- 853 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Farkında mıyız.....?
Farkındalık....Ne muhteşem bir kelime...Renklerin, canlıların, yeryüzünün, ilişkilerin, güneşin, gecenin, nefes almanın, uykunun...çoğaltabiliriz..ne kadar farkındayız...?
Aynı ten, aynı kemik, aynı sıvıdan ibaret olan bizlerin, bir olaya bakışı, cisimleri farkedişi, yorumlayışı neden bu kadar farklı?
Sabah uyandığımızda, yataktan sağlam kalkmanın, güne bir tebessümle başlamanın neler yaratabileceğinin ne kadar farkındayız? Kimimiz neşeyle uyanırken, kimimiz tüm negatif enerjiyle kalkıp somurtarak güne başlamanın arasındaki farkın farkında mıyız?..
Hiç arkadaşı olmayan biri, yaşamında neler kaybettiğinin farkında mı acaba? Veya, arkadaşımızla bir yudum kahve içerken yaptığımız sohbetin, hayatımıza neler katabileceğinin farkında mıyız...?
Bir ağacın ilkbaharda uyanmasını farketmek, bir fidanın büyümesini farketmek, sonbaharda yağrakların düşüşünü farketmek, güneşin doğuşunu, batışını farketmek veya bütün bunları görüp farkedememek...İnsanoğlu neler kaçırdığını bir farkedebilse...
Nasıl dünyaya geldiğimizin, doğum anının, ilk nefes alışımızın farkında olabilsek....tıpkı, nasıl son nefesi vereceğimizin kesin olabileceğini farkedebilmek gibi...Ne müthiş bir mucize olduğumuzun farkında olabilsek...
Sevdiklerimize "Seni seviyorum" demenin, kızdığımız kişilere "neden kızdığımızı" yüzüne söyleyebilmenin, sevincimizi, üzüntümüzü paylaşabilmenin ne demek olduğunun farkında mıyız?
Fabrika dumanlarından, araba ekzostlarının bizi zehirlediğinden yakınırken, bir gecede lavların dünyayı nasıl etkiliyebileceğinden, bir depremle neler olabileceğinin, bütün bu tabiat olayları karşısında ne kadar küçük olduğumuzun farkında mıyız?
Ama ben, ne kadar çok soru sorduğumun farkındayım...
Sözün kısası, hayatı, renkleri, çiçekleri, sevgiyi, dünyayı, insanları herşeyden önemlisi kendinizi farkederek yaşayın....
YORUMLAR
Bu güzel yazıyı gününde atlamışım, kusura bakmayın.İnsanoğlu gerçekten bir çok şeyin farkına çok geç varıyor.
Yaşlanmadan gençliğin, kaybetmeden boş vaktin, hastalanmadan sağlığın geç farkına varıyoruz.
Yüreğinize sağlık, çok güzel anlatımdı, saygılarımla.
feray soydan
Ah ! Anında güzellikleri yaşayabilsek..Ama çaba ile onu da başarabiliyor insan..Sevgilerimle
o kadar içten duygularla yazılmış ki,ne kadar şanslı olduğumun farkına vardım.
hayat güzel,.sağlıklı olmak çok güzel , sevmek ve sevilmek çok güzel, ama herşeyden önce hayata merhaba ,selam diyebilmek...
ve bu güzel yazın için sana teşekkürlerini yolluyorum ....sevgili kardeşim......
feray soydan
Sevgilerimi gönderiyorum.....
İnsan olmadan bunları nasıl Fark edebilsin Beşer.Lütfen çocukları yok sayarak çevrenize bakın.VARMI İNSAN.Erkekler kadınlar ve menfeat ipinin her birini bir tarafa çektiği nefisler.İlk önce Bunu fark edebilsek.Bir Çocuğumuz olabilse.Erkek yada kız değil.Bir komşumuz mesela.Ne bayan nede Beyfendi.Ayşe ablamız olsa veya Ahmet abimiz.Ve Babamız.Oğlum git bakalım.Huriye gelinin oğlu asker Ekmeğini alıver birde çaktırmadan bak halleri nicedir.Diye bilse.Yahut Annemiz gelse üst komşudan.Amanınnnnn öldüm oğul.Neşenin evini pislik basmış. Ay oğul O gebe Biz geberik.Yuh olsun bizlere ki bizde insanız diye divanda yorgunluktan sızıp kalsa.İnanın FARK çıkacak ortaya.Aynadan başka komşusu olmayan.Makyaj Tanrıcası olmak hevesindeki Annelerin.Yada Ağzı duasız nara atıp küfreden Erkek Modeli babaların Mağduru dünya.Çocuklar yine büyüyemeyecekler.Kimi erkek olacak kimi kız.Yaşayıp gideceğiz İNSANSIZ.Uzattım özür.Hayırlı çumalar.
Ben de yazındaki güzelliğin, sözlerinin ne kadar anlamlı, harfiyen doğru olduğunun FARKINDAYIM. Teşekkürler güne güzel başlatan cümlelerin için.. Bugün benim de siteye yeni eklediğim can taşıyorlar isimli yazım da güzelliklere ilişkin...
Emeğin, anlatımın ve yüreğin için sonsuz teşekkürler sevgilerimi sunuyorum.
feray soydan
En içten sevgilerimi sunuyorum
İnsan bazen bazı şeylerin farkında olamıyor.İnsan bazen kendisinin farkında olamıyor ki hayattaki olayların,güzelliklerin farkında olsun.Ama şimdi farkındayım,birileri bazı şeyleri kafama dank ettiğin de.Sizin şu güzel yazınız gibi.Teşekkür ediyorum.Selam ve saygılarımla...