- 703 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ DİN (Cuma Yazıları)
Adamın biri inandığı dava uğruna, kişisel beklentilerinden vazgeçerek, toplumun suç saydığı eylemler yapmış.
Beklentisi olmuştur mutlaka.
Davasına hizmet etmek.
Ünlenmek.
Birileri tarafından takdir edilmek... gibi.
Soyut da olsa, beklenti olmadan eylem yapabilmek yaratılışa aykırı.
Genç adam, karşı siyasetçiyi öldürdü dediler. İnkar etti.
Genç adam, rakip dinin liderini yaraladı. Suçüstü yakalandı. Gerekçem vardı dedi. Haklıydım dedi.
Egemen sistem düşmanını yargıladı. Onlarca yıl hapsetti.
Adam hapislerde, mahkemelerde pişti. Olgun yaşa geldi. Ünlendi.
Sempatizanları oldu. Nefret edenleri oldu.
Adamın biri, din kitapları okumuş. Sosyal hayattan uzak uzun yıllar beyni ve kalbiyle baş başa kalmış.
Farklı eylem ve söylemleri olan böyle biri çıksa ortaya:
-“Ben peygamberim, bu dinler size mutluluk getirmedi, bu kitaplar yanlış.”
-“Ben size gerçeği söyleyeceğim, ben size mutluluğu vaat ediyorum, ben yanlışları düzelteceğim” dese.
Hezeyanları, gel-gitleri olsa. Kimsenin söyleyemediklerini içten ve güçlü bir şekilde haykırsa.
Melasa:
-“Şu halinize bakın, şu adaletsizliğe bakın, tanrı sizi bunun içi mi, bu adaletsiz, haysiyetsiz, bu merhametsiz, bu vurguncu düzende eziyet çekesiniz diye mi yarattı.”
-“Ben size, tanrının, mutluluk, güzellik, zenginlik ve adaletini getireceğim…”
Dese.
Güçlü hafızası, güçlü natıkası ve güçlü edebiyat ve felsefesiyle insanlara seslense. Sıra dışılığı ve yaşamıyla dediklerini güçlendirse.
Mutluluk, güç ve servet sözü verdiği insanlardan etrafında savaşan ve savunan bir güruh oluştursa-ki birileri mutlaka olacaktır-.
Acaba ne olur?
Tuzu kurular, pay alanlar ve de dinine içtenlikle inananlar düşman kesilirler. İdam fermanı çıkarırlar. Öyle ya değerlere ve can damarına zarar veren her neyse yok edilmelidir.
Küskünler, bezginler, ezilmişler, mutsuzlar, kaybedecek pek bir şeyi olmayanlar sıcak bakabilirler. Öyle ya değer kazanmak, güç elde etmek tek başına olmuyorsa aidiyetle elde edilebilecektir umudu.
Kuş baba, sutyen baba, telli baba gibi nicelerinin bile, nice müritleri yok mu.
Aydınlar, ermişler, olgunlar gülümser geçer. Şimdi olduğu gibi kılını kıpırdatmaz. Ha bire ahkam keserler.
Bilimin, teknolojinin ve de iletişimin ve bir de kontrolsüzlüğün ve güdümün bu denli geliştiği günümüzde sonucun ne olacağını kim kestirebilir.
Belki adam gücü elde edince tezini şu veya bu şekilde kabul ettirir, yayar, yaygınlaştırır. Kabul etmeyenler yok edilir veya ulaşılamayacak uzaklıkta yeni hayat alanları bulur. Yeni düşman kutuplar oluşur.
Anladığım tek şey:
İnsanların sürüleştiği günümüzde, kapitali yani para gücünü elinde bulunduran, işine geleni ister ve de yapar.
Bu yapılan her ne olursa olsun çoğunluğun zararına, kötülüğünedir kesinlikle. Çünkü bireyin değer kazandığı yerde sömürme azalacaktır.
Mesela insan, ömrünün milyar dolarlık edinime yetmeyeceğini düşleyemeyecektir bile.
Birey güçlenirse; haksız kazanç, sömürü, kandırılma azalacaktır.
Akla gelen ne:
Alternatif.
Aksiyona reaksiyon. Etkiye tepki.
Fanatizme bilim. Batıla akıl.
İktidara muhalefet.
Madde için insan yerine, insan için madde.
Birey ayaklarını yere sağlam basmaya başladığında DOĞRUYU GÖRME, KABUL ETME VE SAVUNMA ahlakı da depreşecektir .
Saygılar
Büyükharman
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.