Günbegün Notlarım 66/Bazı Durumlar, Zannettiğimiz Gibi Değil...
......................................
Bazı durumlar, zannettiğimiz gibi değil...
Her duyduğumuz ses doğru olmayabilir. Her içtiğimiz su, iki hidrojen bir oksijenden ibaret olmayabilir, her gördüğümüz manzara net durmayabilir, her dokunduğumuz gerçek doğru kalmayabilir, her hissettiğimiz duygu istediğimiz his gibi esmeyebilir...
Bazı durumlar, zannettiğimiz gibi değil...
Dost diye bildiğimiz çok kişi gayet düşmanımız gibi davranabilir. Güvendiğimiz dağlara her an kar yağabilir. Güvendiğimiz sözler, bizi hemen yanıltabilir. Doğru kişilerle birlikteyim diye yaslandığımız arkadaşlıklar, bizi bozabilir...
Bazı durumlar, zannettiğimiz gibi değil...
Bize sıcak gelen, mümkündür yakınlığı soğuk, hatta buz gibidir. Bize tatlı, hoş gelen; mümkündür urfa isotu gibi acıdır. Bize fayda getirir diye uzandığımız mal, mümkündür ellerimizi yakabilir cismi...
Bazı durumlar, zannettiğimiz gibi değildir...
Çok çalışkan biri pekala tembelliğe kendini vurabilir günün birinde. Çok hamaratlı bir kadın, bir zaman sonra takati düşebilir. Çok bilgili biri, bir sabah uyandığında saksıda hiçbir şey kalmadığını hayretle farkına varabilir. Ve her konuda çok istekli bir can, beklenmedik bir vakitte ayyaşın teki olabilir...
..........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
8 Mayıs 2010,,,14.52
Mardin
YORUMLAR
hımmm...hiç bir şey sandığımız gibi değil ki... herşey değişim içinde...yazının en can alıcı noktası da dostluklar için yazdığın bölüm bence...
maalesef dost vurunca kötü vuruyor... çünkü beklemiyorsun.. ummuyorsun ve dolayısı ile hazırlıksız yakalanıyorsun... dağ olsan dağılırsın... bu yüzden ben hep şöyle dua ederim meselci:
Allahım ben düşmalarımı tanıyorum... sen n'olur beni dostlarımdan koru...
insanız hepimiz zaman zaman yanılgıya düşeriz.birinin yüzüne kapıyı kapatırken iki kez düşünmeliyiz bence... gün gelir o kapıyı sonuna kadar açmak isteyebiliriz ...hayat zor ve gerçekten çözülmesi imkansız bir muamma...
kutlarım...saygılar...
merhabalar ,
"Bazı durumlar, zannettiğimiz gibi değil..."
evet bazı şeyleri görmek ve anlamak için gözün ötesinde bir araç gerekir, gönül gerektirir asıl görmek; görmesini bilen bir gönül....
yazınız hayata ayna tutması yanında sanki biraz karamsarda , bir umut ışığı yok mu? diye sorası geliyor insanın ..
okurken insanı sıkmayan bir yazı diliniz var.
iyiliklerle kalın...
Her an hersey olabilir hersey insanlar icin.
Herseyin bir dis bir de ic yüzü var.Ve yanilgilarin bile bir seye faydasi vardir.
Kisa ve düsündürücü cok yönden bakilir yaziya.
Yüregine saglik.
Sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 5/8/2010 3:42:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bazen; insanın güvendiği dağlara karlar yağar, ummadığın bir taş gelir yarar kafayı, hem de ummadığın kişilerden, düşmanını bilir insan teyakuz durumunda olur ama dostundan kendini nasıl koruyacak ki ...O taş çok acıtır işte, içtiğin su zehir de olur bazen, bazen de doğru sandığmız herşeyin aslında bir yanlıştan ibaret olduğunu anlarız ama iş işten geçmiş olur... O zaman yıkılan kalelerimizden daha güçlülerini yaparız. Hayat önce bol teğel geçmek sonra asıl sağlam dikişi atmaktır ara da bir sökülen yerleri yeniden yeniden onarmak ve dikmektir.
Kutluyorum yine çok anlamlı bir yazı okudum tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla...