- 1740 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Yine Yandı Yürekler!!!Yine Şehit Haberleri!!!
Sabah kahvaltı haberlerini izlerken yüreğim cızz etti. Ekranda yine dört asker şehit yazısını gördüm ya, spikerin, haberin devamında söylediklerini algılamakta zorluk çektim. Yalnızca güzel yurdumun bir yerinde, karakola yapılan saldırı uğuldadı kulaklarımda. Eyvah, yine ana babaların kor düştü endişeyle bekleyen yüreklerine, yine ağıtlar yükselecek kim bilir hangi evlerden.
Aklıma doksan sekiz yılında, İdil Baykan’da sınır karakolunda askerliğini yapan büyük oğlum geldi. Askerlik peygamber ocağı, bizler evimizde huzurlu yaşayabilmek için, kıyamadığımız kuzularımızı dualarla yolluyoruz vatan borcu için. İki kere baskın yemiş vukuatlı bir karakol.
Rabbime şükür, kazasız belasız bitirip geldi. O yirmi ay askerliği yaparken, bizler ana baba olarak dualarla ellerimizi açtık’ Allah’ım acı haber ulaştırma, bütün Mehmet’çiklerimiz sana emanet benim Mehmet’im de, diye. Ocak ayının çatır çatır buz tuttuğu bir gün teskeresini aldı geldi, yüzünün akıyla. Aradan sekiz ay geçti, ortanca oğlum , yedeksubay olarak, kuradan Hakkari Yüksekova’yı çekti. İzne gelmediği için on beş ay sonra, tamamı dağda geçen askerliğini bitirip döndü Rabbime şükür.
Dualarla ve endişeyle geçen sıkıntılı günler. ‘Rabbim acılarını gösterme’ niyazlarıyla sabahlara bağlanan geceler. O günlerden kalan korku ve alışkanlıkla , haberleri izlemeyi sevmiyorum. Eşim kahvaltıda izlerken, kulağıma çalınanlardan ,’eyvah, yine yavrusunu dua ve endişeyle bekleyen analar yandı .Genelde erkekler ağlamaz sözüne inat, babalar da ağlayacak.
Hala terör bitmedi, galiba bu gidişle de bitmeyecek.
Bu güzel vatanın, birlik beraberliğini bozmak isteyenler, hala terörün ateşini karıştırıp harlandırmak isteyenler, gün gelir o ateş sizi de yakar. Tabii sizde evlat sevgisi, vatan sevgisi, aile mefhumu varsa! Dünyanın neresine isterseniz, çekin gidin, ideolojik eylemlerinizi uygulayabileceğiniz başka sahipsiz yurtlar arayın kendinize. Cahil, küçük çocukları kandırıp saldırtmayın polisimize, kırılası ellerinizi çekin Mehmet’çiklerimizin üzerinden. Onlar satrançtaki piyonlar değil, ana baba kuzusu.
Kurtuluş savaşında, yedi düvelle baş etmiş bir milletin torunlarıyız biz, kalleşçe oyunlarla beraberliğimizi bozmaya gücünüz yetmez, hala göğsü vatan aşkıyla çarpıyor bizim çocuklarımızın.
Artık son bulsun şehit haberleri, bu kalleşçe tuzak kuranlar, kendi darağaçlarının ipini çekerler inşallah…
YORUMLAR
Maalesef oğulları askerlik çağına gelmiş her anne babayı alıyor bir düşünce, ya doğuya düşerse diye. Allah batıda da, doğuda da askerlik yapan askerlerimize yardım etsin, kaza bela vermesin, sağ salim evlerine dönmeyi nasip etsin.
Bir akrabamızın çocuğu vardı. On beş yıl kadar önce idi, bahriyeli olarak Gölcük de askerliğini yapıyordu. Hatırlarım ailesi ne kadar sevinmişti bahriyeli oldu diye. Fakat bir kaza sonucu rahmetli oldu. Onunla aynı tertip dayımın oğlu yedeksubay olarak tıpkı ortanca oğlunuz gibi Güneydoğuda bir çok çatışmaya girdiği halde burnu bile kanamadan terhis oldu. Mukadderat.
