- 690 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CUMHURİYET DEYİNCE
Kaleme alınsın her şey. Tarihe armağan olsun bugün. Silahlar sussun, adalet konuşsun bugün.
Mutlakıyet, saltanat dursun özgürlük akacak damarlarımızda bugün.
Hürriyeti tam manada hissedeceğiz bugün.
Mutlakıyet sona erdi bugün.
Bugün 29 Ekim 1923.
…
Tam bağımsızlık ruhumuza işlendi o gün; nakış, nakış; perde, perde. Her zaman kalbimizin derinliklerinde yaşadığımız onurumuz, gururumuz gün ışığına çıkıyor. onunla yaşamak, gururunla cumhuriyetle… Bir millet başka ne ister?
Başkalarının himayesine girmeden yaşamak. Kendi ülkende, kendi dilini kendi dinini hiç kimseye hesap vermeden, sessizce değil haykırarak yaşamak.
Bir türkün onuru, gururu, kişiliği ve yetenekleri paha biçilemez. Biz böyle bir milletiz.Biz esir yaşamaktansa , dahili veya harici kişiler, ülkeler , ırklar tarafından sömürülmektense yok olmayı tereddütsüz tercih ederiz.tek ilkemiz vardır bu konuda:’’Ya özgürlük,Ya ölüm’’.Daha doğmadan işlenmiş ruhumuza özgürlük.M.AKİF’in kalemiyle:
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmaz, taşarım.
Cumhuriyetin temelleri atıldı, egemenlik yazıldı göklere…
Her zamankinden daha birlik ve beraberlik içindeyiz 29 Ekim’de. Milyonlarca beden var ama tek bir ruh için yaşamaktayız . Atatürk’ün dediği gibi’’ tekbir egemenlik vardır oda milli egemenliktir yine ülkeyi ulusun kendi gücü kurtaracaktır’’ ve dediği gibi oldubüyük ÖNDERİN bizi yalnız kendimiz kurtarabildik. Ve bu sözlerden sonra cumhuriyete koşar adımla ilerledik.
…
29 Ekim
Sonunda o söz çınladı Türkiye ‘min dağında taşında:
‘’egemenlik kayıtsız şartsız milletindir’’
…
Yıllar geçti aradan. Kaç kuşak değişti bilmem ama öyle bir ecdadın torunuyum ki varlığımın geleceğinin, bağımsızlık kalemiyle kaderime yazıldığını ve son imzayı da bir karış toprağımızı düşmana vermemek için savaşan askerlerin kanlarıyla atıldığını tüm dünyaya kanıtlayacağız!
Şeyma PEKDEMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.