- 1718 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BEBEKLER MUTLU
Nasıl hızlı bir çağ atladıysak bebekler de çağ atladı. Bebekler derken eğitimlerinden bahsedeceğim. Şimdi bebeklerin eğitimi daha doğmadan başlıyor. Anne karnında bebeğiyle konuşuyor , seviyor ve ona müzik dinletiyor. Doğduktan sonra bebe aynı müziği dinlemeğe devam ediyor ve sevmeğe.
Bundan 30 sene evvel hazır bebe bezleri yoktu, makinede yıkanabilen bezler vardı ve bu yüzden erkenden tuvalet eğitimi verilirdi.Ben 3 aylıktan itibaren oğullarıma tuvalet eğitimine başlardım.
Ama şimdi sistem değişti ve çok yanlış bir eğitim olduğunu söylüyor doktorlar.Çünkü bebek kendini ifade etmeğe başlamadan şartlanarak ve mecbur edilerek tuvalat eğitimi veriliyordu.Annenin zorlamasıyla yani kendi isteği dışında öğreniyor ve baskıyla.
Ama şimdi bezler rahat , pişik derdi yok ve bebenin altını sık sık değiştir at çöpe ..
bebeler rahat, zorlama yok.
Ve bebek özgür, kendini tanıyınca , yavaş yavaş çevresini de tanımaya başlar,bilinçlenir ve 2 yaşına doğru artık tuvaletini öğrenmeye ve konuşmaya da başlar.Kendi özgür iradesiyle. Annnenin zorla ve durmadan hadi çişş hadi..hadi....söylemeleriyle değil...
Şimdi diyeceksiniz ki; bizleri analarımız eski usul büyüttü de geri zekalı mı olduk?
Hayır olmadık ama baskıyla büyütüldük. Tabi ki şimdiye göre baskı..
Artık çoçukların öz güvenleri daha gelişmiş ve çok rahatlar.Kendi kararlarını ve seçimlerini rahatça verebiliyorlar. Ve kendilerine güvenleri var.
O eski anne ve babanın baskıları kırıldı ve şimdi çoçuklar daha mutlu ve neşeli. Çünkü anne ve baba her konuda ilgili ve daha çok sevgilerini gösterip zaman harcıyarak çoçuklarıyla beraber oluyorlar. Çok sevilerek büyütülen bebeler hayatta daha çok başarılı ve sevecenler. Ama bu demek değil ki çoçuğun her dediğini yapıp şımartmak.Ayarı çok önemli.
Hala bazılarımız bu tuvalet eğitimini kabul etmeyip yanlış olduğunu savunuyor ve kendini yenileyemiyor.Burada büyüklerimiz de bu yeni çağa ayak uydurmaya çalişmalı. Gençlerle bu konuda aynı fikri paylaşmalıdır.
Ben şimdi bu konuda doktorlarımıza hak veriyor ve çoçularımızın çok mutlu olduklarını görüyorum.Kendi kararlarını rahatça verebiliyorlar.
Bebekler mutlu ...anneler mutlu... babalar mutlu....
Bizler de mutlu..
YORUMLAR
Evet...Olumlu olumsuz taraflarıyla değişen çağa ayak uydurmak lazım..Eğer büyükler çağı yakalarsa, çocuklarla, torunlarla çağın artısını eksisini konuşabilirse, en ideali bu...Ama çoğu büyük hala anneannesinin yöntemini uygulatmakta direniyor...
Ama, özgürlükler konusu ayrı bir konu...Nereye kadar özgür, nerede çizgi değişiyor, burada hassasiyet istiyor...
Tebrik ederim..Güzel bir konuydu...
Sevgilerimi yolluyorum..
canandemirel
Bu değişimin onlara olımsuz katkıları da var maalesef. Büyüdüklerinde fazla özgürlük heveslisi oluveriyorlar. çabuk kopmak istiyorlar ailelerinden, anne-babalarından. Asla birlikte yaşamak istemiyorlar. biraz daha yaşlanırsa anne-babalar, son durakları-mezarlıktan önceki- huzur evleri oluveriyor.
canandemirel
evet şimdi bebekler mutlu anneler babalar mutlu....haklısın güzel kalem......ya gelecek.....bize emanet verilen ülke millet mutlumu ..... ne olacaklar yalan doılan talan dünyası asgari ücretten iş bulamayan üniversite mezunlarımız.....büyüdükçe sorunlarda büyüyor çığ gibi.... çok hoş bir anlatım.....mükemmelliği yakalıyorsun devam ....tebrikler saygılar
canandemirel
YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...
Teknoloji, sanayi her konuda büyük rahatlıklar getiriyor ben ilk çocuğumda amerikan bezlerden kullanmıştım daha sonra oğlumda elde yıkamayacağım hazır bez kullanacağım dedim ama inanır mısınız hazır bez alerji yaptı doktor kullanmayın dedi ve ben yine ikinci çocuğumu da kumaş bezle sardım. Yani biraz da şans... Bir de tuvalet eğitimi için kas yapısına bağlıymış demişlerdi zamanında istediği kadar büyükler uğraşsın eğer çocuğun kas yapısı uygun değilse güçlenince tuvaletini lazımlığa yapıyormuş.
Bu konuları yazarken eski günlere döndüm şu anda çok rahatım daha genç kız ve delikanlı oldular zor bir süreç bebeğin büyümesi... ama çok da tatlı oluyorlar tabi... Güzel bir yazıydı kutluyorum. Tebriklerimle sevgiler...
bebekler bir anlamda mutlu haklısınız ama bizlere göre ilerde yaşamları daha zor biraz anne baba baskısı lazım, sonra deneme yanılma yolu insanın canını acıtır