Benim asıl canımı sıkan burada bile “torpil” dene iğrenç olayın ısrarla hala devam etmesi. Sistem mi dersiniz, ortam mı dersiniz ne derseniz deyin o kadar çürümüş ve kokuşmuş ki bu gibi durumlar vaka-i adiyeden sayılıp normal görülmekte. Şu Cumhuriyet tarihinde ne insanların (işadamı, gazeteci, bürokrat, hangi partiden olursa olsun fark etmez milletvekili, bakan, asker vs) biricik çocukları, torunları, biraderleri ve "hamili kart yakınımdır" kartvizitlerine sahip olan 1.derce, 2.derece, 3.derece, 4.derece...........97.derece yakınları öyle yerlerde askerlik yap(ma)dılar ki aklınız şaşar.
Hiçbir şeye yanmıyor da insan, keriz yerine konulmak can sıkıyor.
Hatırlarmısınız bir zamanlar Arjantin- İngiltere arasındaki Falkland savaşına, Kraliçenin küçük kuzusu Prens Andrew bizzat savaş pilotu olarak iştirak etmişti. Hatta oradaki yalakaların "aman efem prensimizi Notingam Forest orduevine alalım isterseniz" torpillerine ilk tepkiyi Kraliçe koymuştu sanırım, "elleşmeyin benim kınalı kuzuma, Allah'ın dediği olur" diye.
Evet, orası İngiltere, burası Türkiye.
Konu biraz dağıldı, rahmet dilemekten başka yapacağımız bir şey yok galiba, şimdilik
Saygılar, selamlar
handan akbaş
Hep dileğimiz "Artık şehit haberlerinin olmaması" Handan hanım...Keşke...Ama bu gidişle daha çok duyacak gibiyiz...Paranız varsa, bastırır parayı bedelli askerlik yaparsınız, yoksa... Ya Türk Bayrağı'na sarılı naaşınız gelir evinize, şansınız varsa kendiniz dönersiniz...
Sevgilerimle...
handan akbaş
"Kurtuluş savaşında, yedi düvelle baş etmiş bir milletin torunlarıyız biz, kalleşçe oyunlarla beraberliğimizi bozmaya gücünüz yetmez, hala göğsü vatan aşkıyla çarpıyor bizim çocuklarımızın." Demişsin ya ablacığım. O zaman savaştığımız düşman belliydi. Oysa şimdi resmen kardeş kardeşi öldürüyor.
Yanan yürekler hepimizin.
Acı tüm Türkiyenin. Her ne kadar buna sevinenler olsada....
Duyarlı yüreğine sağlık.
Sevgilerimle...
handan akbaş
Allah’ım acı haber ulaştırma,
Allah bütün mehmetcikleri korusun hic bir annenin babanin yüregine ates düsmesin insallah.
yüregine saglik sevgili handan
sevgilerimle
handan akbaş
Askerliğimi jandarma olarak yapmıştım.Akdeniz'in güzel kentlerinden birinde.Alay'da idim.Ve bir albay tayin olmuştu alay'ımıza.Ve o günlerde güneydoğu'da bir astsubay şehit düşmüştü.Şehidin babaocağı bizim sınırımızda idi.Ve acı haberi vermek yeni gelen Albay'a düşmüştü.Albay'ın ilk sözü '' ben nasıl söylerim oğullarının şehit olduğunu'' oldu.
O söz hiç çıkmıyor aklımdan.Lanet okuyorum teröre.Lanet okuyorum askerlikten kaçanlara.Lanet okuyorum torpille batıda askerlik yapanlara.Güneydoğu'da o dinsiz imansız vatan haini teröristlerle çatışan vatan evlatlarının suçu günahı neydi.
Dünya savaşı bile bir kaç yıl sürüp bitti.Ama ülkemizdeki terör hala bitmedi.Bitirelemedi bi türlü.Toplamda binden fazla şehit,kolunu bacağını kaybeden gaziler.Üzülsem de neye yarar,faydam olmuyor.
Allah razı olsun Handan hanım.Duyarlı olmak lazım.Buraya hep aşk,sevgi yazmakta var,bir de böyle önemli hassas konuları.Tebrikler.
Henüz yaşı yirmi ya da otuz
Ne farkeder şehidim yine aynı şehit
Geride kalan gözü yaşlı bir ana
Ya da bir eş ve kundakta bir bebe
Sözün bittiği yerdeyiz artık
Giden gitmiş canlar yanmış
Oysa bu kaçıncı can giden
Bu kaçıncı can ayrılan bedenden
Lanet olsun
Şehidime ise canım feda...
handan akbaş
Allaü Teala ana babanızdan razı olsun, sizi onlara bağışlasın, saygılarımla.
