- 1324 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KAYMAKAM ALEVİLERİ FİŞLİYOR MU?
Antakya Samandağı’nda egemen Sünni devlet, Aleviler hakkında son açığa çıkan belgesel düzeyinde basına sızan bir belgeyi aktarıyorum. Bu devletin, Aleviler’i ne kadar sevdiğine dair ibret verici bir belge niteliğindedir. Aynı zamanda bu belgenin içeriği tüm Aleviler’e de ders olması gerekir. 21 Mayıs 2010 tarihli Evrensel gazetesinde "Kaymakam Alevileri fişliyor mu ?" başlığıyla yayınlanan bu belgeyi olduğu gibi aktarıyorum.
“ Hatay`ın Samandağ ilçesinde Kaymakam Tahsin Kurtbeyoğlu`nun imzasını taşıdığı iddia edilen ve Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı`na hitaben yazılan, `Hatay ili Samandağı ilçesi Alevi halkı kesiminin 2010 tarihindeki ilk altı aylık raporu` başlıklı belge ilçeyi karıştırdı. Belgede Samandağlı varlıklı kişiler ve muhtarların yanı sıra ilçede Alevi inancı önderleri Şıhların etkisini kırmak için davaların açıldığı, 2 bin 285 kişinin fişlendiği belirtiliyor. Kaymakam Kurtbeyoğlu ise belgenin sahte olduğunu savundu.
Samandağ ilçesinde son günlerde posta ve İnternetten mail yoluyla yayılan bir belge ilçeyi karıştırmaya yetti. İlçe Kaymakamı Tahsin Kurtbeyoğlu`nun ismi ve imzasını taşıyan, `B.C:K.000003100.2010/644` sayılı, `Samandağ ilçesi Alevi halkı kesimi Hk` konulu, `4.05.2010` tarihli, Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığına Adli Sicil Bürosu Amirliği`ne yazılan belgenin içerik başlığı ise `Hatay ili Samandağ ilçesi Alevi halkı kesiminin 2010 tarihindeki ilk altı aylık raporu` olarak geçiyor. Belge toplam 10 maddeden oluşuyor.
KAYMAKAM YALANLADI
Samandağ Kaymakamı Tahsin Kurtbeyoğlu ise, belgenin sahte olduğunu iddia etti. İlçede belgenin dağıtılmasına tepki gösteren Kurtbeyoğlu, Cumhuriyet Meydanı`nda yaptığı açıklamada `İsmim ve imzam kullanılarak halkı kışkırtmaya yönelik ahlaksızca yazılar ve mektupların dağıtılması ahlaksızlıktır` dedi. Kurtbeyoğlu, dağıtılan belge üzerinde parmak izi ve DNA testi yapıldığını söyledi.
Alevi halkının dinsiz olduğu, namaz kılmak için camiye gitmediği, Alevi muhtar ve `Şıh`lar hakkında soruşturmalar açıldığı, ilçede bulunan zengin Alevi işadamlarının takip edilip çökertme girişimlerinin yapıldığı, ilçede 2 bin 285 kişinin fişlenildiğinin belirtildiği belgedeki kimi çarpıcı bölümler şöyle:
BELGE MECLİS GÜNDEMİNE TAŞINDI
BDP Batman Milletvekili Ayla Akat Ata, Samandağ Kaymakamı tarafından Milli
İstihbarat Teşkilatı`na (MİT) yazıldığı iddia edilen belge ile ilgili olarak İçişleri Bakanı Beşir
Atalay`a soru önergesi verdi. Ata, Bakan Atalay`a şu soruları yöneltti:
Hatay İli Samandağ İlçesi Kaymakamı Tahsin Kurtbeyoğlu tarafından yapıldığı iddia edilen
fişleme uygulaması hakkında herhangi bir inceleme başlatılmış mıdır?
Hatay ili Samadağ ilçesinde yaşayan vatandaşlara yönelik bu uygulama hangi mevzuata dayanılarak yapılmıştır?
Bu fişleme kapsamında Samandağ`da ikamet eden Alevi önderleri ve muhtarlarından kaçı hakkında suç duyurusunda bulunulmuş ve dava açılmıştır? İlgili yazının ekinde sunulan 13 adet yazının içeriklerine ilişkin bilgiler nelerdir? (HABER MERKEZİ)
NELER YAPILMIŞ?
*Samandağ ilçesinin Alevi halkı dinsizdir. Hiç biri oruç tutmaz, namaz kılmaya camiye gitmez, helal haram bilmez. Alevi mezhebi adı altında örgütlenmişlerdir.
