- 845 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YGA Eğitmeni Ethem Yavuz YGA Felsefesini Anlattı..
YGA EĞİTMENİ ETHEM YAVUZ: “ YGA GELECEĞİN HİZMETKAR LİDERLERİNİ YARINLARA HAZIRLAMAK İÇİN VARDIR”
Geçen Hafta Tokat’a gelen YGA Mezunu olan Ethem Yavuz Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine bir sunumda bulundu. Kanal 60 da bir proğrama katıldı. Bizde onunla bir röportaj yapalım dedik. Sizlere sunmaktayız.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
ETHEM YAVUZ- 17 Ocak 1988 tarihinde Denizli’de doğdum. Denizli’nin ilçesi olan Sarayköy’de 24 Mayıs İlköğretim Okulu’ndan 2002 yılında mezun oldum. Liseyi Denizli Er-Bakır Fen Lisesi’nde okudum. Şu anda da Ankara’da TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde Elektrik-Elektronik Müh. Bölümünde okumaktayım.
SORU- YGA nedir? Amaçları nedir? Neden YGA ile çalışma gereği duydunuz?
ETHEM YAVUZ- YGA, daha iyi bir Türkiye, daha iyi bir gelecek için sosyal sorumluluk projeleri yaparak gençlerin, geleceğin liderlerinin gelişimine büyük katkılar sağlayan bir sivil toplum örgütüdür. Yaptığı projeler sayesinde toplumu hızla ileri taşıyacak gençleri geliştirir, bunu sosyal sorumluluk bilinciyle yaptığı için toplumda ve gençlerde yardım etme, proje yönetme, yaratıcı projeler ve çözümler ortaya çıkarma bilincini de oluşturmaktadır. YGA’ da 3 senedir gönüllü olarak görev almaktayım ve topluma, çocuklara, Türkiye’nin geleceğine projeler üreterek ve hayata geçirerek yaptığımız katkıların başarılı sonuçlarını alıyor olmak bir taraftan da kendimi sorumluluk alma bilinciyle geliştiriyor olmak okullarda aldığımız eğitimden çok farklı boyutta bir kazanım. Bu yüzden 3 senedir aktif olarak YGA’ da gönüllüyüm ve önümüzdeki uzun yıllar süresince de bu hizmete elimden geldiğince devam edeceğim.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşler nerede okur? Onların sizin bu çabanıza bakış açısı nedir?
ETHEM YAVUZ- Annem, Hülya Yavuz ressamdır ve Denizli’de birkaç arkadaşıyla kurdukları atölyelerinde resimlerini yapmaktadır. Bir taraftan da Pamukkale Üniversitesi Geleneksel El Sanatları bölümünde yüksek öğrenimine devam etmektedir. Babam, Metin Yavuz toprak aşığı bir çiftçidir. Bir erkek kardeşim var, Emre Yavuz, o da Mersin Üniversitesi Eczacılık bölümünde okumaktadır. Türkiye’ye ve geleceğe katkı sağladığımız projelerde gönüllü olduğumu bilirler ve maddi, manevi her yönden tam destek olmaktadırlar.
SORU- Okumak nedir? Okuyan ne kazanır? Okumayan ne kaybeder?
ETHEM YAVUZ- Okumak her zaman önemliydi ancak şu durumda önemi kat kat artmıştır. Bilgi edinmenin en kolay ve en ucuz yoludur. Bilgi ise bir ülkenin gelişimine katkı sağlayacak insanların sahip olması gereken en önemli hazinedir. YGA, projelerinde bu hazineyi tüm Türkiye ile paylaşmak için yola çıkmıştır ki paylaştıkça artsın, Türkiye daha da gelişsin. Okuyan insan sahip olduğu bilgileri kullanabilme ve daha doğru kararlar alabilme yeteneğine sahip olur, doğru kararlar doğru ve başarılı sonuçlara ulaştırır.
SORU- Gençler genelde içine kapanık siz ise sosyalsiniz. Bunun sebebi nedir? Gençlerin gelişimine neler yapılmalı?
