliyim ki, sağlığında pek fazla alakadar olduğum bir sanatçı değildi. Ne zaman ki hastalığını duydum, o vakit ilgimi çekti. Gözler önünde eridi bitti ve gitti. Bu hep acıklı geldi bana...yaşarken kıymet görmeyen pek çok sanatçı gibi, ölünce kıymeti anlaşıldı.
Rabbim sonsuz rahmetini bağışlasın ona...Çektiği acılar kefareti olsun inşallah...
Vefanız taktire değer...Galiba tanıyordunuz...
Sevgiler...