*Samandağ halkı, Alevi kesiminden olan yetkili memurların ve özellikle Alevi muhtarlarının haklarında soruşturmalar açılmış ve çeşitli suçlar işledikleri gerekçesiyle gizli tutanaklarla sicillerine işlenmiştir. Kırmızı bültenlere tescil edilmek üzere tutanaklar mühürlü zarflarla gönderilmiştir.
*Samandağ ilçesinde bulunan Alevi mezhebine mensup bütün şıhlar hakkında suç duyurusu yapılmak suretiyle davalar açılmış ve mahkemelerde yargılanmaları sağlanmıştır.
*Alevi kesimin sakallı olan bu şıhların tümü devlet için tehlike oluşturan bir gruptur. Bu şıhları çökertmek için Kaymakamlığımızca tayin edilen sağlam bir ekip haklarında gizli takip faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu şıhların haklarında açtırdığımız davalardan dolayı süreç başlatılmıştır. Bu şıhlar kırmızı bültenlerle tescil edilmeleri için davalardan tanzim edilen gizli tutanaklar mühürlü zarflarla gönderilmiştir.
*Samandağ Alevi kesiminin çok varlıklı ve zengin olan kişileri haklarında suç teşekkül edece ve bu kişilerin düşürülüp fişlenmeleri için tayin ettiğim sağlam bir grup tarafından takip edilmektedirler.
*İlişikte sunulan listelerde adları ve soyadları yazılı (1873 Erkek) (412 Kadın) olmak üzere toplam 2 bin 285 kişinin kırmızı bültenlerde kaydedilip fişlenmeleri için tanzim edilen tutanaklar mühürlü zarflarla müsteşarlığınıza gönderilmiştir.
*Samandağ Kaymakamı olarak benimle sağlam bir şekilde çalışan grubumla birlikte bir yıl daha Samandağ ilçesinde kalırsam Samandağ Alevi halkı kesiminin yüzde 90`ı fişlenecek ve herkesi kamu haklarından mahrum ettirmek için bütün gayretlerimle çalışmalarımı sürdürmekteyim.
*Samandağ ilçesinde mevcut bulunan Alevi halkı kesiminin eğitim yapan çok başarılı olan çocuklarının askeri liselere-askeri harp okullarına ve polis akademilerine girmemeleri için gerek aileleri ve gerekse eğitim yapan bu başarılı çocukların kırmızı bültenlerde tescil edilmeleri için haklarında tanzim edilen gizli raporlar ve tutanaklar liste halinde mühürlü zarflarla müsteşarlığınıza gönderilmiştir.
*Samandağ ilçesinde mevcut bulunan Alevi halkı kesiminin güçlü olan kişileri tespit ettirilip bunları çökertmek için takibe alınmış ve haklarında gerekli tüm işlemler yapılması için raporlar ve tutanaklar yazılıp haklarında gizli çalışmalar devam etmektedir.”
YORUMLAR
Bu iğrenç olaylar tarihi süreçte hep olmuştur.Acaba bunların kazanımı ne olmuştur.Demokrasıden,özgürlükten bahssediliyor,perde arkasındanda mahsun insanlar fişleniyor,cezalandırılıyor,iğrenç bunları yazmaktan utanç duyuyorum.Bunların aşılması çoktan olmalıdır.Herkesin inancı herkese aittir.Yazık ve çok yazık.O kaymakam bunları yapmışsa bu af edimez bir suçtur.Devletin temsilcisi bunu yaparsa artık başka söylenilecek bir şey yok..Zaten o kaymakamın hakkında ilgili şikayetler yapılmış.Umarım sağduy kazanacaktır.Sevgili ASMEROZ-62 bayanın görüşlerine canı gönülden katılıyorum.Saygılarımla...
Nedense belgelerle açıklanıp yazılan bazı konulardan insanlar rahatsız oluyor, lütfen bu gerçekleri görün artık, dünyanın hiç bir ülkesinde devletin dini yoktur oysa T.C.D. bir dini vardır oda sunniliktir, devletin dini olmaz bireylerin dini olur bu gerçeğin farkına varın, insanlara bazı şeyleri dayatarak yada zorla enpoze ederek bir yerlere varılmaz madem, bu ülke hepimizin herkesin dini inanaçına ve yaşamına saygı duymalıyız amaçım burda sunni arkadaşlarımı suçlamak, karalamak değildir bizler insanı severiz yaratandan ötürü,bunların hepsi maalesef gerçek bu ülke bir mozaik topluluğudur insanlar birbirilerini hazmetmeli ve dini, etnik kökeninden dolayı yargılamamlıdır...
Kutlarım üstad bilgilendirici bir konuyu ele aldığınız ve gerçekleri göz önüne serdiğiniz için sonsuz teşekkürler...
UMUT ve DOSTCA
hasandal62
sevgi ve selamlarımla