- 1332 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ŞİİR KİTABI VAR ELLERİMDE...( ÇİĞLİK ÇIĞLIĞA... Gülay Somer BİRKL )
Çığlık çığlığa sevda haykıran bir şiir kitabı var şuan ellerimde... İlkbahar güllerinin domur domur açtığı, güller mevsimi baharda doğan şair ve yazar sevgili can dostum Gülay Somer BİRKL’ın üçüncü şiir kitabı olan “ÇIĞLIK ÇIĞLIĞA” nın İKİNCİ baskısının yapımına karar verilmiş durumda. Benden bu kitabı için bir ön yazı yazmamı isteyen canımın içi sevgili can arkadaşıma bu birkaç mütevazı sözümü yazmaya karar verdim.
O can dostu, güller kadar zarif, güller kadar latif, narin yapısıyla, sevgi yoğunluğuyla atan, hassas kalbine, yüce kişiliğiyle sevgi anıtı, sevgi piramidine, yüce insana bu inceliği, bana bu görevi vermesi dolayısıyla kalbi sevgilerimi öncelikle bir buket gibi sunmak isterim. Kitabının ilk şiirinden
Son şiirine kadar her biri birer som altın, birer sedef inci, birer pırlanta değerinde olup paha biçilmez şiirlerini kalbim eriyip sızlarken, göz pınarlarımda sızıp akan yaşlarla duyguların sonsuzu içinde yüzerek okudum. Kutluyorum canımın içi arkadaşımı... Her biri birer edebi harika... Övgü değil, gerçek duygularla, kalbim, aklım ve izanımla ortaklaşa verdik bu kararı... Kelimeler saf ve nadideliğini önünüze sergilemekten aciz kaldılar inanın...
Piramit örneği verdim. Bildiğiniz üzere piramit geniş tabanlıdır. Tabandan tepe noktasına doğru sivrilir, azalır, zirvesi tek nokta ile son bulur. Ama buradaki piramit baş aşağıya çevrilmiş piramide benziyor. İlk şiirinden itibaren, yani ilk sayfasından itibaren Gülay hanımım büyümeye başlıyor...Ve de evrene yayılıyor.Ses dalgaları, ışık huzmeleri gibi... Isı sıcaklığının artışı gibi. Okuyanı, okuyanları, insanı, insanları mıknatıs gibi kendi kucağına, bağrına sevgi dünyasına çekiyor... Orada sizi sevgi ile bir koza şeklinde, ipek böceği gibi çevrenizi örüyor. Sevgi dünyasına hapsediyor sizi... Çabalasanız da, isteseniz de o örümcek ağı gibi saran sevgi kollarından, sevgi ağlarından kurtulamıyorsunuz. Gülseniz, düşünseniz, ağlasanız da çaresiz kalıyorsunuz, Gülay’sız olamaz hale geliyor, şiirlerinin bağımlısı olup çıkıyorsunuz.
Gönül isterdi ki; bana ayrılan bir elli sayfa ya da on sayfa olsaydı, size her şiirinden örnekler tahliller yapıp yazabilseydim.Bu bir sayfalık yazı bir şiirinin bir mısrasını bile yamama yetmez. Gerçekten her kıtası, şiiri için sayfalarca, cilt cilt kitaplar yazabilirim.İnanın bu konuda samimi ve de ciddiyim. Amma daha fazla zamanınızı almadan sizleri şiirlerle buluşturmak istiyorum. Kutlarım canımın içi arkadaşım, Gülay’ım ... Daha nice kitaplarına ulaşıp, okumak dileğimle, seni kalbi sıcak duygularımın sevgisiyle kutlar, başarılar, nice nice kitaplara ulaşmanı dilerim.Kalemin hiç susmasın, sevgi dolu yüceler yücesi kalbin daima sevgiyle evreni ısıtsın olur mu? Geceleri mehtap, gündüzlerimizi güneş gibi aydınlatıp ısıtman temennisiyle, seni izninle kucaklar öperim.Sevgiler seninle çelenkleşsin güzelim.Saygılar.Hayırlı olsun...
21 Mayıs 2010
Suat TUTAK
SÖKE / Saat: 00. 22
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.