- 2863 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
''İMAM SIRITIRSA CEMAAT KIRITIR''
Bazen insanları özellikle kadınları anlamakta güçlük çekiyorum. Bu kadar araştırmama rağmen bazen öyle akılalmaz şeylerle karşılaşıyorum ki ben bile hayretler içerisinde kalıyorum.
Bugün okuduğum haber de işte beni böylesi hayretler içerisinde bıraktı. İran’da kocası kendisini dövmüyor diye mahkemeye başvuruyor. Düşünebiliyor musunuz? Kadın özel olarak şiddet istiyor ve olmayınca mahkemeye kadar gidiyor. Ve kadın sonunda kocasını kendisine şiddet uygulaması konusunda da ikna ediyor. En önemlisi de mahkeme ’’evet, sana şiddet uygulamalı kocan ’’ diye de karar çıkartıyor. Olacak şey değil ! Bu nasıl bir kadın, nasıl bir eş ve nasıl bir hükümet?! Nasıl bir kanun?!
Bir laf var, ’’ imam sırıtırsa cemaat kırıtır’’, sanki bu laf böylesi aklı kıt insanlarımız için söylenmiş gibi değil mi sizce?
Yıllar önce izlediğim bir tiyatroda ise kadın kahraman oyunda espiri olsun diye şöyle diyordu; ’’Döv babacığım döv ! Halı dövüldükçe güzelleşirmiş’’. Espirisi bile bana çok banal geliyor.
Şimdi bu akılsız kızımızın mazoşist duygularından sıyrılıp gerçeklerden sözedelim biraz.
İsterseniz istatistiki olarak Şeriat kanunlarının hüküm sürdüğü İran’da kadının durumuna şöyle bir göz atalım;
---8 Mart 1979’dan sonra mecburi tesettür uygulamasına geçilmiş ve hala da devam etmektedir.
---Şeriat kanunlarından sonra kadına uygulanan cinsel şiddet uygulamaları oldukça artmıştır ve hatta kanunlaşmıştır. Örneğin, bu kanunlara göre erkek tarafından uygulanan cinsel tecavüz, çok eşlilik ve geçici nikah meşrulaştırılıp, kadını boşanma ve çocuğuna velilik etme haklarından yoksul bırakmıştır.
---Yine şeriat kanununa göre kızların evlenme yaşı 13 ve onların cezalandırma yaşını 9 olarak kabul edilmiştir.
---Kadınların yıllık geliri erkeğinkinin üçte biridir.
---Şeriat yasalarına göre kadınlara yönelik bir diğer ağır cezalandırma sisteminin adı recm’dir. Ayrıca taşla öldürmenin yanında asılarak öldürme de uygulanmaktadır.İran ceza yasalarına göre, recm cezası, erkek ve kadınlar arasında eşitsiz bir şekilde uygulanıyor. Bu cezayı alan bir kadın boynuna kadar toprağa gömülürken, erkek beline kadar gömülüyor. Suçlanan kişi, idam sırasında kaçmayı başarırsa özgür kalıyor. Ancak kadınlar boynuna kadar toprağa gömüldüğü için, erkekler gibi kaçma şansları yok. Recm sırasında atılacak olan taşların, ne iki atışta öldürecek kadar büyük, ne de hiç zarar vermeyecek kadar küçük olması da uygulamanın kurallarından...
---İran’da sadece Hatemi döneminde uygulanan 23 recm’in 16’sında kadınlar öldürülmüştür.
---Yakınlarda yapılan bir istatitiki bilgiye göre ise İran’da her 4 kadından biri psikolojik sorun yaşarken her üç kadından biri de tecavüze uğruyor.
---"Women against execution in Iran" (İran’da idama karşı kadınlar) örgütünün raporuna göre, 1981-2000 arasında 2 binden fazla kadın idam edildi. Örgütün yayınladığı listede Bin 428 kadının adı var, bunların arasında 187 tane reşit olmayan kız bulunuyor. Bu kızların 10 kadarı da 13 yaşından küçük olduğu söylenmekte.
