- 1132 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
YAHUDİ'YE ÖZENELİM Mİ ?
Çocukluk yıllarımın geçtiği köhne kahve köşesinde yıllar öncesinden duyduğum bir sözü halâ unutamadım : ’ Yahudi,kendi çocuğunu başkasının yanına çıraklığa verir ve kendi yanına da başkasının çocuğunu alırmış.’
Yahudilerin ticarette ne kadar başarılı olduklarını hepiniz duymuşsunuzdur. Yahudi, Ermeni, Alman,Rus ya da başkası ; faydalı olan özelliklerini almamızda bir sakınca var mı, olmalı mı sizce ? Bizden olmayan herkesin her özelliği haram, bizden olanlarınki helâl midir ?
Atalarımız dünyaya Osmanlı ahlâkını, terbiyesini, adaletini ve mertliğini reklâm etmişler. Bire karşı beş misli kalabalık ve güçlü düşman ile çarpıştığı cephede, yaralı düşmanını kurtarmak için kurşunların üzerine atılan bizim atalarımızdı. Elde ettikleri topraklarda insanların ırzına, namusuna, malına, diline ve dinine dokunmayan onlardı yine.
Günümüzde galiba bir çoğu kalmadı bu özelliklerin. Osmanlı ahlâkını ve adaletini galiba çalmış birileri. Dış dünyada artık dürüst, çalışkan ve adil olarak tanınmadığımızın farkında mısınız ? Başkaları bize özenmiş ve bizden değil olayını pas geçip almışlar güzel olan özelliklerimizi. Biz de onlara özenip, tam da yanlış olanları almışık.Giyimlerine,içkilerine,
kumarlarına ve hatta zinalarına özenmişik biraz da.
Gündemde otuz cana mal olan bir maden kazası var. Otuz can toprağın altında şu anda. Çocukları, aileleri, sevenleri ağıtlar yakıyor başlarında. En yetkili ağızın açıklaması ; ’ Maden kazaları bu bölgenin kaderidir. Bölge halkı zaten bu kadere ve kazalara alışık !’
Evet, her şey kader. Biz hiç tedbir falan almaya zahmet etmeyelim. Nasıl olsa yazılan kaderi değiştiremeyiz. Bu mu gerçekten bizim dinimiz ? İslâmiyetin kader anlayışı bu mu ? Bu kadar basit olduğuna inansaydım eğer ; yemin ederim ki dinimi reddederdim ben !
Fakat çok iyi biliyorum ki öyle değil . İslâm herkesin kendine göre yorumlayabileceği, beyinlerin devre dışı kalmasını, her şeyin kadere bırakılmasını emredecek kadar basit bir din değildir !
Gelelim yeniden Yahudi meselesine : Niçin kendi oğlunu yanına çırak almıyor Yahudi ? Çünkü ,kendi işi olduğu için, zamanında işe gelmeyecek, sıkıldığında çekip gidecek, gayretli çalışıp kendini yormayacak, maaş alamama korkusu yok, işten atılma korkusu yok. Bu şekilde işi iyi öğrenmesi, iyi bir meslek sahibi ya da ticaret adamı olması mümkün değil. Oysa başkasının yanında disiplinli olmak, çalışmak ve işten atılmaktan korkması gerekecek. Bu durumda çok çalışacak, disiplinli olacak ve iyi bir meslek sahibi olacak.
Ne ilgisi var demeyin . Çünkü çok ilgisi var. Tarafsız eleştirmenlerin ve gözlemcilerin yorumlarını okudunuz mu ? Dünyada maden kazaları minimuma çoktan inmiş. Yıllar öncesinden bizde de öyle. Ancak son zamanlarda sıkça olmaya başlamış bu kazalar.
Sebebi ise günümüzün hastalığı :Yandaşları koruma, kollama belâsı ! İktidar yandaşları hem kolay iş alıyor, hem de korunup kollandıkları için, güvenlik önlemlerini hiç önemsemiyorlar. İşte bu yüzden o protestolar. Korumacılık, kollamacılık birilerinin küplerini doldurup, bazılarını sefalete sürüklerken, diğer taraftan da canlara mal oluyor böyle.
Yakın zamanda iptal edilen et ithâl ihalesini takip ettiniz mi ? Nasıl da apaçık bir tezgâh vardı ? Uyanmayanın kalmadığını fark edip iptal ettiler.
