- 2074 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Trafik Şakaya Gelmez!
Bir haftalık ayrılığın ardından, eve dönmek güzel. Keşmekeşi, trafik çilesi her türlü sıkıntısına rağmen, İstanbul’umu çok özlüyorum. Boğaz köprüsünü geçerken, o güzel manzarayı içime sindiriyorum. Rüzgar bile bir tatlı esiyor. Bu şehri çok seviyorum, ayrı kaldığımda çok özlüyorum. Boğaziçini, duaya açılmış parmaklar gibi gökyüzüne uzanan minarelerini, çırpıntılı sularda, İstanbul’luları iki yaka arasında taşıyan yolcu vapurlarını, evimizin üzerinde çığlıklar atarak dolanan martıları, sabah sessizliğinde, camilerden ayni anda yükselen ezan seslerini, balıkçı pazarında, tezgahların karşısına yalanan kedileri, insanların rutin koşuşturmalarını bile özlemişim. Caddelerden karşıya geçmek için kırmızı ışıkta beklemeyi, alış veriş yaptığım marketi, ekmek fırınını, kısacası normal hayatımı özlemişim. Boş durup sadece tatil yapmak bana her zaman fazla sıkıcı gelmiştir.Yanımda götürdüğüm iki ciltli kitabı da dört beş günde bitirince, günler daha monoton geçmeye başladı.Edebiyat defterine istediğim zaman girip, sevdiğim arkadaşları okumayı…Okuyan da aylarca ayrı kaldığımı zanneder. Topu topu sekiz gün içinde insan ne kadar çok şeyi özleyebiliyormuş, kendim de şaşırıyorum.
Tatilde pek haber de izlememiştim, kendimi odaya hapsetmemek için.Televizyonu açtım, altyazı gözüme çarptı.Bakırköy’de trafik kazası, beş öğrenci araba ile kaza yapmış , iki ölü.İçim cız etti.Yazık, kim haklı kim haksız bilmiyorum, haberlere de henüz vakit var.Yazık, yine çılgınlık, ya da gösteriş , adını ne derseniz deyin, yitip giden canlar. Ne uğruna! Gençlik heyecanı mı diyelim, sorumsuzca araba kullanmak mı?Haberin detayını bilmiyorum, yine bazı analar yanacak, yine yürekler paralanacak, yine ağıtlar göklere yükselecek.
Gençlerimize anlatmalıyız, hayatın bu kadar ucuz olmadığını. Canlarını böyle bozuk para gibi harcamamaları gerektiğini.Hayatın çok değerli olduğunu, boşa volta atarak geçirilecek zamanın altın değerinde olduğunu. Kendilerinin bizler için önemli olduğunu, bir insanın ne emeklerle yetiştirildiğini, hepimizin havasını soluduğumuz bu ülke için, birer değer olduğumuzu, boşa heba edilmememiz gerektiğini. Ailelerin her birinin, evlatlarını ne çok sevdiğini, onlarla ilgili güzel gelecek hayalleri olduğunu.Kendilerini boş heveslerle, sorumsuzca eğlencelerle harcamanın doğru olmadığını, bunu ana babalarına , yaşadıkları ülkeye borçlu olduklarını.Dikkatsizce araba kullanmanın, ya da hız eğlencelerinin canlarına mal olabileceğini, canımız yanmadan, dilimiz döndüğü, gücümüz yettiğince anlatalım.
Bizler tanımadan içimiz sızlıyorsa, varın siz düşünün ateşin düştüğü yeri.
Gelir gelmez üzücü şeyler yazmak istemezdim, haberlerden gözüme takılanlar bunlar.
YORUMLAR
Handan hanım hoşgeldiniz diyeyim.Tatil dönüşü biraz sıkıntılı geçer aslında.Hele İstanbul gibi büyükbirşehire ise yapılan dönüş.Ama bu şehir öyle büyülüdür ki vazgeçemeyiz ondan.Beri yandan ise trafik.Hani derler ya trafik terörü diye.Peki teröristler kim ?
Aslında hepimiz bir terörist adayıyız.Bu lafımı yanlış anlamasın kimse.Ancak bazen trafikte öyle hatalar yapıyor,öyle sorumsuz davranıyoruz ki ya bedelini kendi canımızla ya da başkalarının hayatı ile ödüyoruz.
İnsan hayatı o kadar ucuzki,ne desek boş.
Çok teşekkürler.Hoşgeldiniz İstanbul'umuza ve de defterimize.
Saygıyla...
handan akbaş
Trafik , kurallara uyulmazsa gerçekten tehlike boyutları çok fazla olan bir kavram.Hem yaya hem de sürücüler olarak çok dikkat istiyor, sevgi ve saygılarımla.
Handan hanım ben de uzun zamandır gelemedim siteye.Gerçekten özledim, yazıları, şiirleri okumayı.Yorum yapmayı özledim.Nihayet siz de ben de buradayız.O zaman siz de, ben de hoş geldik :)))
Sevgilerimle
handan akbaş
handan akbaş
Handan Hanım ben de sizi ve yazılarınızı bayağı özlemişim. İstanbul konusunda haklısınız ben de kısa zaman önce gittim ve aklım hala orada muhteşem bir yer. Siz orada olduğunuz için şanslısınız. Trafik konusunda da gereken bilinç maalesef yok. Tekrar tekrar bu konuda yayınlar yapılmalı ve yola çıkanlar uyarılmalı. Böyle hassas bir konudaki duyarlı yazınızı canı gönülden kutluyorum. Sevgilerimi sunuyorum.
handan akbaş
Sevgi ve sonsuz saygılarımı yolluyorum arkadaşım.
Emeğinize Sağlık.
Çok Güzel Bir Yazıydı okuduğum.
Tebrikler Güzel Yazınıza.
Sizi Okumak Gerçek Anlamda Büyük Bir Zevk.
Saygılarımla.