- 1002 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜM ANNELERİN, ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN;
Bugün yine bendesin anne; Mayıs ayının ikinci pazar günü, Anneler Günü’dür. Anneler Günü dünyada yaşıyan insanlık tarafından evrensel bir gün olarak tayin edilmiştir. Dünyada milyonlarca anne, çocukları tarafında sevgiyle anılmaktadır. Anneler Günü ülkemizde 1955 yılından beri kutlanmaktadır. Türk Kadınlar Birliği, ülkemizde her yıl çocukları için büyük fedakarlığa katlanan annelerden birini yılın annesi seçmektedir. Yılın annesinin kişiliğinde tüm annelere iyi dilekler sunulur.****Amerika’nın Filedelfiya eyaletinde 9 Mayıs 1905 günü Anna Jarvis isimli genç kız annesini kaybetti. Annesini çok seven Anna Jarvis’in üzüntüsü aylarca sürmüştür. Hayatta kimsesi olmayan Anna Jarvis ölüm olayına bir türlü alışamamıştır. Yaşama küsmüştür. Canlılığını ve yaşama sevincini yitirmiştir. Yemeden, içmeden vaz geçmiş, , bir ara ölmeyi dahi düşünmüştür. Jarvis’in bu durumunu yakından izleyen komşusu Jarvis’le arkadaş olmuştur. Bir gün yaşlı komşu söyleşi sırasında Anna Jarvis’e «İnsanlar doğar, yaşar, ölür. Bu bir doğa kanunudur.» demiştir. Bu iki cümle, Jarvis’i çok etkileyerek, ölümün de doğmak ve yaşamak gibi bir doğa olayı olduğunu düşünmesine yöneltmiştir. Ancak bu doğruyu bulmak Anna Jarvis’in annesine olan sevgisini azaltmamış. Aradan geçen süre içinde ölüm sözcüğünün soğukluğu hafızasında silinerek yerini anne sevgisinin sıcaklığı almıştır. Artık Anna Jarvis annesini, gözyaşları ile değil sevgi ve saygıyla anmaya başlamıştır. İçindeki acıları azaltarak yerini arı, duru bir sevgiye terk etmiştir.Aradan bir yıl geçtikten sonra Anna Jarvis, hemen her gün annesinin mezarına çiçekler götürmüştür. Anna Jarvis’in annesinin ölüm yıldönümünde bütün arkadaşlarını eve davet etmiştir. O gün Anna Jarvis arkadaşlarına : “Geçen bir yıl içinde çektiğim acılar bana şunu öğretti. Dünyada anne sevgisinin yerini dolduracak hiçbir sevgi yoktur. Yılın bir gününü annelere ayıralım. O günü annelerimizle ilgili anılarla dolduralım. Böylece annelerimize olan sevgi borcumuzu ödeyelim” dedi.Arkadaşları Anna Jarvis’in önerisini çok beğendiler. Birlikte hemen kentin Belediye Başkanına gittiler. Başkan onları dinledi ve öneriyi içtenlikle benimsedi. Daha sonra bu öneri gazetelere, yazarlara , radyo ve görsel basına anlatılmıştır. Anna Jarvis ve arkadaşlarının çalışmaları kısa sürede sonuç vermiş. Amerika Birleşik Devletleri Kongresi mayıs ayının ikinci pazar gününün ‘Anneler Günü’ olarak kutlanmasını kararlaştırmıştır.Anneler günü ilk kez 1908 yılında kutlanmıştır. Daha sonra bütün uygar ülkelerde kutlanmaya başlamıştır.Her yıl mayıs ayının ikinci pazar günü gazeteler de annelerle ilgili yazılar, anılar, şiirler yayınlanıyor. Radyo ve televizyonda anne sevgisini konu eden konuşmalar yapılıyor. Türk Kadınlar Birliği’nin şubesi olan illerde her yıl yılın anneleri seçilir. Okullarımızda ayrıca Anneler Günü nedeniyle toplantılar düzenlenir. Bu toplantılarda okunan şiirler, söylenen türküler, şarkılar, annelere armağan edilir. Filimler gösterilir. Sergiler düzenlenir.Anneler Gününde annemize bir demet kır çiçeği armağan ederek, bir güzel sözcükle yanağından öperek onu çok mutlu ederiz.Benim için anne duygusu ve özlemi çok farklıdır. Anneler günü yıllardır icimi acıtıyor. Anne kelimesini kullanmak bile büyük bir acı veriyor. Defalarca bir çok yerde annemi yazmaya çalıştım. İşte, yine bir “Anneler Günü” geldi. Anne diyememek ve ona hediyemi verememek ne acı. Anne sevgisinin yerinin doldurulması mümkün değil. Annem; sen her zaman bir yanım oldun. Seni bende hissetmek nasıl da büyük keyif veriyor bir bilsen. Takvime bakıyorum, yapraklarını çeviriyorum 23 yıl olmuş sen gideli. O gün bu gündür yalnızım. Neler yaşanmadı ki sensiz geçen yılda! Sımsıcak kollarında olmak istediğim zamanlar o kadar çok oldu ki! Sana o kadar çok ihtiyacım olduğu anlar yaşandı ki. Sen gittikten sonra çok şey yaşandı bir bilsen! Ama sen yanımda olsaydın, eminim ki her şey daha başka olurdu. Bugün Anneler Günü, yine bir annemsizlik gününü yaşıyorum. Hediyemi veremememin üzüntüsünü yaşıyorum. Nefes aldığım sürece, bir yanımda seni taşıyarak mutlu olacağım.
GAZETECİ HALİSE TEKBAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.