Dürüst olanlar, ne kadar sevmeseler bile şu akıllı Yahudi’yi bir örnek alsınlar. İnadına kendilerinden olmayanlara versinler şu işleri de, adamlar korkusundan da olsa disiplinli olsunlar, güvenliğe önem versinler, kaliteye önem versinler, insanlık adına, ülke adına başarılı işler yapsınlar.
’Vay be ! Tezal’a bak ! Amma da Yahudi sempatizanıymış ! Ben zaten şüpheleniyordum ondan !’ demekte serbestsiniz. Hatta daha ileriye gidip ’One minute!’ çekin bana da.
Fakat unutmayın : Bu ülke bir gün yeniden doğacaksa ; benim gibi deli cesareti olanlar ve doğruları konuşmak uğruna kaybedecek hiç bir şeyi olmayanlar sayesinde doğacaktır !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Ocak 2004'teki Amerika ziyareti sırasında New York’ta “Amerikan Musevi Komitesi” tarafından "Yahudi Cesaret Ödülü" olan “Davut Boynuzu” kime verilmişti.Bu ödülü, kısa adları ADL ve AJC olan kurumlar veriyor Amerika’da. Yani Anti Defamation League ve American Jewish Committiee (Amerikan Musevi Komitesi)
Başkada bir sözüm yok.Saygımla.
Bu kadar basit ve ap açık mesajı anlamayıp, olayı saptırmak, ancak ve ancak suçluluk ve suçluları kollama zaruriyeti hissetmekten başka bir şey değildir. Diyorum ki ; iktidar her işi yandaşlara vermek pahasına, disiplinden ve hatta canlardan taviz veriyor. Bu kadar yandaşçı, korumacı ve kollamacı olmayıp, biraz da yandaş olmayanlara fırsat tanısın. Böyle canların heba olmasına sebep olmasın. Yahudi örneği her ne kadar tepki çekse de, aslında asla bir art niyet ya da kasıt düşünülmemiştir. İsyanım, yandaşçılığa, korumacı ve kollamacılığa ve bu yüzden yitirilen canlaradır. Gerisi teferruattan başka bir şey değil.
Fikret TEZAL tarafından 5/20/2010 11:57:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
siz çok bilenler biz hiç bilenler...iyih sizin ifadenizle öyle olsun bakalım...
ve ayrıca çok komik vev gerçek olan bir diğer şey şuki,kimlerin nereler de birleşip birlik olup yandaşlık yaptıkları öyle çok aşikar ki...sizin adres göstermenize hiiiç gerek yok zaten....
son olarak yahudi yerine almanlarıda örnek olarak gösterebilirdiniz pekala çünkü en azından onlarla bir(alamanya) destanımız var idi öyle eğilmi....
Fikret TEZEL
yeğinadnan
Herşey bir sebep altın yada kömür
İki kardeş dişe diş vuruşun biraz daha
Belki sistem düzelir gidenler geri gelir.
Yandaşlık olmaz ise Nasıl garptaki insan
Sorumludur diyilir şarktaki müslümandan
Kurt bir kuzuyu kapsa sebi ömer neden
Öze neden gitmeyiz geçip bahanelerden
Kişi sevdiği ile beraber haşr edilir
Ayrı ayrı ölünse aynı yere gidilir
Müminler bir bedenin uzuvları gibidir
Bir mümin günahından bir diğeri ezilir.
Yalnış da anlar insan yanlışda söyler bazan
Yahudi değilmidir Allah ile ahd bozan
Yine aynı hainlik adı geçtiği yerde
Birbirini yiyiyor iki garip müslüman. sevgi ve selam.
Mehtap Yıldız
neden bizden bu kadar çok nefret ediyorsunuz peki? neden?
sizin dinim dediğiniz benimde dinim elbet ve hepimizin dini....nedir bu öfkenin sebei ?
açıkca izah edin anlayalım lütfen...eğer anlyamamak gibi bir eksikliğimiz varsa ve bunu görüyorsanız siz, bilgin olarak anlayabileceğimiz bir lisan ile anlatın öğrenelim...
ama Allahın diliyle...yoksa yine nalayamam ona göre....
yorulmanıza değer inanın....
