- 420 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanlık aleminin hiç değişmeyen gündemi.
İnsanı kemale ulaştıracak; hem Allah nezdinde, hem de insanlar arasında saygın ve güvenilir bir karakter sahibi kılacak Peygamber öğütleri.
Sanıyorum her zaman olduğu gibi insanlık aleminin, bu günde insan olmanın onur ve şerefini her şeyin üstünde tutacak ahlaka sahip insan yetişmesine ve yetiştirilmesine, hayatı yaşanmaya değer, toplumları içinde yaşanabilir değerler ile donatmaya şiddetle ihtiyacı var.
İşte bu değerli bilgileri hayatımıza hâkim kılıp hem ahiretimizi ma-mur edip, hem de dünya hayatımızı sağlık, mutluluk, izzet ve şeref içinde yaşayabilme prensipleri niteliğinde olan bilgileri siz değerli dostlarımla paylaşmayı uygun gördüm.
Değerli dostlarım işe sadece dini açıdan bakmayınız.
Hayatı anlamlı ve yaşanmaya değer kılan bu öğretilere inanan, inanmayan herkesin ihtiyacı var.
Genel ahlak kuralları; dünyanın her yerinde aynı temel felsefeyi yansıtmakta olup, her milletin örfü, her devletin taahhüt altına alarak kanun kuvveti ile milletine tatbik ettiği ahlak yasalarıdır ki; Bunlarda tüm dinlerin esasını teşkil eden güzel ahlak esaslarıdır.
İlk insan peygamberdir.
İnsanlığın ilk mektebi dindir.
Her insan peygamber torunudur.
Bütün ilimler din ilminden doğmuş olan şube ve branşlardan başka bir şey değildir.
Bu bağlamda son peygamber Hz. Muhammed’in (Sav.) tüm insanlığı direkt ilgilendiren nasihatlerinden soru cevap şeklinde Halid bin velid rivayet kanalı ile günümüze intikal etmiş olan bir hadisi şerifi dikkat ve istifadenize sunuyorum.
Allah istifademizi ve hissemizi ziyade eylesin.
Halid b. Velid’den rivayet edildiğine göre, bir Arâbî Rasûlullâh (s.a.v)’a geldi:
-Yâ Rasûl , beni dünya ve ahirette müstağni kılacak (amelden) sormak için, size geldim, dedim.
Rasûlullah (s.a.v) da "Soracaklarını sor." buyurdular.
- İnsanların en abidi olmak istiyorum; dedi.
- Rasûlullah (s.a.v) da Allah’tan kork ki, insanların en abidi olasın, buyurdu.
- İnsanların en zengini olmak istiyorum.
- Kanaatkâr ol ki, insanların en zengini olasın.
- İnsanların en âdili olmayı arzu ediyorum.
- Kendin için arzu ettiğini, diğer insanlar içinde iste ki, insanların en âdili olasın.
- İnsanların hayırlısı olmayı arzu ediyorum.
- İnsanlara faydalı ol ki, insanların hayırlısı olasın.
- Allah katında, insanların en seçkini olmayı arzu ediyorum.
- Allah’ı zikretmeyi çoğalt ki, Allah katında, insanların en seçkini olasın.
- İmanımın kâmil bir iman olmasını istiyorum.
- Ahlakını güzelleştir ki, imanın kemale ersin.
- İhsan ehlinden olmak istiyorum
- Allah’ı görüyormuş gibi ibadet et ki, -sen O’nu göremesen bile, O seni görür idraki içinde ol ki ihsan ehlinden olasın.
- İtaatkârlardan olmak istiyorum.
- Allah’ın farzlarını eda et ki, itaatkârlardan olasın.
- Allah’ın huzuruna günahlardan arınmış olarak varmak istiyorum.
- Cenabetten temizlenmek için guslet ki, günahlardan temizlenmiş olarak, Allah’a kavuşasın.
- Kıyâmet gününde nûr içerisinde haşr olunmayı arzu ediyorum. - Hiçbir kimseye zulmetme (haksızlık yapma) ki, kıyâmet gününde nûr içerisinde haşr olunasın.
- Kıyâmet gününde Rabbimin merhamet etmesini arzu ediyorum. - Nefsine ve Allah’ın kullarına karşı merhamet et! Rabbin de sana Kıyâmet günü merhamet eder.
- Günahlarımın az olmasını istiyorum.
- İstiğfarı çoğalt ki, günahların azalsın.
- İnsanların en şereflisi olmayı istiyorum.
- İnsanlara işin hakkında şikayetçi olma ki, İnsanların en şereflisi olasın.
- İnsanların en kuvvetlisi olmayı arzu ediyorum.
- Allah’a tevekkül et ki, İnsanların en kuvvetlisi olasın.
- Allah’ın rızkımı genişletmesini istiyorum.
- Temizliğe devam et! Allah senin rızkını genişletir.
- Allah ve Rasûlü’nün sevdiklerinden olmak istiyorum.
- Allah ve Rasûlü’nün sevdiğini sev ki, Onların sevgililerinden olasın.
- Kıyâmet gününde Allah’ın gazabından emin olmak istiyorum.
- Allah’ın yarattıklarından hiçbirine öfkelenme ki, kıyâmet gününde Allah’ın gazabından emin olasın.
- Duamın müstecap (kabul) olmasını arzu ediyorum.
- Haram yemekten sakın ki, duan müstecap olsun.
- Kıyamet gününde Rabbimin ayıplarımı örtmesini arzu ediyorum. - Din kardeşlerinin ayıplarını ört ki, Allah da kıyamet gününde senin ayıplarını örtsün.
- Günahlardan veya hatalardan kişiyi ne kurtarır?
- Göz yaşı dökmek, hudû’ (Allah’a boyun eğmek) ve hastalıklardır.
- Hangi hasene Allahu Tealâ katında (sevap olarak) daha büyüktür?
- Güzel ahlak, tevazu ve belalara sabretmektir.
- Hangi seyyie (kötülük), Allahu Tealâ katında (günah olarak) daha büyüktür?
- Kötü ahlak, açgözlülük ve cimriliktir.
- Dünya ve âhirette Allah’ın gazabını gideren şey nedir?
- Gizli sadaka vermek ve sıla-yı rahim yapmak (akraba ziyareti).
- Kıyâmet gününde Cehennem ateşini ne söndürür?
- Dünyadaki bela ve musibetlere sabretmek.
İmam-ı Müsteğfiri: Bundan daha büyük, dinimizin güzelliklerini daha iyi özetleyen, daha faydalı bir hadis-i şerif görmedim demiştir.
VAZİFEMİZ!
Bu vasıflar bizde varsa hamd edip, ömrümüzün sonuna kadar devam ettirmeye gayret göstermek;
Bu vasıflara sahip değilsek, bir an önce istiğfar edip, kendimize çeki düzen verip bu değerler ile kendimiz techiz etmek olmalıdır.
Ey Allah’ım! Arşının gölgesinden başka hiçbir gölgenin bulunmadığı mahşer gününde, bizleri de Arşının gölgesinde gölgelenen bahtiyar kullarından eyle! (Amin)
YORUMLAR
insanlık aleminin, bu günde insan olmanın onur ve şerefini her şeyin üstünde tutacak ahlaka sahip insan yetişmesine ve yetiştirilmesine, hayatı yaşanmaya değer, toplumları içinde yaşanabilir değerler ile donatmaya şiddetle ihtiyacı var.
ÇOK HAKLISINIZ.
ÇOK DOĞRU SÖYLÜYORSUNUZ.
ÇOK GÜZELDİ.
TEBRİKLER.
TEŞEKKÜRLER.