- 1069 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BAL KABAĞINI BU MİLLET SEVMİYORMUŞ
Dinar depremi olmuş bende duyar duymaz hemen ailemin yanına gitmiştim.
İlk günler barınma sorunu vardı. Bu nedenle depremzedeler, çadır bulma telaşındaydı. Çadırlar bulundu, ilk şok atlatıldı. Sonra hayırsever halkımızın yardımları gelmeye başladı. Haliyle açık işyeri yok her şeyin dışarıdan gelmesi bekleniyordu. Kısacası paranın geçmediği bir süreç yaşanıyordu. Depremzedeler gelen yardımlarla karınlarını doyuruyordu. Hayırsever vatandaşlar ellerinde ne imkân varsa onları depremzedelere ulaştırıp kardeşlik görevini yerine getiriyordu. Çadır alanına bir kamyon yaklaşmaya başladı, tabi doğal olarak millet kamyonun etrafına üşüşmeye başladı.
Depremzedelerden biri kamyonun kasasındaki adama sordu:
- Abi! ne yardımı getirdiniz.
Adam soruyu cevapladı:
- Bal kapağı getirdik.
Orada bir anda toplanan kalabalık aynı hızla dağılmaya başladı.
Tabi balkabağı yardımına kalabalık fazlası ile bozulmuş birde depremin vermiş olduğu sinir bozukluğu ile :
- Sizin yapacağınız yardımın………!
- Bal kabağını ……………. ğım!
- Hay senin yapacağın yardımın……..!
- Şimdi ben bu kabakları………koyardım ama neyse günaha girmeyeyim!
Bu söylediklerim aklımda kalan bazı cümlelerden ibaret elbette ki uzun bir metin oluştuğundan emin olabilirsiniz.
Bu vesile ile öğrendim ki bizim millet bal kapağını hiç sevmiyormuş.
Demek ki bal kabağı çekirdeği için üretiliyormuş.
Siz siz olun, bal kabağı ile hayır yapmayın inanın hayırdan daha çok günaha girme vesilesi olursunuz.
YORUMLAR
Oysa bal kabağından bir çok şey yapılır çorbası tatlısı, börek çekirdekleride yenir...Hayır ın azı çoğu çeşidi olmaz alınır almazsada sessizce uzaklaşılırdı ..Allah doğal afatlarla karşı karşıya bırakmasın..Aslında o zamanlar en pratik besleyici yiyecekler daha uygun olur sanırım güzeldi konuşu yazınızın..Allaha emanet olunuz selam ve dua ile..
cicikagan
Depremde o insanların o ruh halini elbette ki benim anlayıp yansıtmam pek mümkün değil.
Ama şurasıda kesin ki öyle zamanlarda insanlar kardeşlerinden daha fazlasını bekliyorlar.Zaten sonraki günlerde gönlü zengin Türk halkı gereğinden fazla yardım yaptı.Zaten ilk etapta mağdurların beklentisi devletten ama devlet ne yazık ki geç kalıyor.
Saygı ve sevgilerimle sevgili gönüldaşım..esenlikler diliyorum.