Fikret TEZEL
(:
gülüyorum sizin ağlanacak duruma gelmiş olan bu garip halinize...gülüyorum sizin iradenizin intiharına yenilip katil bir yahudi devletini getirip örnek olarak sunduğunuz bu gafletinize.... bu kanlı kafir topluluğunu getirip onurlu Türk Milleti ve dünyaya ışık tutan İslam mensubu bir toplum ile yan yana getirmenize...
yazık, yazık, yazık size....
bir zihniyet bu kadar fakir ve gaflet içinde var olamaz...bir zihniyet bu kadar ziyan olup kendi dininden uzak bir diyara savrulamaz.bir zihniyet aklını bu kadar manasız puslandırıp kendi Milletinden yılgın olamaz....
bu düşünceler elbetteki sizin şahsınızdan çok çok öte... şu yukarıda yazmış olduğunz(akıl ötesi) (kıt demokrasi) uslubüuyle belirtmiş olduğunuz fikirlerinize karşı bir tepkidir...
tekrar diyorum "şahsınızdan" çok öte....tepki diyorum çünkü, yazıyı okurken sanki karşıma geçmiş benim ianancımla alay ederrcesine dinimi ve yüce İslam kelamını didik didik didikliyorumuşsunuz gibi etki yaptı bana...
dünaynın ve bütün zerre mahlukatın lanetini almış ve nefretini kazanmış olan bir kafir topluluğunu getirip örenk olarak Müslüamn bir halkın karşısına dikmeniz, Kur"an ın ifade ettiği "akletmezmisiniz" ifadesi ile birebir örtüşüyor ne yazık ki...
siz hangi kutsal kitabı okyorsunuz da hangi Mealin ve Emrin manasını alıp kendi arzunuz doğrultusunda anlayıp algılayıp burada kullanıyorsunuz aklım almıyor...sizin ifade ettiğiniz bir uslüp yok bizim inandığımız Yüce Kelamullahta...
"Bu kadar basit olduğuna inansaydım eğer ; yemin ederim ki dinimi reddederdim ben !"
bu ne kadar basit ve ne kadar aciz bir ifade tarzıdır böyle...bu ne kadar cahilce ve zalimce insanın kendine karşı kullandığı bir ihanetidir bu uslüp ile...
hayır,sizin müslüman olduğunzu düşünmemiş olsam, eyvallah der saygı duyarım ben...lakin siz, hem Müslüman"ım diyip ve hemde inkarcı bir toplumun öngördüğü uslüp ile hareket edemzsiniz. ve kendinizi ve inancınızı bu zavallı insan gürühu adına tehlikeye sokamazsınız böyle bir yanlışlık ile....
Ölüm bir külli kader hükmü taşır....ne der Rabbimiz ayeti kerimede "Onların eceli geldi mi, ne bir an geri kalabilirler, ne bir an öne geçebilirler” Araf. buyurmaktadır...
işte buyur insanlık ve şimdi feryad et bakalım neden ölür bu insanlar diye...haykır neden tedbir ve önlemler almıyorsunuz ve zavallı bir toplumsunuz güç yetiremiyorsunuz diye...
şimdi sevin bakalım insan nasıl olurda göklerde kıyamet yaşayan bir uçağın enkazında yüzlerce insan ölürde, 12 yaşında bir çocuk yalnızca ayağı kırılmış olarak kurtulabilir o cehennmeden öyle...
hadi çöz bakalım bu mucizeyi aklının gücü yetiyorsa akıllı geçinen insan....
bütün herkese ölüm emri veren ve tek bir çocuğun kurtulmasına hükmeden adalet kimin elinde ve hangi insanın gücü dahilinde...
söyleyemezsin elbet...sen kimsinki Allhın takdirine akıl erdiripte güç yetireceksin zavallı mahluk ve zallı insanlık...
şu ayzıyı ve özellikle başlığını, Filistin kanını yudum yudum içen yahudi toluluğundan güzel bir örnek olarak almamız mı gerekiyor sizce...
haklısınız elbet... Filistin"li yavruları önce babasız sonra anasız bırakıp sonrada alıp kendi pis emellrine karşı kulllanarak tehlikeli ilşlerde ve intihar eylemlerinde yine kendi halkına karşı kullanan bir kara yılan zihniyetini ta çocukluğunuzda atasözü oalarak alıp yerleştirmişsiniz aklınızn bir köşesine...
bakın görüyormusunuz ta sizin çocukluğunuzda bir dava uğruna can veren kardeşleriniz varmış ve meğer ölüm ve yaşamın bir yahudi elinde hükmedildiği kıtalar ötesinde yaşarlarmış...
