- 1749 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
"..değer bilene daha çok değerliyiz..."
değer bilir miyiz gerçekten.?
değer verir miyiz harbiden..?
değer bulur muyuz kesinlikle..?
değer nedir farkında mıyız ki hem veririz hem de bekleriz başkalarından..!
değerin "değer" olduğunu ve "sevgi"yle bütünleşen "değer"lerin insana yaşama sevinci olduğunu görür müyüz acaba sevdiklerimizin bize karşı olan tavırlarında..bakışlarında ve yakınlaşmalarında hatta uzaklaşırken bile emanete birakılan "son gözatışlar"da bile..!
sevgi insanları vardır..sevgi sevdalısı insanlar vardır..sevgi hayranı insanlar vardır..sevgi avcısı insanlar vardır..sevgi izcisi insanlar vardır..sevgi arayıcısı insanlar vardır..sevgi katilleri ..sevgi kasapları ve sevgi yıkıcılar vardır aramızda..belki duygularımızın derinlerinde..belki de hislerin ihanete hazır bekleyilerinde..!
sevgi duygusunda huzur bulmak ne güzeldir..
sevgi ile değer vermenin güçlendirdiği birliktelikler nasıl da güçlüdür..!
değer bilmek apayrı bir duruştur aslında insana yakışan..
değer bulmak sevgi insanının sürpzidir beklentilerinde..
değer bilene daha çok değerli olanları hayranlıkla seyrederiz gördüğümüzde..duyduğumuzda..okuduğumuzda..!
nasıl da muhtacız değer vermeye..!
nasıl da ihtiyacımız var değerimizi bilene..!
nasıl da eksiğindeyiz sevgilerin..!
nice sevgiler gelsin ,değer bilene daha çok değerli olanlara..!
sevgiler ve saygılarımla
YORUMLAR
Yazı, sanki bugünlerde yaşadığım hislere tercüman olmuş. Kısa bir şekilde ana hatları ile anlatılmış sevgi ve değer vermenin ölçüleri ve etkilerini. Öylesine doğru ki, kendimize istediğimiz duyguları başkalarına verebiliyor muyuz cümlesi. Sadece kendine biriktirmeye çalışan insanlar olduk. Sadece kendimize istiyoruz, sevginin ufacık bir kırıntısını, değer gemilerine bindirip başka kıyılara yüzdürmüyoruz. Tamam sadece bize gelsin de herkes kendine beklerken, düşler ülkesi perileri mi verecek o sevgileri egoist ellerimize.
Çok biliyoruz, çok konuşuyoruz, duygu profesörü olduk hepimiz de sanırım duru bir şekilde nasıl sevilir; çıkar peşinde koştururken unuttuk. Geçmiş olsun hepimize. Birbirimizi suçlamaktan başka çaremizde kalmadı. Sevgisiz bir döngü içinde mutsuz insanlar adayıyız artık.
değer bilmek apayrı bir duruştur aslında insana yakışan.
İnsana yakışan en güzel duruşlardan biri değer bilmek. Çok sevmese de o kişiyi ,belki benimsemese de yaptıklarının değerini bilebilmek insana yakışan çok güzel bir duruş. Ki biz birde sevdiğimizi söylediklerimizin değerini bilmiyoruz. Savruk bir şekilde harcayıp tüketiyoruz. İnsana yakışan bir şekilde alıp başını gidince de üzülüp onu suçlamayı tercih ediyoruz.
Kendimizle yüzleşme vakti artık, güneş her gün sevgi saçarak doğmayabilir günümüze.
Bir gün yalnız ve sevgisiz kalmadan sarılalım tüm değerli gönüllere.
Yazının konusunu ve anlatılışını çok beğendim. Saygılarımla
vefalıdostum
bence sevgilerimiz sahte..aşklarımız çakma..güzelliklerimiz de modifiye..!
sevgi kültürü olmadan..sevginin bilgisini almadan sevmemiz imkansızdır..en kolay söylediğimiz "sevgi" kelimesi nedense uzaklaştırıcı oluyor artık..çünkü "sahte" sevgiler mevsimizneyiz..
sahte sevgiler de sahte dostlarla yaşanır doyasıya..!
değer vermek ve değer bulmak doğru sevgi ve doğru insanda zevktir..doğru duyguda keyiftir..doğru aşkta doyuşmazdır..!
"...biz birde sevdiğimizi söylediklerimizin değerini bilmiyoruz. Savruk bir şekilde harcayıp tüketiyoruz. İnsana yakışan bir şekilde alıp başını gidince de üzülüp onu suçlamayı tercih ediyoruz..."
işte teşhis bu..!
buradan başmalıyız eğer doğru değerlere gideceksek..!
tşkleer
Değer vermek,değer vereni sevmek mümkünmüdür?
Değer veren asla sevilmez,genelde kaybedenlerdir.
Kaleminize sağlık.SAYGILARIMLA.
vefalıdostum
değer verme ve değer bulma terazisinde dengeye ulaşmak tek taraflı değil..herzaman..heran ve herkesçe karşılıklı olmalıdır ki sözün güzelliği yansımasında doğru ve güzeli işaret etsin..!
beklentisi fazla olanın değil de daha fazlasına kapılanın kaybettiği daha doğrudur bence..!
tam larşılanamayan değerlerin insanı huzursuz ettiği de gerçektir..az beklenti daha fazla değer kurallara göre yanlış doğrulara taşır sonucuvee acı verir sonuçta..!
.çok zor bir konuda..basit bir soruyla sınırsızlığa taşındı sözler ama sevdim bu soruyu..!kendime aldım ve kulanıma koydum hayat akışımda..çünkü herkonuda değişik sonuçlara alışığız ya..!
sevgiler..saygılarımla
teşekküler
* * *
Değer bilmek elbette güzel ve insana yakışan bir olgu, bilmeyene ne demeli? Bence değer bilmeyenler hep kendine eder, karşılık olarak değersizliktir hak ettikleri. Hiçkimse değer vermeyene, değer vermez. Bir alışveriştir insanoğlunun yaşamda yolculuğu, az ya da çok kâr ederek yol alır, çok kârlı bir yolculuksa amaç, değerli şeyler alıp, yerine de değerli şeyler koymayı ilke edinelim ki, zararımız olmasın ömür denilen pazarda.
Gönlünüze sağlık Davut Bey, gayet güzeldi fikirleriniz,yürekten katılıyorum "sevgi en güzel değerdir, kıymet bilene elbette" her insan değerlidir, ama her insan da kendi değerini yine kendisi biçer. Ne kadar değer katarsak kendimize, kalitemiz bir o kadar artar, kalite de insani değerleri tümüyle özümüzde barındırmakla ve ruhumuza sindirmekle olur. Gönülden kutladım değerli dost, sağlıcakla kalınız, sevgilerle yaşayınız bir ömür dilerim...
Selamlar saygılarımla
* * *
dağ gülü tarafından 8/13/2010 5:32:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
vefalıdostum
her bakışın doğrusu herkesin ayrı doğrularda olduğunu gösteriri..doğruların "bencesi" "oncası"ndan daha da önemli..!
sevgiler..teşekkürler