ETHEM YAVUZ- Okumanın katkılarını bilmemekten kaynaklanan bir sorun olarak görüyorum. Her insan farkındadır ki birçok zamanını bir şey yapmadan geçiriyor. Okumanın, düşünmenin ve düşüncelerini paylaşmanın sıkıcı ve uzak durulması bir iş olarak görüyor. Öncelikle bu bilinçsizliği değiştirmek olmalı amacımız. Gelişmiş ülkelerin okuma oranlarına bakıldığında bir uçurum var Türkiye ile. YGA olarak amacımız da bu bilinci oluşturmak ve ülkemize yaymaktır. En önemli projemiz olan Oku-Düşün-Paylaş projesinde de ilköğretim okullarında kurduğumuz YGA Kütüphanelerinde her hafta toplanan ilköğretim okulu öğrencileri, kitaplar okuyorlar, okudukları hakkında yorum yapıyorlar ve diğer öğrenciler ile paylaşıyorlar. İlköğretim çağında böyle bir proje sonucunda kazandıklarını hayal edin. Okuma alışkanlığı, bilgi kazanımı, yorumlama yeteneği, karar verme yeteneği, paylaşma yeteneği, düşündüklerini rahatça etrafındakilere anlatma yeteneği, takım çalışması yeteneği vb. Bunların hepsi 25 ilde, 110 kütüphanede şimdiye kadar ulaştığımız öğrencilerin kazandığı ortak özellikler. Kütüphane sayısını on binlere çıkardığımızda daha iyi bir Türkiye hayalimiz gerçekleşmiş olacak ve bunu birlikte başaracağız.
SORU- YGA ileride neler yapacak? Tokat’ta neler yapacak?
ETHEM YAVUZ- Oku-Düşün-Paylaş projesinden, Türkiye’nin geleceği olan gençlerin bu proje sayesinde kazandığı bilgi ve sorumluluk bilincinden bahsettim. Tüm ilköğretim okullarına YGA kütüphanelerinin açılması Türkiye’nin geleceğine yapılacak en büyük katkı. YGA üniversite öğrencilerinin gönüllülük ve sosyal sorumluluk bilincini arttırmakta ve üniversite öğrencilerinin bu projelerde aktif görev almalarını sağlamaktadır. Tokat’a ilk defa geldik ve hemen çalışmalara başladık. Oku-Düşün-Paylaş projesi Milli Eğitim Bakanlığı’ndan onaylı bir proje. Milli Eğitim Müdürlüğü’nden yetkililerle görüşüldü. Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencilerini bilinçlendirmek için konferans yapıldı ve gerekli bağlar, arkadaşlıklar kuruldu. Çok güzel izlenimler ve geri dönüşler aldık. Tokat’ta önümüzdeki dönemde YGA kütüphanesi kuracağız. Ancak bu sadece bizim gönüllü olmamızla gerçekleşmiyor. Tokat’a ve Türkiye’ye katkı sağlamak adına gönüllü olacak ve maddi manevi destek verecek büyüklerimize de iş düşüyor. Gerekli yerlerle görüşmelere devam edeceğiz ancak bu projeye destek vereceklerin sayısının çoğalması en büyük arzumuz. Tokat’taki izlenimlerimden biri de imece kültürünü yaşatıyor olması. Projemiz için bu kültürümüzü hatırlayıp bu projeyi birlikte Tokat’a kazandırmamız çok önemli ve değerli olacaktır.
SORU- Tokat’ta konuştunuz. Denizli doğumlusunuz. Tokat-Denizli kardeşliğine neler anlatacaksınız?
ETHEM YAVUZ- Tokat’a gelişimden bahsedeyim. Oku-Düşün-Paylaş projesini tanıtmak ve üniversitede sunum yapmak için geldim. Cuma günü sabah 6:00’da merkezdeydim, ilk gelişimdi Tokat’a. Bir çaycıda oturup konuşma saatine kadar zaman geçirmek istedim. Tanıştığım ağabeylerimle çay eşliğinde sıcak ve samimi bir şekilde sohbet ettik. Tokat için geldiğimi öğrendiklerinde çok mutlu oldular projemiz ve çabalarımızdan dolayı. Güzel muhabbetleriyle ve misafirperverliğiyle Tokat’a ilk gelişim olmasına rağmen ev sahibi gibi rahattım. Aynı şekilde GOP Üniversitesinden tanıştığımız Deniz Gökçe ve Gökhan Çamkıran arkadaşlarımız da iki gün boyunca bizimle ilgilendiler. Yazar Turan Yalçın da önerileri ve tanıştırdığı insanlar ile bize destek oldu. İki günde bizi ve projemizi benimsemeleri ve içtenlikle katkı sağlama istekleri gelecek ile ilgili umutlarımızı parlattı, bizleri enerjilendirdi. İki günlük ziyaretim sonunda, projenin gerçekleşmesine katkıda bulunacak daha çok Tokatlı çıkacaktır, buna inancım arttı.
Projeye katkıda bulunmak ve daha çok bilgi almak isteyenler için: [email protected]
Teşekkür ederiz.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.