--Bir koca herhangi bir kadınla birkaç dakikadan 99 yıla kadar süreli "geçici evlilik" yapabilirken (böylece zina yasal oluyor), kadın zina yaparsa kırbaçlanıyor ve bir vinçte de asılarak idam edilebiliyor.
---Kadınlar yargıç olamıyor, devlet başkanlığı seçimine giremiyor.
---İki kadının tanıklığı bir erkeğinkine eşdeğer.
---Tecavüze uğrayan kadınların korunması için yasal bir önlem yok. Tecavüz mağduru kadını namus adına öldüren babası, kocası ya da erkek kardeşi cezalandırılıp hapse atılmıyor.
---İran’da boşanan ya da dul kalan bir kadın, kız çocuklarının velayetini en fazla 7, erkek çocuklarının velayetini ise en fazla 2 yaşına kadar elinde tutabiliyor. Çocukların velayeti, bu yaştan sonra babalarına ya da babalarının ailesine geçiyor.
---İran’da geçerli olan yasalara göre, bir erkek öldüğünde, eğer çocukları varsa karısına mirasın sekizde biri, karısından başka yakını yoksa, sahip olduğu mirasın ancak dörtte biri kalıyor, gerisi de devlete aktarılıyor. Ayrıca kadına devredilen miras, emlak varlıklarını kapsamıyor.
Bu vermiş olduğum örnekler İran’da kadına yönelik yapılan haksızlıklardan sadece bir kaç örnek... Aslında böyle haksızlıkların hüküm sürdüğü bir ülkede bu kızımızın böylesi akılalmaz çıkışı pek de anormal gelmese de ben oldukça yalnış ve saçma buluyorum. Umarım bir gün kadın olmanın ne demek olduğunu öğrenir bu kızımız.
Şiddet nereden ve nasıl gelirse gelsin asla bir hak olamaz!
Şiddetsiz bir dünya için el ele...
Sevgilerimle...
Güldane Dal (20100522)
YORUMLAR
Yukarıda okuduğum yazı baştan sona kadar yanlıştır. Bir kere 'İmam sırıtırsa cemaat kırıtır!' lafı nereden çıktı? Ben böyle bir laf duymadım. Sırıtan da kırıtan da yazanın etrafındaki yılışıklar ve kırıtıklar olabilir. İran toplumunu yakından tanıyorum. Kardeşim iranlı biriyle evli ve senelerdir orada yaşıyor. Ben de 3 kere gittim. Orada kadınların durumu erkeklerden daha iyi, adeta anaerkil bir ailede yaşıyor kadınlar İran'da. Bunları bilmeden, zan üzre yazılanlar ancak iftira olarak değerlendirilir, ben de öyle yapuıyorum, müfteri ilan ediyorum yazanı. Bilmemek ayıp değildir, öğrenmemek ayıptır. Yahut da atalarımızın dediği gibi, 'Biliyorsan bir şey söyle alem senden ibret alsın, bilmiyorsan bari sus ta millet seni adam sansın!'
Haticcay
Guldane Dal
''ÇOK DOĞRU YAZMIŞINIZ BİBİ SIRITAN VE KIRITAN YAZAR VE ETRAFINDA Kİ YILIŞIKLARI'' (ÜZÜM KARASI)
...................................
siz hanımlar, terbiye sınırınızı çok zorluyorsunuz... laflarınıza dikkat etseniz iyi olacak, hatrlarsanız Bibi hanım, bir keresinde hakeretten uzaklaştırma cezası almıştınız...
düşüncelerinizi çamur atmadan da yapabilirsiniz...
kimin kadın olup olmadığı da yazılanlardan sanırım yeterince belli oluyor...
