- 752 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
19 MAYIS, ÖZGÜRLÜK MEŞALESİ
19 Mayıs 1919 tarihi; Samsun’dan özgürlüğe ilk adım meşalesinin yakıldığı, Ulusal Kurtuluş Savaşımızın tüm onur ve asaletiyle başladığı, ulusal egemenliğin başlangıç günüdür. Türk milletinin tarih sahnesinde bir defa daha şaha kalkışının, esaret altında var olunamayacağını ve kutsal vatan topraklarımızın ilelebet işgal edilemeyeceğini tüm dünyaya haykırışının, bağımsızlık ve özgürlük mücadelemizin de başlangıcıdır.
Bütün umutların tükenmeye başladığı bir dönemde Mustafa Kemal Atatürk’ün, “ Türk Milleti için bağımlı yaşamaktansa ölmek daha iyidir” diyerek Samsun’a çıkması, bağımsızlık ve özgürlük mücadelemizin de başlangıcı olmuştur.
"Rica ile merhamet dilenmekle bir millet ve devletin şeref ve istiklâli kurtarılmaz. Türk milleti, gelecek nesiller için bunu unutmamalıdır."
19 Mayıs 1919′da Samsun’dan yakılan özgürlük ateşinden evvel, temelleri yine o günlerde Mustafa Kemal Atatürk tarafından atılan “Milli Egemenlik” ilkesi ile birliğimiz ve bütünlüğümüz sağlanarak, çarenin ancak millette olduğu tescillenmiştir. Milletimizin tüm onur ve asaletiyle Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün rehberliğinde tarih sahnesinde bir defa daha şaha kalkışının başlangıcı 19 Mayıs 1919 tarihidir.
Bugün de vazgeçilmez güç kaynağımız millet iradesidir. “Egemenliğin kayıtsız şartsız millet iradesinde olduğudur.” Bunun yaşatılması için hepimize ve özellikle de Atatürk’ün 19 Mayıs’ı armağan ettiği gençlere büyük görevler düşmektedir. Milli irade ve bağımsızlık ruhuyla Türkiye Cumhuriyeti yeni neslin omuzlarınızda yükselecektir. Ülkemizi, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği; çağdaş medeniyet seviyesine gençlerimiz taşıyacaktır.
Ay yıldızlı bayrağımızın altında hepimizin bir ve bütün olarak yaşamasına imkân sağlayan demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetidir. Tüm kurumlarıyla dimdik ayakta olan devletimiz, gelen saldırılara karşı Cumhuriyetin temel değerlerini korumaya sonuna kadar kararlıdır. Yeni yetişen nesillerin milli ruh ve heyecanla yetiştirilmesi bunun teminatı olacaktır…
Bugün ulaştığımız sonuç, asırlardan beri çekilen, sömürüye karşı verilen millî mücadele ruhunun yaşatılmasıdır. Ecdadımızın bize bıraktığı Türkiye Cumhuriyeti eseri ve bu aziz vatanın her köşesini sulayan ecdat kanlarının bedelidir.
Özgürlük meşalesi her an yanmaya devam edecektir. Bunu canlı tutacak gençlere görevini Atatürk söylevinde şöyle dile getiriyor; “Gençler, Cesaretimizi güçlendiren ve sürdüren sizlersiniz. Siz, almakta olduğunuz terbiye ve kültür ile insanlık değerinin, vatan sevgisinin en değerli örneği olacaksınız. Ey yükselen yeni nesil, gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk; onu yükseltecek ve sürdürecek sizsiniz... Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, ancak Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır."
19 Mayıs Milli mücadele ruhu ve Kuvay-ı Milliye iradesi insanlara ve insanlık tarihine, bizlere dersler vermiş ve vermeye devam ediyor. Bu yüce ruhu çok iyi anlamalı ve yaşatmalıyız. Bu gün o ruhun ihya edilmesi görevi, Türk gençliğinin ve İstiklali gerçekleştiren Cumhuriyet neslinin zorunluluğudur.
Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran irade ve temellerini, onun örnek alınacak heyecanlı kuruluş ve kurtuluş mücadelesini, bağımsızlık düşüncelerinin ne demek olduğunu çocuklarımıza, gençlerimize anlatmak ve duyurmak asli, milli ve tarihi bir görevimizdir!
19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramını kutlarken, Cumhuriyetin Kurucusu, Milli Mücadelenin Önderi Mustafa Kemal Atatürk’ü, silah arkadaşlarını ve bu vatan için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi rahmet, minnet ve saygıyla anıyorum.
Milletimizin ve gençlerimizin bayramını tebrik ediyor, gençlerimize güvenerek; bu vatan ve cumhuriyetin onların omuzlarında yükseleceğini, özgürlük meşalesinin her zaman yakılı olacağını, özgürlük ruhunu en yükseklerde yaşatmaya devam edeceklerine umudumuzun tam olduğunu belirtiyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.