- 1648 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KEŞKE ÇİÇEK OLSAYDIM
çiçek olsam
seninle daldan dala
renk renk açsam..
seninle gezmek için
çiçek olsam.
seninle yaşamak ,
seninle ölmek için
seninle bir ömür olmak içn
çiçek olsam.
seninle ağlamak gülmek için
çiçek olsam.
sevdan özlemin
hep çiçeğin olsam...
gül olsam ,menekşe ,lale
papatya ...
yeter ki
çiçek olsam.
canan demirel
YORUMLAR
Çiçek olmaya özlem...Gündüz, akşam grisine bürünür, gök ağlarcasına dökülürken yere ve ara ara bozuk bir kalp atışı ritmiyle gürlediğinde gök, ani bir ışık yansıması olduğunda ve siz balkonun ıslatmayacak bir köşesine çekilip de seyrederseniz veya bir pencere önüne geçip de dirseklerinizi o pervazlara dayayıp seyre daldığınızda göğün gözyaşlarını çiçek olmayı istemek de gayet doğal olur.Böylesi havalar ne olmayı düşletmez ki insana...
Çiçek, çiçekler...Her birine değişik manalar yüklediğimiz ve kendimizce adlandırdığımız çiçekler...Güller deriz...Dikenleri olsa da, batsa da parmağımıza ve hafiften bir kan sızdırsa da, yine de severiz onları...Bazen beyaz, bazen sarı bazen de kırmızısını arar dururuz.Her birinin birer dili vardır.Yediverenler deriz, hani şu senenin bir ayı hariç hep açanlar...Ne kokusuna ne de güzelliğine doyum olmazlar.Gülümser dururlar sanki göz göze geldiğimizde.Bazen de boyunlarını büküverirler.Anlarız ki onlarında bir sızıları vardır ta derinlerde.Bir tanesine sevda çiçeğim deriz.Ve sanki onu daha bir özenle koruruz.Koruruz da yinede solmaya mahkumdur. Yine de bitmez ki.Alır saklarız bir kitap arasında...Yıllar sonra da olsa sararmış kitap sayfalarının arasında yine de buluruz onları.Hangimiz koymamışızdır sayfalar arasına...Bir pırlanta hassasiyetinde bakmışızdır ona.Bazen gözyaşımız olmuştur.Götürmüştür yıllar öncesine.Bazen de sevincimiz olmuştur tebessüm ettirir.Ya diğerleri...karanfiller, fesleğenler, sümbüller, laleler..Bağışlayın beni isimlerini buraya yazamadıklarım...Hele hele seni unuttuğumu sanma, ismi bile konulmamış, toprak bile bulamamış, iki taş arasından iz bulmuş da yükselmiş kır çiçeğim...unutmadım seni.Yerim dar.Ya gel,incikler, papatyalar siz siz de ihmal ettiğimi düşünmeyin emi...Sizlerin hiçbirinin kaderi şarkılara benzemesin diyecem ama ne yazık ki benziyor...Önceleri sevilip, sonraları unutulup gidiyor...Sen , yakama baş aşağı taktığım kırmızı konca gülüm, neredesin şimdi...
Bu gün yine yağmur yağıyor,Yazınızı okudum ve yazıverdim bunları.Çiçekler çok başka...Her daim sulamak, vitaminini vermek, toprağını eşelemek ve onlarla konuşmak gerek....Aksi halde kurumaya mahkümdurlar...
Sağlıcakla ve çiçek ruhunda kalmanız dileklerimle.
canandemirel
bu yoruma ancak teşekkürlerimi yolluyabilirim..
sevgilerimle...
emine erdem
Bu gün yine yağmur yağıyor,Yazınızı okudum ve yazıverdim bunları.Çiçekler çok başka...Her daim sulamak, vitaminini vermek, toprağını eşelemek ve onlarla konuşmak gerek....Aksi halde kurumaya mahkümdurlar...
Sağlıcakla ve çiçek ruhunda kalmanız dileklerimle.
Merhaba efendim siz gerçekten çiçek seven bir arkadaşsın ! vede bu kadar çiçek seven her çiçekten bal alan arıya benzer değilmi arkadaş ,vede çiçekleri ara ara da sulamak gerekir siz çiçeklerin dilinden gerçekten çook iyi anlıyorsunuz efendim! Sizi tebrik ederim ve de derimki fazla koklayıpta söndürmeyiniz çün ki yazık olur bırakın çiçekler yerinde kalsın incinip solmasın yoksa çoook yazık olur efendim.Bende çiçekleri her türünü çok severim ve onlara hayranlıkla bakarım ALLAHım negüzel yaratmış diye koklarım ama incitmeden hırpalarsam solar diye korkarım! sadece çiçeklere değil her baktığım yerde ALLAHı görürüm o nun içindirki incitmeden okşarım ölmesinler diye efendim. Sizi tebrik ederim çünki siz çiçeklerin dilinden çooooook iyi anlıyorsunuz.Saygılar.
Canan kardeşim,çiçek olmak istemenizi, hissettiğiniz güzel duyguları ifade şekliniz olduğunu anlasam da , siz yine çiçek olmayın da , bizim için Canan olarak bizim çiçeğimiz olun,çünkü çiçeklerin ömrü kısadır. Sevgilerimle.
canandemirel
hava çok kasvetli yağmurlu
için sıkıldı ve çiçek olmak istedim
sevgilerimi yolluyorum...
canandemirel
sevgiler..
Tebrik ediyorum yüzümde ve gönlümde çiçekler açtıran bir yazı olmuş. Sevgilerimle...
canandemirel
sevgilerimle..
Özgün, özel ve güzellikli bir şiir
Satır araları özlem ve duygu kokuyor
Çiçek olma istemi ruh güzelliğinin satırlara yansıması…
Kutluyorum…
Saygılarımla
canandemirel
teşekkür ve sevgilerimi yolluyorum..
Çiçek olmak güzel güzel de ,ya koparılan çiçekler,ya bal yapmayan arıların kokladığı çiçekler,ya kitabın arasında yıllarca saklanan çiçekler,ya susuz kalıp solup giden çiçekler...
canandemirel
teşekkürler güzel yorumunuz için..
ama çiçekler hep mutludurlar ve daima gülümserler ölseler bile...
Bir_Kucuk_Ask
Çiçek dedik.En iyisi Cihan Okan'dan '' Yine mi çiçek'' i dinleyeyim.Gece gece iyi geliyor bana :)