- 1502 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
AYNALARA GÜVENMİYORUM.!.
Sahte geliyor bana yüzler,yüzlerde ki yapmacık gülüşler,gülüşlerdeki alaycı ifadeler,ifadelere gizlenmiş sinsilikler.
Apayrı dünya var her çehrede.Bakışları ,duruşları,edaları,çalımları aslında her insan bir roman,romanın baş karakterinde hep mutsuz kadın,iyi yürekli annesi,yada sevdalısına ulaşamayan gönül yarası çeken bir aşık oluyoruz ve o kılıklara giriyoruz.
Hep kendindeki hüznü görerek bakıyor hayata.Yerini bulamayan bir avuç nefesi bırakıyor avuçlarına,avuçlarındaki el değmemiş topraklara,yada uzayıp giden yoldaki yolcu gibi savruluyor hayatın bambaşka odalarına.
Bakışı solgun,çehresi renksiz,dili zikirden bir haber.Nefesi alabora olmuş kayık gibi,durmadan kayalara başını çarpan ,çarptıkça ,kanayan,kanadıkça,kendinde açılan yarayla,iyice kabuk bağlayıp sağlamlaştırıyor benliğini.
Ben küskünüm aynalara.Çünkü aynalarda sahtelik var.Söylediğin her şey aynaya çarpıp,geri dönüş yolunda çok fikirler değiştirip farklı yansıyor ufuklara.
Gülerken bakan gözlerimi göremiyorum,o anda ağlamaklı oluyor, tutamıyorum kendimi.Gözlerimi göremiyorum,soluk bir gül yaprağı gibi,zavallı ,ünlemsiz bir çift bakış görüyorum.Hatta bakamıyorum,bakarken göremiyorum,göremediğim içinse bakmadığım bir şeyi görmeye çalışmıyorum.
Aynalar.!.Yüzlerce ,binlerce aynalar var hayatımız da .Bazıları renkli hayatla iç içe,bazıları sırlı,yaldızlı ne kadar parlaksa o kadar bezginlik yaşamış hayatın içinde ,sıkılmış farkında olmadan bu şaşalı dünyadan.Bazıları ise çatlamış ,kırılmış ,çerçevesine bakılır olduğunda önemsenmeyip hor görülüp içindeki duygularıyla bir anda fırlatılıp atılmış dipsiz bir çöle.
Aynalar ah o yalancı aynalar,düzenbaz,hilekar ,işbirlikçi aynalar.Nasılda yüzsüz olup yüz bulmaya çalışıyorlar.Korkuyorlar aynaya baktıklarından kendi iç dünyalarını görmekten.Vicdanlarını kandırmak için,süslü püslü ,renk körlüğüne sebep olan maskelerle geziyorlar.
Aynalara güvenmiyorum.Bana gerçeği yansıtmıyorlar.Bakmıyorum bile gerekte duymuyorum.
Sadece karanlığın içinden aydınlığa çıkmalarını ve sahte maskelerini atmalarını ayaklarının altında ezip gerçeklerin o kadarda kötü olmadığını görmelerini istiyorum.
Aynalar karşısında görülen güzellik değil görünmesi gereken,Farkına varılması gereken aynanın arkasındaki siyahlıktan içeri girmeye çalışmak ve o karanlıktaki gerçek anlamıyla hak ettiğin yüzü bulabilmek.
Maskeyi takınca ,gerçek yüzün aynaya yansımaz mı sanırsın.
O vakit ne demeye ağırlığını taşırsın,hem nereye kadar.
Zaman varken ,vakit bitmemişken silkinip ve kurtulalım bu karaktersiz maskelerden.
YORUMLAR
İçimde bir ayna var dünyadan uzak...Aynanızda kaleminizin gerçeğini okudum,kutlarım...
Ülviye Yaldızlıı
Suc aynalarda mi Sairem?
bence degil.
Ama silkelenip kendimize gelme zamanini tüm avazlari ile yüzlerimize haykiran aynalari yazan yürege tesekkür ediyorum
dedigim gibi suc aynalarda degil bakan beyinlerdedir.
sevgimle
Ülviye Yaldızlıı
Sadece karanlığın içinden aydınlığa çıkmalarını ve sahte maskelerini atmalarını ayaklarının altında ezip gerçeklerin o kadarda kötü olmadığını görmelerini istiyorum.