Ata erkil toplumların yarattığı kültürden beslenen kadınların erkeğe gönüllü biat etmesi yadırganacak bir durum değildir.Kadının hem cinsel açıdan meta görülerek sömürülmesi bir yana,eşit işe eşit olmayan ücterle emeğide gaspedilmektedir.İslamın egemen olduğu ( ki hemen hemen tümü gelişmemiş ) ülkelerde bu baskıya birde din baskısı eklenmektedir.İran örneğinin rahatsızlık yaratması bazılarının nasırına bastığın içindir.Afganistanda,Bangledeşte,Pakistanda,Irakta,Endenozyada,Fasta vb. yerlerde durum dahamı farklı? İnanmak istemeyenlerin Afganistanda kadınların araç bagajlarında seyhat etmek zorunda olduklarınıda bilmeleri lazım.Örnekler o kadar çok ki.Bu kısa yazıda böylesine can alıcı bir soruna parmak bastığınız için sizi kutlarım
Yalnışlıkların üzerine gitmek sanırım bazı arkadaşları gereğinden fazla rahatsız etmiş gibi... Benim yazım uyutucu bir yazı değil tam aksi uyarıcı bir yazı ve sanırım yazımın ağırlığından olsa gerek bu kadar hakaret ve saldırıya maruz kalmamın sebebi diye düşünüyorum... Hoşunuza gitsin ya da gitmesin ben bir konu üzerinde bir kaç satır yazıyorum ve cereyan eden olayla alakalı İran'da kadına bakış açısı ile ilgili bir kaç döküman aktarıyorum... Yazımın başlığına gelince birincisi tırnak içinde bu bir ikincisi anlamayan arkadaşlar için açıklıyorum, eğer bir ülkede böyle kurallar hüküm sürüyorsa insanlarından da böylesi anarmol davranışlar beklenmesi ''normal''dir oluyor... Kusura bakmayın ama ben birileri memnun olsun diye gerçekleri çarpıtarak yazamam 2+2=5 (ayrıca iki artı iki beş etmez)... Yazımdaki fotoya gelince, siz sanırım kadınların çarşaf altında nasıl giyinip, süslendiğini bilmiyorsunuz gibi... Benim yaşadığım yerde oldukça fazla İran'lı kadın arkadaşım var ve üstelik bir çoğu da inançlı kadınlarımız bunlar... Bir gün peçe altı diye bir yazı yazmayı da düşünüyorum yani onların gizli dünyalarınında neler olup bittiğine dair bir yazı... Şimdi yazdığım yazımda aslında ben bir kaç söz söylüyorum ama bu yazacağım yazıda sanırım söyleyecek sözüm biraz daha fazla olur... Seviyeli eleştirilerde buluşmak üzere...
Lacivertiğnedenlik arkadaşın da dediği gibi ben yazımda İran'da olan bir olayı irdeliyorum ve İran'da kadın olmanın ne demek olduğunu istatiski bilgiler eşliğinde aktarıyorum ki yazıda verdiğim haber de bilgiler de o olayla ve İran'da yaşanılanlarla alakalı. Eğer kızmanız gerekiyorsa bence İran hükümetinin almış olduğu kararlara ve bu kızımızın göstermiş olduğu tavıra kızmanız gerekmiyor mu? Yalnışlıkları ben yapmıyorum, ben sadece o ülkede kadınlar hakkında yapılan yalnışlıkları yazıyorum... Ayrıca İran üzerinde oynana oyunları çok iyi biliyorum ama bu o ülkede yaşanılan olumsuzlukları dile getirmeyeceğiz anlamına gelmiyor... Ve o ülkede ayrıca kadın olmanın ne kadar zor olduğunu da çok iyi biliyorum çünkü okuyorum...
Sevgilerimle...
Guldane Dal tarafından 5/23/2010 12:25:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Râzı.
neden başlık imam sırıtırsa (konu imamla ne alaka)
şeriat kanunları dediğiniz zaman ne dediğinizi bilerek mi söylüyorsunuz (iranın şeriatle alakası ne )
şiilik- şia nedir bu mezhebin islamla bağı nedir biliyormusunuz yada oniki imam vs...