haberimiz varmış lakin cevapsız kalmışız bizler katledilen Müslüman insanlığımıza bu güne kadar...
değilmi ki zaten bizim en zehrili düşmanızmız bildiğimiz kara yılan değilde, bizim kendi içimzde birbirimize karşı duyduğumuz ve beslediğimiz kin ve nefrettir...
sevemedik birbririmizi bir türlü...beceremedik işte...ya o olduk veya bu ...biz hep onalar be bunlar olarak ayrıldık bu kutsal Ülke bayrağı altında ve öyle yaşadık bu güne kadar bu topraklar sütünde...aynı topraklar üzerinde ayrı yollarda ve ayrı toplumlar içinde yer aldık ve par parça bölündük sonunda...
birileri hep yaptı sizce ve bir başkalrı zannızca daima yıkamaya çalıştı daima....birileri yaşattı hep sizce bir diğerleri daima öldürmeye çalıştı sizin ifadenizle...
kendi içimizdeki gerçek İsrail kim peki...biz kendi çimizde birlik olmayı bilemedik ve beceremdik ve başaramadık bir asra yakın bir zamandır...
kaldıki kalkıp dünya genelinde zulmü ile, kafirliği ile birbirne kenetlenip zirvelere tırmanmış bir topluluğu örnek verip öneri tarzında olarak yazıp bizlere soruyorsunuz....
yahudiye özenelim mi?
yahudiye elbet özenenler var bu ülkede... ve hemde kendi inandığı rejim ve otoriter sitemi sürdürmek adına verilen mücadelenin ve cinayetlerin gölgesi ardında sinscie yüryüyen ve zirveler tırmanmak isteyen özaniciler bunlar...
....
ama bu gerçek Müslüman kimliği taşıyan insanların değil ,kimliksiz olarak yaşayan insanların zavallı ve otoriter bir zhin rekabetidir yalnızca..ondan öteye geçmeyecektir asla...
acı bir olayı getirip ülke siyaseti ve yönetimi ile harmanlayıp birde dini ve inkarcı olan bir toplulukla yan ayan getirmek abesle iştigal dahi oalamz benim kanaatimce...
zaman kaybının da bir değeri vardır çünkü........ ama bu yazının başlığının dahi bir "hiç" kadar kıymeti olamaz Müslümanlar için...yazık benim lisanıma ki, israil diye bir toplumu getirip (mi) olarak kayle alayım ve kelamın arasında anayım......
fikriniz zehirli bir neşter olarak yer etti zihnimde.... şahsınıza sonsuz saygımla....
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 5/20/2010 5:33:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
yeğinadnan
Harp içinde harp!..
Şu vatan toprakları kar altında muamma
Koca Rus değil /bizi yenen
Bit cüsseli humma!..
Bit cüsseli dertlere terk edilişidir varlığımızın.Haklısınız Hiç sevemedik birbirimizi.Seve bilsek gereğince Bitler yermiydi bizi.Sizde Bir acıya olan AĞU nuzu dökmüşsünüz sayfaya.Yazdığınız her satıra bin selam haklılığı yüzünden.Ama hepsi o kadar işte.Fikret kardeş bilerek kaygılanıyormuş.Derlerse diye.sevgi ve selam.
Fikret TEZEL
Yeşilvadi
Mehtap Yıldız
bazan içimde öyle bir kıyamet kopartıyorsunuzki ve diyorumki kendi kendime yazmayayım bir daha yorum ve belirtmeyeyim fikrimi bu sayfada lakin, haksızlık karşısında susmakta acizliktir işte...
belkide bunu istiyorsunuzdur siz bilemiyorum... sayfama dahi uğramayın diyorsunuzdur benmi anlayamıyorum acaba... aklım almıyor kullandığınız ifade ve üslubunuzu...
"işte benim sözümü ettiğim yandaşçı zihniyet onlardan çok daha adi ve çok daha zararlı bu ülke için" diye yazdığınız bu ifadenizde küfre gittiğinizin farkındamısınız peki Allah korusun....
Müslüman Allah ve peygambere iman eden insandır...kafir ise tümüyle reddeden....
Bu zihniyet dediğiniz insanlar Müslüman...ya israil....onlar mühürlü kafir...
inancı ve Dini bu kadar basite almış olmanız çok üzücü ve ürkütücü....siz Müslümansınız ancak ,başka bir Müslünanı kafirden aşağı görüp adlandırmaya kalkarsanız, farkında olmadan dinden çıkar ve Allahı ve İslamı kaybedersiniz....İslam kıldan ince ve kılıçtan keskindirdir diye boşuna adlandırılmamış....
lütfen ifade ve uslubunuzu gözden geçirin.....lütfen....