Aynaların bir suçu yok sultan. Suç bizim maskelerde, makeleri çıkarsak aynalar bizi ollduğumuz gibi gösterecek.
Yazını beğendim kutlarım...
sevgilerimle...
Ülviye Yaldızlıı
Aynaların ne suçu var...Suç maskelerimizin. Biz bu maskeleri takınmasaydık, aynalar yüreğimizi bile gösterebilecekti belki de...
Aynalar benim de oldukça sık kullandığım bir temadır. Yazını beğendim. Anlatım da teknik de başarılıydı. Bugün hep başarılı yazılar okudum. Ne mutlu gözlerime..Sevgilerimle.
Ülviye Yaldızlıı
Kıvanç ve acı duymak için örğütlenmiş olan yalnızca uygarlıkla bezenmiş bir organın özel yapılışı değil,,ama bütünlüğü içindeki nesnel dünyadır.İşte kıvanç ve acı karşıtlığının,hemde tastamam bizce bilinen biçimi altında,evrensel bir karşıtlık olduğunu ve özsel olarak,türemiş duygular aracıyla evrenin çeşitli dünyalarında temsil edilmesi gerektiğinin bu nedenle kabul ediyoruz.
Ahlak dünyası tıpkı evrensel bilgi dünyası gibi kendi sürekli ilkeleri ile kendi yalın öğelerine sahiptir.(ahlak ilkeleri)tarihin üstündedir. ve aynı biçimde ulusal niteliklerinin güncel ayrımlarının da üstündedir...en tam ahlak duygusunun ve deyim yerin ise vicdanın evrimi sırasında oluştukları özel doğruluklar ,son temsillerine kadar bilinmiş oldukları ölçüde 2 x 2 = 4 uygulamaların değer ve önemine benzer bir değer ve bir önem savında bulunabilirler.Gerçek doğruluk hiç değişmez.Gerçekte diyalektik doğanın,insan toplumununve düşüncenin genel hareket ve gelişme yasaları biliminden başka bir şey değildir.
Aynaların yüzü ne olursa olsun,onun bakış ve anlayışında polizeye uğramışsa herzaman işbirlikçilerle birliktedir.Gerçek emek sağlıklı kişilerin doğal yasasıdır.Bu perspektifte bakmamız gerekir.Güzel yazınıza eklenecek çok şey vardır.Ancak bu kadarıyle yetinebildim şimdilik.Saygılarımla...
önce iç dünyasıyla barışmalı insan...maskeler zul gelir takmaya ancak o zaman...tebrikler sultan hürrem...
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Aynaların suçu yok,biziz aynalardaki görüntü,neysek onu yansıtır.gördüğün sensin.senin suretin.ellerine sağlık
Ülviye Yaldızlıı
Yazdıklarınız iç dünyanızın çok etkili yansıması
ama diyorum ki
biz bakarken görmek için bakarsak eğri ya da doğru farkederiz.
sadece aynanın suçu yok
sevgiler
Ülviye Yaldızlıı
AYNALAR MASKE TAKARLAR..YAZI HARİKAYDI KALEMİNİZ KUVVETLİ KUTLUYORUM SİZİ...BEYENDİM...
Ülviye Yaldızlıı
Aynaların suçu yok bence.Aynalara güvenin.Onlar sizi size gösteriyorlar.Ve tabi siz kendinizi bazen çok farklı görebilirsiniz.Sİz insanlara güvenmeyin efenim.Onlara baktığınızda sizi size çok farklı anlatırlar.Oysa sahte sözlerdir onlar.Güvenin aynalara.Ancak insanlara binaanaleyh kendisini dev aynasına görenlere asla...
Ülviye Yaldızlıı
Harikulade bir yazıydı. Gerçekten çok etkilenerek ve beğenerek okudum. Aynalar konusunda uzun zamandan beri okuduğum en güzel yazıydı diyebilirim. Tebrik ediyorum. Aynalar sadece görüntü veriyor içimizi yansıtamıyorlar. Sevgilerimle....