BENCE saçma bir yazı yazıp altından kalkamayınca yok ben iran ı eleştiriyorum yok iranda kadın olmayı eleştiriyorum çevirmeleri
kimi uyutuyorsunuz kii
doğruları yazınca da hemen iran ı savunanlar-şeriatçiler diye damgalıyorsunuz
ne irancıyım ne şeriatçi
ama yazınız baştan sona gizli bir kin kokuyor iran falan bahane (bu da benim yorumum)
İranda uygulanan kuralların kuranı kerim ve gerçek islamla ne alakası var ki gürültü koparıyorsunuz yazar burda islamı mı eleştirmiş ki en büyük islam savunuculuğu yorumlarına giriyorsunuz ,İran da var mı biryanlış var kendilerine şeriat devleti kanunlarını koyanları eleştirmeyecek miyiz eleştiriyorsak islam düşmanı mı oluyoruz ,islamın olduğu yerde kadın eziliyosa demekki gerçek islam değildir ,28 şubatın bu yazıyla ne alakası vardır ,kafaların arkasındaki şeyler nelerdir ,şimdi bu yazıyı destekleyenler 28 şubatı savunanlar mı oluyor ne alaka laf olsun torba dolsun.İran'daki recm olayları var mıdır yokmu mudur ,bal gibi vardır taşlanarak öldürmeye karşı duruyorsak bu islamın yakasına yapışmak anlamını mı taşıyor.Nedir bu iran savunuculuğu ,bu bayan türkiye'den çıksaydı veya başka bir ülkeden bu tepkiyi verecekmiydiniz.
Dikkat edelim yazar islamda kadını eleştirmiyor ,irandaki kadını eleştiriyor ve uygulanan kendi oluşturdukları yöntemleri eleştiriyor.
lacivertiğnedenlik tarafından 5/22/2010 11:29:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
yalnızca İslam vardır....bir başka İslam yoktuır....
vurgu dahi yapamazsınız İslam adına...ki yazı başlığından tut son cümlesine kadar alet edilmiş İslama....
sanki iran dışında bütün dünya medeniyet tarlası....gözünüzü dünyaya çevirin dindara değil....
lacivertiğnedenlik
Mehtap Yıldız
ayrıca saygı beklemiyorum sizden ve kimseden...çünkü ben bütün insanlığa karşı saygı duyuyorum..
ama tek yüzlü olanlara tabii ki....buda hepimize yeter emin olun size bile...
ayrıca bana ders vermek yerine siz desrsinizi alıpta gelin geçin karşıma....anlaşıldımı?
Sevgili güldane
harika bir yazı olduğu kadar
bir belgeydi de
İnsanlar Tanrı adına kendileri karar verdiğinde
ve yorum yaptığı anlar tarihin en karanlık zamanları olmuştur hep
bunu anlayamayan bir toplum her türlü şiddet ve hakarete zaten gönüllüdür
aklın devre dışı bırakıldığı her dönemde
vicdan da devre dışıdır ahlak ta
Ve Tanrı da
bana göre Tanrı devleti olduğunu iddia eden
gerek asya ve gerekse batı ülkeleri (geçmişte ve bugüne kadar)
ilahi bir rejimi savundukları halde
insana davranış biçimi hep din dışıdır
Tanrının bile asla kabul edemeyeceği bir sistemdir
"Şiddet nereden ve nasıl gelirse gelsin asla bir hak olamaz!
Şiddetsiz bir dünya için el ele..."
bu dizelere belki evvt ama yanlı yazınız bence düşündüren bir kargaşa konumunda...
şiddet sadece islamiyette ya da İran da mı..
O google girin hangi ülkelerde neler oluyor...
DİN insanlığın kutsalıdır hiç bir konu için alet edilemezzzz...
abdurr
Mehtap hanım zaten bu kutsala saygı gösterilseydi bugün bu kadar çarpık bir toplum ile karşı karşıya kalmazdık. Fikirler anlatılır, eleştiriler yapılır, ancak saldırı yapılmamalıdır.
Saygılarımla
nedir bu İran sevdası ve kavgası anlayamadık bir türlü...
anladık sevmiyosunuz ve amnenna dedik,öyleyse bu ilgi niye...? ilgili değilsiniz varsaydık hadi,o vakit bu kavga niye.?
neden anlamak mümkün değil gerçekten...
aklına esen aklına geleni sallayıp yazıyor...oohh ne ala...birileri İranda kadınlar ceza ve işkence görürlermiş- miş te, bu şeriat yasalarından dolayıymış -mışta...diye kükreyip durur...
bir diğeri,iranda kadınlar sevilir-miş-miş ama, o vakit bir aklı kıt çıkıp dermiş-miş, ben şiddet isterim belki recm edilmek....diye yayagara koparır böyle...
varya, baştan sona tümüyle ( AN GAR YA ) işte asıl bu haber ola....