Site kurallarına ters düşmemek adına, açıkça belirtemediğim, günün iktidarının yandaşlarına peşkeş çektiği imkânların sebep olduğu kıyımlardır. Az önce haberlerde dinlediğim şekliyle de iş verenin güvenlik ihmali hemen hemen kesinleşmiş. yandaşlığı kullanıp, güvenliği falan önemsemiyorlar ve canlara mal oluyorlar. yani, iktidar diyorum, bu tür işleri, ihaleleri, kollamak zorunda olmadıkları, bizzat öküzlerinin altında buzağı arayacakları kimselere verseler de onlar da korkularından sıkı tutsalar güvenlik meselesini ve canlar yitirilmese. Verdiğim örnek ve Yahudi olayı her şekliyle haklı olarak eleştirilebilir.
Nilgün Akçay
Bu milleti sömürenler bir gün gerçek adalet karşısında bedelini ödeyecekler...Buna gücü yeten buyursun sömürsün...
İlahi adalet tecelli edecek; böyle atıp tutanlar da hesap verecek, onlar da buyursun atıp tutsun....
Herkes kendisine sormalı ne kadar ADİLİM!!!
Sevgiyle kalın...
yeğinadnan
Etrafımda çok insan tanırım çocuklarını yaz tatilinde başkalarının yanına çırak olarak veren aslı Türk insanları...Bunun için bir yahudiyi örnek almamıza gerek yok...Ama şunu deseniz katılırım onlar birbirlerine çok bağlı birbirlerini gözetip kolluyorlar bu anlamda size katılırdım... Kendisini tek ve üstün gören bir Millet için, nasıl olurda örnek alma gereği duyarsınız! aklım almıyor...
Ve bu milleti şahlandırıp kendi milletinizi alt etmeniz samimiyetinizin ne bağlamda olduğunu gösteriyor...Her zaman sizin öfke dolu oluşunuz dikkatimi çekiyor...Kimlerle kimi kıyaslıyorsunuz, milyonlarca insan bu Milletin zulmü altında; çok adilseniz bunlar için birşeyler yazın, çok daha anlam kazanır...
Sevgiyle kalın...
Fikret TEZEL
Öncelikle elinize sağlık.ben okuduğumdan anladığım kadarı ile.Kökleri kaybolmuş bir milletiz.Yeni Ruh edinmeyi beceremesekte Mevcut Ruhlardan kopya çekip Güzellikleri yakalayım.Bu tür ikazları da Yahudi ,alman ,ingiliz sempatizanı diye yaftalamayalım demişsiniz.Yaftalamayalım Doğrudur.Gerisi.Kendine dön ne olurdan ileri gitmemeli.Biraz derinleşirse zaten altından müsebbip Para çıkacaktır.Bu göçüğün. Ölende öldürende Paradır.İnsan mefhumunu ödenecek Tazminatlar tekrar def edecek biz tatlı uykumuza geri döneceğiz yeniden. Şunu Duyar gibiyim. Helal olsun Adama Kimseyi madur etmedi.
Ölümse evet Kader.Nerede nasıl ölmek ise Sorunun muhatabı ve orda oluş sebebi ile yakın ilişkili.
İnkar.Cümlesinin ,İzahı bildiği halde kabul etmemek diye açıklanır.Her kesin El ve yakasına yapışan bu eldir.Adını kader koyduğumuz kendi gafletimiz ise kader değil İntihar belki.Belki kardeşimizinde vurguladığı farkında olmadan bu.MENFEATİ İLAH EDİNMEK. Unuttuğu ise şu vurgu. Yok yok Asla.Yahudilere benzemekten vaz geçmedikçe hiç bir şey düzelmez.Verdiğiniz Örnek ise İnanın anadolu kültürünün kendisinden başka birşey değildir.Ve hala devamda etmektedir Kimse yanına Çırak almadığından yada zaten kendisi usta olamadığından.Evlatlarımız kahve köşelerinde Tiner ve Kız tavlama peşinde çürümekteler..Yaklaşık 30 yıldır ÇIRAK yok.ÇALMAK VAR.bu konu buranın alamıyacağı kadar derin.Anlamak isteyene bukadarı yeter kanaatindeyim.
gurbann olsunn onlar müslümanın tek bir tüyüne...
ama şu varki yazıklar olsun bize hakiki müslüman olamıyoruz:(
yeğinadnan
Bence kurnazlar." Akıllı" ile "kurnaz" arasında dağlar kadar fark var.
