- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FİLİSTİN’E DESTEK MİTİNGİ
Yozgat Akdağmadeni ilçemizde perşembe günü yapılan “İsrail’e Lanet, Filistin Destek” mitingi muhteşemdi. Dokuz sivil toplum örgütünün katılımıyla gerçekleşen miting, etkili olmuştur. Bu organizasyonda emeği geçen bütün arkadaşlara teşekkürü bir borç biliyorum. Organizasyonda bir eksiklik yoktu. Bu mitinge, yediden yetmişine vicdani duyarlılığı olan herkes katıldı. Katılanlara da ayrıca teşekkür etmek gerekir…
Bu miting, asla siyasi bir miting değildir. Dünyanın neresinde olursa olsun, hakiki bir Müslüman masum ve mazlumun yanında yer almalıdır. Müslüman zalimin yanında asla yer alamaz. Katılanların maddi bir çıkarları da söz konusu olamaz. Sadece abluka altında yaşamak zorunda bırakılan Gazzeli Müslüman kardeşlerimize bir destek niteliğindedir. İsrail Devleti, tam dört yıldır Gazze’deki Müslüman kardeşlerimizi abluka altında tutmaktadır. Onları, aşılması zor duvarlarla örülü açık hapishanede mahkûm etmektedir. Bu vahşet de bütün dünyanın gözü önünde cereyan etmektedir…
Süt bulmayan çocuklar ölmektedir. Hastaneye gidemeyen; çocuk, kadın ve yaşlılar ölmektedir. İHH’ın organize ettiği insani yardım gemileri, İsrail’in ambargosunu delmek istedi. Uluslararası bir karasuda, Mavi Marmara gemisine İsrail askerleri; hücum botlarıyla, helikopterlerle ve denizaltılarla saldırdılar. Mavi Marmara yardım gemisini, İsrail askerleri kana bulamıştır. Dokuz vatandaşımızı oracıkta şehit etmişlerdir. Aynı gece, İskenderun askerî deniz üstüne saldırı yapılmış orada da altı Mehmetçiğimiz şehit edilmiştir. Bu iki saldırının aynı günde yapılması manidar değil midir? Bu iki yerde de şehit olan kardeşlerimize Allah’tan rahmet, ailelerine baş sağlığı diliyoruz.
Mavi Marmara gemisinde bulunan Sorgunlu kardeşimiz Samet Doğan bir konuşma yaptı. Onun konuşması dinlemeğe değerdi. Orada İsrail askerlerinin, kendilerine nasıl kötü muamelelerde bulunduğunu tek tek anlattı.
Mavi Marmara yardım gemisinde elli civarında ülkenin vatandaşı bulunuyordu. Bu gemide her tür ırka, dine ve felsefi görüşe mensup insanlar bulunmaktaydı. Onların tek bir amacı vardı: Mazlum insanlara yardım etmekti. Hepsi de sivildi, yanlarında silah olmayan bu yardım gönüllüleri İsrail askerlerince savaş muamelesi gördüler…
Mavi Marmara gemisi kana bulanmıştır. Başkalarına bir kuruş yardım etmeyenler bu yardım gemisini eleştirmişlerdir. Ülkemizde bulunan İHH, Kimse Yok mu, Can Suyu, Deniz Feneri gibi insani yardım amaçlı sivil toplum kuruluşları dünyanın her tarafına yardım etmişlerdir. Doğu Türkistan’ından alın da Bosna’ya, Somali’ye Gazze’ye ve adını sayamadığım başka ülkelere yardım etmişlerdir. Bu yardımı, yardım konvoyunu veya bu mitingi eleştirenler acaba ceplerinden Doğu Türkistanlı kardeşlerimize kaç kuruş yardım etmişlerdir? Herkes elini vicdanına koysun ve bu sorunun cevabını vermeye çalışsın. Allah aşkına laftan başka ne üretiyoruz? Gerçekten de insani yardım için uğraşan sivil toplum kuruluşlarını takdir etmek gerekir…
Gazze ablukasını kaldırmak için, yüz devlet birleşseydi, İsrail’in kılı kıpırdar mıydı, ya da Mısır Devleti refah sınır kapısını açar mıydı? İHH ve içindeki gönüllüler, yüz devletin yapamayacağı başarıyı bütün dünyaya göstermiştir. Bütün dikkatleri Filistin’deki ablukaya çevirip, İsrail’in masum insanları bile düşünmeden öldürebileceklerini bu olayda bütün dünya görmüştür. Mavi Marmara’da yaralanan kardeşlerimiz için acil şifalar diliyoruz. Biz de Gazzeli Müslüman kardeşlerimizin yanında olmalıyız. Dünyanın neresinde olursa olsun, mazlum insanlar için dua a etmeliyiz. Dili, dini, mezhebi siyasi görüşü ne olursa olsun bütün mazlum ve masum insanların yanında olmalıyız.
Bütün dünya, bu olayda tek vücut olmuştur. İsrail Devleti içinde bile mazlumlara destek için yürüyüşler yapılıyorsa, biz de hâlâ bu gibi olaylara siyasi çıkarlar olarak bakıyorsak, elimizi vicdanımıza koyarak düşünmemiz gerekir.
Akdağmadeni ilçemiz, bu mitingle bir defa daha mazlumların yanında olduğunu bütün dünyaya göstermiştir. Değerli Akdağmadeni halkının, Filistin’e destek mitingine göstermiş oldukları duyarlılıktan dolayı tebrik ediyorum.
Müslüman, zulmü alkışlayamaz ve zalimi asla sevemez. Dini, ırkı ne olursa olsun Müslüman mazlumun yanında olmalıdır. İslam dini: “Müslüman, Müslüman’ın kardeşidir.” buyurmaktadır. Yine dinimiz: “Bir insanı öldürmenin, bütün insanlığı öldürmek, bir insanı kurtarmanın da bütün insanlığı kurtarmak” olduğunu bizlere bildirmektedir.
Bizler de Müslüman olarak, dünyanın neresinde olursak olalım, zulme rıza göstermemeliyiz. Zalimlerin yanında asla olmamalıyız. Mazlum insanlar için, dualar etmeliyiz ve onlara maddi ve manevi yönden destek olmalıyız. Hayır ve dualarımızla onları yalnız bırakmamalıyız…
12.01.2010
Akdağmadeni
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.