İnşaat sektöründe çalışanın; işimizin kıt kanaat olduğu hasebiyle günümün çoğunu bilgisayar karşısında geçirmekteyim. Haber kanallarına da üyeliğim olduğundan yeni taze haberler sayfama damlar.
Yazınızdaki Şahadet şerbetini içen diğer MEHMET'ÇİKLER gibi bu dört Mehmetimizede arzuladığı sona varmış oldular, onların gittikleri yer(ler)âlimlerin kanlarıyla eşdeğer olduğundan gönüllerimiz biraz ferahlıyor, ancak bu taraftan tüm ümitlerini yavrularına bağlayan nice civan analar kim demiş ağlamaz BABALAR (HEMDE ÖYLE AĞLAR Kİ BABALAR GİBİ)Allah(c.c) onlara sabır versin yüreklerini serinletsin.
Ülkemize huzur versin bölmek isteyenleri ıslah etsin yoksa KAHHAR İSMİYLE KAHRI PERİŞAN EYLESİN..
Sizin duyarlı yüreğiniz hiç bir zaman evlat acısı duymasın..Allah cümlesinin evlatlarını analarına babalarına bağışlasın..
handan akbaş
hANDAN ABLACIĞIM, YAZINI ÇOK GÜZELDİ. KIZIYORUZ, AĞLIYORUZ, LANET EDİYORUZ. SONUÇ YİNE AYNI MAALESEF. BİTMİYOR, BİTMİYOR. ÖNCELİKLE SİVRİSİNEKLERİ YOK ETMEK İÇİN BATAKLIK KURUTULUR. SONRA MÜCADELEYE BAŞLANIR. ÇÜNKÜ SİVRİSİNEK BATAKLIĞI SEVER. ORADA GİZLENİR, ÇOĞALIR. ALLAH, YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN DEMEKTEN BAŞKACA DA BİR ŞEY GELMİYOR ELİMİZDEN. TEBRİK EDİYORUM ABLACIĞIM. SEVGİLER VE SAYGILARIMLA
handan akbaş
ÜLKÜ DENEN NAZLI GELİN ERDEN ŞAN İSTER
BÜYÜK DEVLET KURMAK İÇİN BÜYÜK KAN İSTER.
Ancak bu kan kardeş kanı olmamalı,bu kan verdiğimiz vergilerle beslenen doğu ve güneydoğulu yoksul insanların kandırılmış çocuklarının döktüğü MEHMETÇİK kanı olmamalı,
bu kan mayınlarla kalleşçe avlanan vatan evlâtlarının kanı olmamalı.
Ne isterler anlamıyorum.Hangi haktan hangi özgürlükten söz ederler vatanın bağına hançer saplayanlar. Kürt kökenli bir insan,Türkmen kökenli bir insanla aynı haklara sahip ve Kürtler Türklerden daha özgür yaşıyor bu ülkede. Bu soyut bir iddia değil,bir gerçektir. Örnek mi,işte size örnek, TC.kurulduktan sonra Atatürkten sonra Türkmen kökenli tek cumhurbaşkanı yoktur ülkede. Ben avukatım,Türk bir avukat olarak gidip Şırnak'da,Hakkari'de,Siirt'te ve doğu ve güneydoğunun her hangi bir yerinde avukatlık yapamam. Ama Memleketin her il ve ilçesinde avukatlık yapan binlrce kürt kökenli insanımız var,bu yalnız avukatlıkla sınırlı değil,diğer meslek gruplarını da sayabilirsiniz.
Şimdi hetkes düşünsün,bu ülkede kim daha özgür.
Şunu hiç kimse unutmasın ki, Biz ipeğe sarılmış birer çelik yumruğuz,o ipekten sıyrılırsak hadini bilmeyene haddini bildiririz ama öncelikle bu ülke adam gibi adamlar ve öz evlâtları tarafından yönetilmeli....
handan akbaş
handan akbaş
yüreğim yandı handan hanım
bu ülke öz evlatlarınca yönetilmedikçe daha çok şehit veecek ülkemiz...
Allahtan rahmet diliyorum şehitlerimize, nur içinde yatsınlar.
Bu millet katillerden ve yönetimden hesap sormazsa, halk ve vatan tamamen elden gidecek
bunu herkes beynine iyice kazımalı...
duyarlı yüreğinize selam olsun kardeşim
handan akbaş
eyvallah Handan hanım...
duyarlı yüreğinizi kutlarım...
Rabbim bu güzel ülkemizi ve bu aziz Milletimizi hak yolda muzaffer eylesin inş...
saygı ve dualarımla....