ÖPÜLESİ ELLER
ÖPÜLESİ ELLER
Kış erken gelir bizim buralara.Okullar açılırken yaz mevsiminden kalma havalar da soğumaya başlar aniden.Kışa hazırlık vardır artık.Yünler eğrilir.Çorap ve kazaklar örülmeye başlar.Çok şükür okulumuz açıldı.Bende şiddetli bir okumayı öğrenme arzusu.Kitap, defter , silgi ve kalem kokusu bütün parfümlere inat en sevdiğim kokular.
Annemim elinde şekil bulmakta ördüğü çorap.Gaz lambasının titrek ışığında.Ben okula yeni başlamışım.Okuma sevdalısı bir eda ile elimde abimden kalma bir coğrafya kitabı yaprağı.Okumak istiyorum.Ama henüz heceleyebiliyorum.Bu da bana sıkıntı veriyor.Bir çırpıda okumak ve okuduklarımı anlamak istiyorum.
Annem beni heyecanlı görünce yanına oturttu.Bir yandan çorabını örüyor, bir yandanda seri bir şekilde okuyabilmem için bana okuma ekzersizleri yaptırıyor.Ne sabır Yarabbim.Hiç kızmıyor.Hatalı olan yerlerde yinelenen tekrarlar.On gün sonra hecelemekten büyük ölçüde kurtulmuştum.
Abaküsüm yoktu saymak ve kolay işlem yapabilmek için.Cevizlerim ve kuru fasulye tanelerim vardı.Bir de ağaçtan yonttuğum çok sayıda çubuklarım.Annem bunlarla bana saymayı ve dört işlemi öğretti büyük bir sabırla.Onun emeğinin karşılığı asla ödenmez ama ben yine de takdir belgesi getirmiştim anneme karnemle birlikte.O öpülesi eller nasıl da titremişti hece hece okuyup kitapları deviren kızının başarısını görünce...Anneciğim !..Öğretmenimden sonraki tek desteğim, başarılarımın harmanlanmasında tek çaba gösterenim benim.O öpülesi eller hem ağızlardaki en güzel tad.Hem de bilgi açlığıyla kavrulan yüreklerdeki en güzel tad.Ellerinden öpüyorum benim güzel Anneciğim!..Yaklaşmakta olan Anneler Günün kutlu olsun.Bizleri hiç yalnız bırakma emi....
YORUMLAR
neneh.
anamı hatırlattın neneh.....anamı.......bir kuşak anneler gününü bilmeden tatmadan öldü.....çok hoş bir yazı kutluyorum
neneh.
neneh.
Abaküsüm yoktu saymak ve kolay işlem yapabilmek için.Cevizlerim ve kuru fasulye tanelerim vardı.Bir de ağaçtan yonttuğum çok sayıda çubuklarım.Annem bunlarla bana saymayı ve dört işlemi öğretti büyük bir sabırla.Onun emeğinin karşılığı asla ödenmez ama ben yine de takdir belgesi getirmiştim anneme karnemle birlikte.O öpülesi eller nasıl da titremişti hece hece okuyup kitapları deviren kızının başarısını görünce...Anneciğim !..Öğretmenimden sonraki tek desteğim, başarılarımın harmanlanmasında tek çaba gösterenim benim.O öpülesi eller hem ağızlardaki en güzel tad.Hem de bilgi açlığıyla kavrulan yüreklerdeki en güzel tad.Ellerinden öpüyorum benim güzel Anneciğim!..Yaklaşmakta olan Anneler Günün kutlu olsun.Bizleri hiç yalnız bırakma emi....
Bence her anne,böyledir diye düşünmekteyim...
Duygulu bir yazıydı...
Tebrikler efendim.Saygılarımla...