Kur'an'daki ayetlerden peygamberin sözlerinden çıkarılan, dini temellere dayanan müslümanlık kanunları ve islam hukukuna verielen addır Şeriat...rastgele emeller ve kirli oyunlar adına bu KELİMEYİ kul la na maz sı nız siz öyle.....siz insanlar için ne anlam ifade ediyor gerçekten çok merak ettim ve inatla ediyorum hala...
nasılki bir Cumhuriyet ve yasaları sizler ve hepimiz için kutsal sayılıp savunulup ve korunma hakkına mecbur tutulmuşsa, Hak dinimiz olan İslam ve onun kurallarıda sevilip sayılmak ve korunmak zorundadır...tabiiki müslüman olanalar için geçerli bu koruma arzusu,din sahibi olmayanlar zaten yıkmak için çalışırlar...
ayrıca yazının başlığı ne kadar çirkin bir ifade böyle...İMAM SIRITIRSA CEMAAAT KIRITIR...Yok ya...onun kim İmam kabul etmişki islam da,bir de ona kılıf cemaat aranır olmuş rezilce... bir çiftte göz parlamış çarşaf şiçinde...al sana laf olsun işte...
kendimize geellim artık...şöyle bir kafalarınız kaldırın ve bakın dünya ve içinde yaşayan zavallı insanlığa....gidin bir bakın şu Hindisatan"a Allah aşkına..... İrandaki durumun misliyle gülünç ve korkunç rezaletini görürsünüz hemde misliyle...
cadenin ortasında akşama kadar bir ineğin müsadesini bekleyen insanlar yaşıyorlar 21 yüzyıl dünyasında..adam ölecek acından veya aptallığından...ama illede bir müsaade alamalı o hayvandan.... .ÖKÜZE TAPAN öyle akılsızlar yanında, bunlar reisi CUMHUR saylırlar emin olun bana...
çekin ellerinizi artık İslamın yakasından ya...böyle basit sıradan kendini bilmez insanların pis emellrinyle İslamı yan yana getirip toplum arsında bir tiksinti hali oluşturmayın lütfen...
gülünç yani...
ama ne yazık ki ben buna gülemiyorum işte....
abdurr
Saygılarımla
Güldane hanım google dan aradım radikal fars haber ajansı diyerek bu haberi yazmış. Tabi söz konusu doğan grubu yayınları olunca kusura kalmayın masa başında hazırlanan bir uydurma haber olabileceği ihtimali çok yüksektir. Bunları bir kenara bırakıp şimdi olaya bakalım. Biran için olayın doğru olduğunu kabul etsek bile hangi beyinsiz kendisini affedersiniz eşşek yerine konulup dövülmesini özellikle taleb eder.
Bakın Türkiye 28 şubatları yaşamış bir ülkedir. Burda sahneye konan oyunların perde arkasını hala yeni yeni öğrenmeğe başladık. Ne malumki 28 şubatın bir başka oyunu İranda sergilenmesin. Bakın tüm dünya İran'a karşı bir tavır almıştır. Bu atmosfer içinde İran aleyhinde yazılan ve çizilen hiçbir yazı ve haberin doğru olacağına kanaat etmiyorum. Aynen Irak'taki kitle imha silahları yalanı gibi.
Saygılarımla.
Allah aşkına İran da şeriat kanunları mı hüküm sürüyor...yapmayın bunu...bilmediğiniz konularda neden yazarsınız ki...
Şeriat nedir sanırım bundan da haberdar değilsiniz...
İran şii mezhebinin kurallarının hüküm sürdüğü bir devlettir
ki şii -şia algısıyla islam ehli sünnet algısı arasında dünya kadar fark vardır...
islam ile iran farklı şeylerdir.siz köpeğin biri kuduz diye tüm kedileri öldürürmüsünüz !!!(kedileri)
yorumlara bakın artık ... müthiş !!!
siz sanıyormusunuz ki islamın olduğu yerde kadın ezilsin.Kadın emanetimdir der Allah...
lütfen yaaa !!!...
