BUYURUN OKUMAYA…
Okumadan mümkün mü erzakımızı tamamlamak. Mümkün mü yitirdiğimiz sevinci, bitirdiğimiz umudu, dağıttığımız uyumu, vefayı, dostluğu bulmak, bilmek?
Okumazsak, okumayı kendimize tali değil, asli bir görev haline getirmezsek, nasıl doyarız mutluluğa?
Okumazsak nasıl koşarız, koşabiliriz karşılıksız hizmete.
Okumaktır, insanı, insani özelliklerini, güzelliklerini koruyarak insan haline tutan.
Okumaktır bizi yalnızlıktan kurtarıp çoğaltan. Sevimli yanlarımızı besleyerek güçlü ve kuvvetli kılan.
Okumaktır ruhumuzu tarihin derinliklerinden haberdar hale getiren, olumlu bilgileri özümleyerek, seçerek, severek ve sevdirerek özümüze nakış nakış işleyen.
Okumaya uyanmak lazım, insanlığı uyarmak için. Ham iken olgunlaşıp pişmeyi göze alabilmeyi, soylu duygularla dolmayı bir kuru söz olmaktan çıkarıp yaşanan bir hakikat kılmayı gerçekleştirmek için okumaya uyanmak...
Yeter mi okumaya uyanmak?
Elbette yetmez.
Okumaya “okuyarak uyanmak”, aklımızı yüreğimizin emrinde tutarak ilmin gerçeklere duyarlı, saygılı, âşık ışığına yürek ve yüz uzatmak, ufuklara ve uzaklara daha bir ışıklı ve umutlu gözlerle bakmak da gerekir.
Okuyarak uyanırsak, okumaya uyanırsak; yolumuzdaki yokuşlar düz, karakışlarımız yaz, acılarımız haz haline gelir diye düşünüyoruz.
Okuyarak uyanırsak, okumaya uyanırsak; ömrümüzü ve gönlümüzü daha huzurlu ve tasasız, gamsız ve kedersiz bir ortamda mis kokulu çiçeklerle dolmuş bir bahçeye çevirebiliriz.
Çalışmalarımızı daha iyi bir şekilde sonuçlandırmak, araştırmalarımızı temel hedeflere yöneltmek, gayretlerimizi harman eyleyip hasat haline getirmek için, okumaktan başka çaremiz yok.
Öyleyse buyurun okumaya!...
Fazıl KUL
YORUMLAR
Liseye başladığım yıla kadar kitaplar hakkında çok uzkalardaydı düşüncelerim...Ve sessiliğin içinde bir dünyam vardı...
Taaa kiii kitapların dünyasına girdim kendi içimde kayblna kendimi buldum ve yaşama açılan pğencerelerim çoğladı...
Kitap okumak bir çeşit zırh...
Güzel katkı sağlayan bir çalışmaydı ...
TEBİRKLER...
Yazınızın satır araları dolu. demek istediğim şu ki, berrak bir zihinle kaleme alıyorsunuz yazılarınızı. sanırım bu iyi bir okuma geçmişine sahip olmanızdan. ama onun da ötesi hayatınızın yerli yerine oturmuş olmasından. aklınız karışık değil. her şey olması gereken gibi. istediğiniz gibi mi bilemem ama en azından siz şimdilik buna kafa yormuyor ve durumunuzdan memnunsunuz...
ruh hali duru olan birinden duru yazılar okuyoruz...
muhabbetle kalın...
"Buyrun okumaya" yazınız bizi düşünen ve okumamızı öneren ve bizdende kabul görerek dikkate alması gereken bir konudur.
Okumak Mahalle ve duyum bilinenlerinin herseyini ve önem sırasını değiştiriveriyor... Okumak aydınlanma ve çağdaş bir sürece kendini özgürce taşımaktır. Bu anlamda öneriniz çok güzel, çok anlamlıdır... Yüreğinize sağlık. Sevgiler
Asla kitapsiz geçen bir gün düşünemem. Zaman yok diyenlere sözüm. Tvye var, bilgisayar oyunlarına var, msn ye var ama değil mi?
Neyse, ne yazık ki bundan sonraki nesillerden de ümitli değilim...Umarım yanılırım...
Bence yazınız oldukça başarılı ve doğru bir şekilde yazılmış yön gösterici bir yazı. Bugün 10 puanı bu değerli yazıya veriyorum. Selamlar.