- 596 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KAPİTALİST SİSTEM İFLAS ETMİŞTİR
ERDOĞAN ATEŞİN
Kapitalist sistem iflas etmiştir AKP’de iflas etmiştir.Her toplumsal sistemin belli bir gelişme süreci vardır. Toplumlar, insan gibi doğar,büyür ve ölürler.Bazı ölümler çok acılı ve sancılı olur, bazı kanser türleri gibi...Ölüm hep vardır bazen ansızın gelir, bazen biz onun geleceğini fark ederiz, bazen o geleceğini çok güçlü hissettirir bize...Kapitalist sistem bugün için böyle bir şey, çünkü o artık insanlığın geleceğini temsil etmiyor. Artık geleceğin politikasını büyeme belirlemiyor. 1980, li yıllar, kapitalist sistem için zirveydi ve çürüme tam da bu noktada başlamıştır.İkibinli yıllara gelindiğinde kapitalist sistem derin bir kriz içindeydi. Çünkü yatırımlar neredeyse durmuş, piyasayı spekülatif sermaye yönetiyordu. Bugün gelinen süreçte yatırımlar gayrı safi milli hasılanın %4’üne bile ulaşamıyor.Eksi büyüme, tarım,sanayi,(inşaat,tekstil v.s.) çökmüş, işsizlik bir çığ gibi büyüyerek doğal bir afete dönüşmüştür.Üretici güçlerin her geçen gün kan kaybedip zayıflaması ülkemiz ekonomisi için temel bir göstergedir. Ekonomist değilim ancak, ekonomiyi bilmek için ekonomi profesörü olmak gerekmiyor. Sokağa çıktığınızda sokağın ne kadar çok profesörü olduğunu görürsünüz . Üretimden koparılmış bir halk ve bir ülke ne kadar ayakta durabilir ki ? Bugün en güçlü ekonomiler bile çökme noktasına gelmiştir.1980’li yılların başlarında dünyayı yöneten para tüccarları borsacılığı dünyanın her tarafına yaydılar ve bütün ülkelerde borsalar kurdular.Bu borsalar aracılığıyla para reel yatırım alanlarından-üretim alanlarından, spekülatif alanlara kaydırıldı ve büyük vurgunlar vuruldu.Bugün esas sorun yatırıma dayalı reel üretimdir, dış kaynaklardan para bekleyerek ekonomi düze çıkmaz.