Râzı tarafından 5/22/2010 4:49:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Başlığı okuyunca,acaba yazının içeriği nedir diye merak ettim.İlginç ama okumaya değer bir konu olmuş.Şeriat yasaları ile yönetilen ülkelerde durum bambaşkadır tabiki.Ancak ben bu mahkeme olayına inanmadım.İnanmamazlığım size değil.Habere.Mutlaka içeriğinde farklılık vardır.
Ama şeriat yasaları ile yönetilen bir ülkede olmuşsa da yadırgamamak lazım.Bir örnek vermek istiyorum.Sevdiğim ve görüştüğüm bir sinema sanatçısı var.Yıllar önce bir filmde despot bir karakteri oynamıştı.Kadını bir mal gibi gören,her türlü şiddeti gösteren bir karakterdi oynadığı.
Ülke insanı olarak bu tarz karakterleri oynayanlara nefret duyulur.Ancak bu sanatçımıza o filmden sonra kadınlar tarafından aşk mektupları gönderilmiş.Ve anlaşılan odur ki mazoşist kadınlarda çok var :)
Bu örneği de yeri gelmişken vermek istedim.Mazoşistlik İran'ından tutunda Türkiye'sine kadar varda var.
Teşekkürler bu güzel yazınız için.Saygıyla...
Guldane Dal
Ekber KARABAĞ /TAHRAN, (DHA) 21 Mayıs 2010
İran’da bir kadın eşinin kendisine iyi davrandığını ve kendisine şiddet uygulamadığı gerekçesi ile mahkemeye giderek şikayetçi oldu. Mahkemede, kadına kocası tarafından şiddet uygulanmasına karar verildi.
Fars haber ajansının verdiği haber göre, Tahran’da aile mahkemesine başvuran 24 yaşındaki kadın dilekçesinde, "Eşim çok iyi huyludur halbuki ben şiddet uygulamasını istiyorum, eğer bunu yapmazsa kendisinden ayrılmak istiyorum" diyerek şikayetçi oldu.
28 yaşındaki eş ise mahkemeye gelerek , "Ben karımı çok seviyorum o yüzden kendisine şiddet uygulamıyorum. Onunla nazik davranıyorum ve şiddet uygulamak için bir neden yoktur" diyerek savunma yaptı.
Kocasının bu tavrından dolayı ayrılmakta ısrar eden kadın, eşini ikna etmeyi başardı. Koca, mahkemeye verdiği taahhütte eşine şiddet uygulayacağını kabul etti. (BU HABER HÜRRİYET GAZETESİNDEN)
..................................................
'Kocası dövmüyor' diye davacı oldu
21/05/2010 16:50
İran'da bir kadın, eşinin kendisine iyi davrandığını ve kendisine şiddet uygulamadığı gerekçesi ile mahkemeye giderek şikayetçi oldu. Mahkemede, kadına şiddet uygulanmasına karar verildi.
Ekber KARABAĞ
TAHRAN-Fars haber ajansının verdiği haber göre, Tahran’da aile mahkemesine başvuran 24 yaşındaki kadın, dilekçesinde, “Eşim çok iyi huyludur halbuki ben şiddet uygulamasını istiyorum, eğer bunu yapmazsa kendisinden ayrılmak istiyorum” diyerek şikayetçi oldu.
28 yaşındaki koca ise mahkemeye gelerek, “Ben karımı çok seviyorum o yüzden kendisine şiddet uygulamıyorum. Onunla nazik davranıyorum ve şiddet uygulamak için bir neden yoktur” diyerek savunma yaptı.
Kocasının bu tavrından dolayı ayrılmakta ısrar eden kadın, eşini ikna etmeyi başardı. Koca, mahkemeye verdiği taahhütte eşine şiddet uygulayacağını kabul etti.(dha) (BU HABER DE RADİKAL GAZETESİNDEN)
....................................
İsterseniz diğerlerini de siz araştırın... Bazı şeyler var olmasına var da doğru mu yalnış mı diye bir şey de var...