ANNE HAKKI !!
Anneler baştacı edilesi yoluna yol olası..Acaba çocuklar annelerinin haklarını tam anlamıyla ödeyebilirler mi? Hayır asla ödeyemezler..
…..Anne karnındayken halden hale giren anne..O daracık yerde canıyla kanıyla besleyen annenin karnına vurdukları canlandıktan sonra doğuma dek ..Vurdukları bir tekmenin dahi hakkını ödeyemezler..Ya canından can .çıkargibi doğumlar anneler çocuk doğunca sağlıklı denince tüm acısını unutur..
….Anne doğuran merhametiyle uykusunda evladından önce uyanan ona bakan büyüten..
..Her derdine katlanan,yemeyen yediren. giydiren..
Annelerin hakkı bir günle 1buket çiçekle ödenir mi?hayır ödenmez
Her zaman Annelerimize varlığımızı onların değeriini hissettirmeliyiz..
Eskiden ailedebüyüklere bereket getiren sözü geçen olarak bakılırdı
Devir mi değişti her doğuran anne olmadığı gibi evladlarda evladlık görevlerini yapmıyorlar..
Huzur evleri neden var ?.Anneler çocukklarının en pis anlarında bile tiksinmezken anneler neden ordalar?.
..Oraya terkeden evlatların hiçmi yürekleri sızlamaz?Onlarda ihtiyarlamayacaklar mı elden ayağa düşmeyecekler mi?
Onlarıda birgün evlatları huzur evlerine terkederler..
İçler acısı halleri sıcacık bir gülümseyişe hasret gözleri yollarda bekler anneler…
Evlatlarının kokusuna hasret anneler..
Bir gün hacda birinin dikkatini çeker adamın biri küfeyle tavaf eder..DİĞERİ DER ordaki nedir bıraksanya biryere..Adam der ki o ANNEMDİR.
Sırtımda yürüyerek getirdim hacca hakkımı ödeyebilir miyim bilge kişi der ki,,Hayır anneni yetmiş defa da sırtında taşıyarak hacca getirsen hakkını ödeyemezsin KARNINDA attığın bir tekmenin hakkını..Annen hakkını helal ederse o başka..
Anne hakkı bu kadar zorken neden diyorum neden terkedilirler ihtiyaçları varken..Ve diyorum sağ oldukça bir omzum ağrısa diğerinde taşırım annemi..Değer verip sevdiklerimi başımın üzerinde taşırım ..Vefa borcumdur sadakatimdir..Onların üzerimde olan haklarıdır..
…Sahip çıkalım annelerimize yedek mendil gibi kaldırıp atmayalım ,bakalım ,,.Biz çocukken merhamet ve şefkatle bakanlara bizde merhametle bakalım.
Merhamet etmeyenleremerhamet edilmez
Anneler günü tüm annelere kutlu olsun.Dilerim tüm anneler bir gün değil her an hatırlansın..
Allah kalplerimizi hayra yöneltsin..Rabbim sev sevindir anneleri kendilerinden hoşnut olanları..
CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR..
Annem cennetimde sensin cehennemimde sen
Sen hakkını helal etmezsen tüm gayretlerim olur ziyan
Allaha emanet olunuz ..Selam ve dua ile..
Nigar Bedirhan
YORUMLAR
evet değerli kalem; zaman zaman yazı sayfanıza bakarak vakit buldukça yazılarınızı şiirlerinizi okuyorum.
Her yazı belki de yorumu hak etmeyebilir denilse de, ben her üretilen malın nasıl ki alıcısı çıkarsa, her kelimenin de gideceği tesir edeceği mutlak bir ADRESİ vardır, düşüncesiyle okur gücümce yorumlar yazmaya gayret ederim.
" ANNE HAKKI !! " evet, annenin evlat üzerinde olan haklarını güzelce sıraladınız, ilaveler etmek belki eksik kalana yardımcı olmaktır. Sadece.
Acaba diyorum anne o güzel hasleti yavrusu için almıyor mu, yanı yavrunun anne üzerinde bir hak talebi bulunmuyor mu?
Siz bir anne olarak başınızı alın avuçlarınızın arasına düşünün hele ki eşit muamelede bulunuyor musun çocuklar arasında.birine gül kokulu yavrucuğum derken diğerini aynı duygularla bağrına basabiliyor musun?.
Sadece her doğuran ana ana değildir diye değindiğiniz bu yazıya katkı olsun amacıyla hatırlatılmada bulunulduğun altı çiziyor, derin saygılar sunuyor elinize sağlık yüreğiniz daim olsun.
En sadık en dost kapıya yaslanarak emanet olalım...