Ayrıca yahudi örneğinizle, başlığınız arasında hiç bir bağ bulamadım. Yazınızın içeriği de dağınık örneklerle bezeli...Konuyu toparlamak gerekirse, şimdi siz tam olarak ne demek istediniz?
aynur engindeniz tarafından 5/20/2010 11:42:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Aynur Engindeniz
yeğinadnan
Bir de şunu yazma gereği duydum.Günümüzde deha Kurnazlık zannedilmektedir.Deha Aklın üst düzeyde çalıştığı Müşkül zamanlarda Aklın
kalıcı çözüm bulma mekanizmasıdır.Padişahsam.Fermanındır.Gel ordu nun başına.Padişahsan gel ORDUN'un başına diye Ferman ettiği gibi Fatih sultan Mehmedin.uzattım sada Hadsizliksede özür dilerim sevgi ve selam.
Fikret TEZEL
lidya
’Vay be ! Tezal’a bak ! Amma da Yahudi sempatizanıymış ! Ben zaten şüpheleniyordum ondan !’ demekte serbestsiniz. Hatta daha ileriye gidip ’One minute!’ çekin bana da.
Fakat unutmayın : Bu ülke bir gün yeniden doğacaksa ; benim gibi deli cesareti olanlar ve doğruları konuşmak uğruna kaybedecek hiç bir şeyi olmayanlar sayesinde doğacaktır !"
nazımın bir şiiri var, herkes bilir, "taranta babu'ya mektuplar" şiirin bir yerinde nazım şöyle der,
mussolini çok konuşuyor taranta babu!
çok korktuğu için
çok konuşuyor!
tek başına
yapayalnız
karanlıklara bırakılmış bir çocuk gibi
kendi sesiyle tutuşup
korkuyla yanarak
durup dinlenmeden konuşuyor
mussolini çok konuşuyor taranta babu!
çok korktuğu için
çok konuşuyor!
tekrar teşekkürler...
yeğinadnan
İHANET.Mevcut bilgiyi,adalet gözetmeden güçlü yada güçsüzlere karşı onların zaaflarından faydalanarak yok etme yada zayıf düşürme eylemidir.
Hiç bir Millet Akıllı yada deli diye nitelendirilemez.Top yekün bir millet içindeki siyasi ve İçtimai hareketin sonuçları ile değerlendirilerek ADİL Yada HAİN.denilebilir.Bu da Milletin kendisini değil.Devlet noktasındaki tavrın tarihe yansımasını isimlendirir.Yönetimler Hain veya Adil olurlar.Bunuda tarihi süreç belirler.Yahudiler denirken akla gelen İSRAİL den başkası değildir Devlet olarak.Şahıslar değildir kast edilen sevgi ve selam.Ukalalık saymayın lütfen sadece kanaat bildirmeden geçemedim.
lidya
yazar yahudilik hakkında düşüncelerini söylemede elbette ki hürdür. eğer yazı bir propaganda yazısı olsaydı bu doğaldı. doğrudan bir milleti, dini, etnik grubu hedef alan yazıları tasvip etmesek bile olgunlukla karşılamak tepkilerde yumuşatılmış ifadeler kullanmak en doğrusu.
burada anlatılanlar bir göçükte kalan maden işçilerinin dramı, dolayısıyla ülkenin dramı. yazar sadece bir örnekle söylediklerini destekliyor. bunda çekinecek ne var. eylemi kim yapmışsa yapmış şu an bize akıllıca gelen bir eylem.
"kurnaz" kelimesi kullanılan anlamıyla az da olsa aşağılama içermektedir. yazının akışına bakarsak buradaki eylem hafife alınan ve aşağılanan bir bir eylem değildir. üstelik yazar da örneği olumlu anlamıyla kullanmış, yahudilerdeki çıraklık sistemini yüceltmiştir. dolayısıyla kurnaz sözcüğü amaçla çelişmiştir.
yorumunuzdan memnun kaldım. edebiyat öyle hassas bir denge ki yeri gelince bir sözcük bile bir yazının kaderini değiştirebilir, yazanın niyetini ele verebilir...
saygılarımla...