- 594 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MAVİ MARMARA ÇOK ŞEY DEĞİŞTİRDİ
MAVİ MARMARA ÇOK ŞEY DEĞİŞTİRDİ
İHH’nın öncülüğünde; sürgünü seyahat, zindanı uzlet, ölümü de şehadet bilerek Gazze’ye doğru çıkılan insanlığın yeniden diriliş müjdesi olan insani yardım seferinden sağ salim dönen gazilerimizle beraber dün Gaziantep’in Islahiye İlçesi Cumhuriyet meydanında yapılan Siyonist İsrail’e Lanet, Gazze’ye Yardım mitinginde yüreği insanlık için çarpan gönüldaşlarımızla beraberdik.
Ak Parti, Saadet Partisi ve Büyük Birlik Partisi ile sivil toplum kuruluşlarının, vakıf ve derneklerin müştereken tertipledikleri miting gerçekten görülmeye değerdi. Yaşlısı, genci, bebeği ile güneşin altında saatlerce bekleyen kadınlarımızın, genç kızlarımızın, erkeklerimizin gönüllerindeki birlik ve beraberlik duygusu ile Filistin’de yoğunlaşan insanlığın ortak vicdanının sesine gururla şahit oldum.
Yükü insanlık, merhamet, hamiyet, özgürlük, vicdanî ve insanî diriliş müjdesi olan Mavi Marmara gemisinde zalim Siyonist korsanların saldırısı öncesi ve sonrası yaşananları birinci ağızdan dinlemek, doğrusu herkesin merak ettiği ve merak edilen her şeye cevabın bulunduğu mekândı.
Kilis’ten, Gaziantep’ten, Osmaniye ve Kahramanmaraş’ tan gelip miting meydanında sırayla kürsüye gelerek gönüldaşları selamlayan ve hatıralarını paylaşan gazi amcalarımızı ve kardeşlerimizi dinlerken, hassaten gemide şehit olmuş kardeşlerimizin eşleri olan bacılarımızın gönderdiği Adana ve İskenderun’ dan gelen, bizlere metanet, inancımıza, imanımıza ve Allah’a verdiğimize söze sadık kalmamızı öğütleyen mektuplar okunurken dinleyen herkes gibi gözyaşlarıma ben de hâkim olamadım. Dünyayı ve dünyada sevdiği anasını babasını çocuklarını şehadetle başlayacak ebedi hayata tercihte hiç tereddüt yaşamayan şehitlerimizin son anlarını bizzat şahit olanlardan dinlerken şehitlerin burcu burcu tüten kan kokusunu yüreklerimizin kıvrımlarında hissettik.
Miting sonunda okunan ortak basın bildirisi ise; uluslar arası hukuk kaidelerini didik didik ederek muazzam bir şekilde hazırlanmış olup, Siyonist İsrail’e, onun gazete köşelerinde ve siyaset sahnesinde arz-ı endam eden yerli avukatlarına ve yabancı işbirlikçilerine gerçek bir insanlık dersi, esaslı bir hukuk dersi verir nitelikteydi.
Filistin’e insani yardım için çıkan gemilerin, bu gün için yüklerini Gazze’ye indirememiş olsa da yeryüzünün değişmez denen dengelerini değiştiren, uluslar arası siyasetin temellerini yerle bir eden ve ayrıca asli mânâda Türk dış siyasetinin nereden nereye geldiğinin de göstergesi olması hasebiyle amacına ulaştığına eminim.
ABD ile İsrail’in, Avrupa ülkeleriyle İsrail’in aralarındaki yıllardır var olan ittifak, Türkiye’nin girişimleriyle çatırdamaya başladı. İsrail’e karşı Türkiye ve Yunanistan’la başlayan kınama, büyükelçileri geri çağırma, ilişkileri durdurma gibi diplomatik tavır, Almanya, Fransa ve Hollanda olmak üzere dünyanın diğer devletlerinde de açık ve net bir şekilde ortaya çıktı. İsrail yalnızlığa mahkûm edildi.
Zindanlarda tuttukları (milliyet ayırmadan) barış gönüllüsü insanlarımızı 2 gün içinde Türkiye’ye iadesi ve İsrail’in ABD’ye yönelik “iki yüzlüsünüz, bizi sattınız” türünden homurdanması azımsanmayacak gelişmelerdir. Bu güne kadar mazlum Miletlere uygulanan her çeşit mezalime, katliama, işkence ve vahşete sağır ve dilsiz kalan dünya, bu gemiye ve gemidekilerin şanlı ve insani mücadelesine kayıtsız kal/a/mamıştır.
Dik duran insanların arkasında da dik duran yetkililer vardı. Onların hepsine sonsuz teşekkürler…
Dünya tarihini ve dünya siyasetini değiştiren bu yolculuk ilerleyen günlerde Gazze’ deki kuşatmanın da kaldırılmasına ve Kudüs’ün esaretten kurtarılmasına kadar varacak inşallah.
Bu gayret ve çabanın devam etmesi şartıyla.