USTA ŞAİR ARAP KURT
Adı: Arap.
Soyadı: Kurt.
Doğum Yeri: Alaca Killik Köyü.
Tahsil: Lise.
Hobileri: Şiir yazmak.
Ona şiiri sevdiren kişi: Lisede edebiyat öğretmeni Arif Katrancı.
En yakın arkadaşı ve en çok dinlediği ve dikkate aldığı kişi: Şair Salim Kanat…
Hastalık derecesinde bağlı olduğu: İnternet.
Fobileri: Allah korkusundan başka korkusu yok.
Uğraşı alanı: Çiftçilik, ticaret…
Aşkı: Şiir.
Derdi: Şiir.
Sevdası: Şiir…
Amacı: Ne zengin olmak, ne mal- mülk artırımı, ne de ev veya araba. Sadece ve
sadece yürek okuntularını daha çok insana ulaştırmak ve bir de en azından şiir çalışmalarını bir kitapta toplamak. Aşırı üst düzey hevesleri yok…
Halen yaşadığı yer: Alaca .
En çok uğradığı yerler: Salim Kanat’ın çalıştığı işyeri ve davet edildiği zaman Birikim
Dergisi bürosu.
Yazdığı gazete: Alaca Lider Gazetesi…
Şiirlerinin yayınlandığı dergiler: Birikim Dergisi, Aşkın E Hali Dergisi.
Arap Kurt deyince akla gelen: Sigara, şiir, kalenderlik, pervasızlık, samimiyet, az traş olma, mertlerin efendisi, Killik Köyü, kardeşi Yavuz Kurt, edebiyat fakültesinde okuyan Bahadır Kurt ve illaki internet…
Arap Kurt için bundan sonrası: Bundan sonrasını ve daha fazlasını Su Gibi şiir grubu adına kendisiyle gerçekleştirilen bir mülakattan okuyalım…
Kendisiyle ilgili soruları şöyle cevaplandırıyor Arap Kurt:
• “1965 Çorum Alaca doğumluyum. İlk orta ve lise tahsilimi Alaca’da tamamladım.
Üç sene iktisat okudum.. Sonra ticaret ve tarımla uğraşmaya başladım.
• Çocuk yaşlarda başlayan mani türkü şiir hevesim, daha sonra şiir yazmaya
dönüştü..İlk şiirimi orta sonlarda yazdığımı hatırlıyorum. Çok önemsemeden yazdığım bir şiirdi.. daha sonra internet ortamının sağladığı fırsatla şiir bilgi ve becerimi geliştirdim..
• Necip Fazıl, Mehmet Akif, Karacaoğlan ve uzun yıllardan beri şiir ve edebiyatla
haşır neşir olan Salim Kanat’tan şiir hususunda faydalandım.
• Serbest ve her türlü duygu ve düşünce aktaran tüm akımların şiirlerini buldukça
zevkle okur yararlanırım. Şiir olsun yeter. ayrım yapmam.. Edebi kurallara uygun, sanat değeri taşıyan ve insanlara bir şeyler veren özü ve fikri ön planda tutan şiirler daha çok hoşuma gider. Kuru şekil bence yeterli değil.
• Rahatlamak için. Yazdıkça kendimi buluyor, insanlara da bir şeyler verdiğimi
hissetmek bana haz veriyor.
• Çok iyi düşüncelerim var. Çünkü, yeni nesilde iyi kalemler görüyor ve
umutlanıyorum. Bunlar, gelecekte iyi şeyler yapacaklar. Dünya çapında isim yapacak kalemleri görmek beni mutlu ediyor.
• Ya yaşadıklarımı yazmak ya da yaşamak istediklerimi yazmak isterim.
Yazdıklarımı yaşamak da isterim. Şiir, kâğıt üzerinde kalmaz, hem yazanı hem okuyanı bir yerlere götürmeyen şiir şiir değildir. Şiirin de adam gibi ayakları yere basmalı. Mısralar havada uçuşmamalı.
• Gerçekçilik ön planda tutulmalı, şair gününü yansıtmalı okuyucu ve geleceğe..
Fikrî ve toplumsal olarak bir muhteviyatı olmalı şiirin. Soyutluk da bir araç olarak abartısız biçimde şiirin amacına hizmet etmelidir şeklinde düşünüyorum.
• Çoğu imkân ve fırsat bulamayan yetenekli kalemler internet sayesinde
kendilerini gösterme imkânı buldular. Bunlardan biri de benim. Keşke daha önce bu internet imkânı olsaydı diyorum. Kitaplarına birçok şairin şiirlerini okuma fırsatı da cabası.. Bu soruyu sormak bile icap etmezdi..
• Şair kelimelere dans ettiren kişi demektir. Bir enstrüman çalan kişi telleri
konuşturuyorsa şair de kelimeleri konuşturmalı..hatta harfleri bile..
• Kompozisyon kurallarının meşhur giriş, gelişme, sonuç ilkesine riayetle bu
başarılabilir. Bu, bir şair için zor olmasa gerek.. Bunu yapamayan şair ham demektir daha.. Usta şairlerden yardım alabilir bu konuda.
• Türk insanının geninde şairlik ve türkü severlik olduğundan ve şiirlerde genelde bu duygu ve düşüncelerle yazıldığından şiir kitapları fazla rağbet görmüyor.. Bizde herkes zaten az çok şair.. Farklı bir şiir kültürümüz var. Şiir konusunda bir ön yargı var; hepsi aynıdır veya benzerdir diye düşünülüyor, bir adam bir şiir kitabıyla ömür boyu hemhal oluyor ama yeni çıkan şiirlere dönüp bakmıyor.
• Geneli tematik.. Kendi hayat felsefemi içeren şiirler yazıyorum. Şiirlerimin her biri değişik konularda ama bütünü bir araya gelirse kendime has bir tema oluşuyor.
• Gördüğüm kadarıyla bazı arkadaşlar çağdaşlık adına dili katlediyor. Kimileri ise
Eskiye özenerek dili zorlaştırıyor, anlaşılmaz hale getiriyor. Asıl olan güncel olan lisanın şiirlerde kullanılması olmalıdır.. Anlaşılmayacak bir dille yazılıyorsa, şiir kime nasıl hizmet edecek…
Durmadan yazan, güzel yazan, güzeli yazan, güzellikle yazan Şair Arap Kurt Ustaya selamlar, saygılar...
Fazıl KUL