- 631 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR SEVDASI / Hikmet OKUYAR
Şiir sevdası; kültür değerlerimizin temel taşı, okuma sevincimizin yansıması, duyarlı paylaşımların ortak noktası, evrenin derinliklerindek gizemli oluşumun şuurda şekillenmesi.. şeklinde bizden önceki üstadların özdeyişlerini de tekrarlıyarak taşıyıp, geliştirip, günümüzde yaşattımığız coşan ve coşturan bir süper çağlayan Şiir Sevdası.
Dedem Korkut Ata, Hoca Ahmet Yesevi, Şeyh Edebali, Hacı Bektaş Veli, Pir Sultan Abdal, Yunus, Mevlana, Karacaoğlan gözelerinden ve dizelerinden gelen coşkuyu ve sağlam geleneği dünyanın hiç unutamadığı büyük coğrafyada sembolleşen bayraklaşan Anadolu bağrında yoğurup şekillendirirken; Sivas Yöresi’ni, Kelkit Vadisi’ni Şebinkale çevresini özellikle seçmemizin sayısız sebepleri var.
Şebinkale doruklarında aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu canlarımızın; müzisyen bestekarsaz ve ses sanatçısı,ressam, karikatürist,fotoğraf sanatçısı, yeşil çevre ve doğa tutkunu, çağdaş, üretken, müteşebbis şiir dostlarıyla; abide şahsiyetlerin anısına saygı adına ve bencillikten kıskançlıktan çekememezlikten nemelazımcılıktan vurdumduymazlıktan cehaletten arınmış olarak buluşmaları; Kınık Yufkası, Şebingülü kokulu Şebincevizli Tereyağlı Un Helvası ile Şebindut Şırası lezzetinde bir güzelliği sergilemenin vesilesi olacaktır.
Fatih’in tüm dünyaya sıcak mesajlar verdiği, Atatürk’ün engin düşüncelerle havasını soluduğu çok gizemli Kartal Kuvası gerçekten bağrına bastığı ve üzerinde yaşattığı canları çok iyi çok iyi hisediyor..hissettiriyor.
Bizim Hikmet olsa da olmasa da önce şiir vardı.. şiire sevgi şaire saygı dendiği sürece şiir var olduğu sürece Şebinkarahisar, Köprübaşı’nda şiirle şuurla şekillendirilip tüm dünyaya yaılmak istenen Şebinkarahisar Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi Etkinlikleri; Pirimiz Abdi Beğ aşkına, Bayburtlu Zihni, Sivaslı Aşık Veysel, Kelkitli Cebeci saygınlığında; engin ufuklu arif ozanların önderliğinde, Şebinkale ihtişamıyla, Şebincevizi kalitesinde, Şebindutu lezzetinde, Şebingülü derinliğinde ve Şebinbülbülü duyarlılığında dünyanın dört bir köşesinden; on misli daha muhteşem daha canlı organizasyonlarla, proğramlarla yankılanmaya devam edecek.Ve şiir gibi güzellikleri şiir dostlarıyla paylaşan canlar da MÜJDELİ HABELERİ dünyaya duyurmaya devam ediyor..
SİVASLI EFSANE ŞAİRE BİR BİRİNCİLİK DAHA..
Geçen sene Türkiye genelinde geleneksel olarak tertiplenen 12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması’na TOKAT GÜZELLEMESİ isimli şiiri ile Sivas’tan katılan ve 19 mayıs 2009 Tarihinde de 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri kapsamında Şebinkarahisar Kalesi’nde tertiplenen 12. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması Ödül Töreni sırasında Hikmet Okuyar TÜRKİYE BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ kazanan; EFSANE ve KAR TANELERİ isimli eserleriyle Ünlü Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin; bu yıl da Sinop ve ilçeleri için yazdığı SİNOP GÜZELLEMESİ isimli şiiriyle bir Hikmet Okuyar 2010 TÜRKİYE BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ daha kazandı.
Kısa adı ŞÜSİYAD olan “Şaheserler Üreten Sanatçılar İletişimciler Yönetmenler Yapımcılar Araştırmacılar Derlemeciler Topluluğu ” Genel Başkanı Hikmet Okuyar adına tertiplen yarışma sonunda ödül kazanan Sabiha Serin bu yıl da yine Şiir Şenliklerinin Şehri Şebinkarahisar’a gidecek 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir Şenlikleri kapsamında törenlere ödül almak için gelenlerle birlikte kamu kuruşlarını, okulları stk temsilcilerini esnafı ve muhtarları ziyaret edecek, şiir sergisi açacak, şiir atölyelerine girecek imza günü yapacak, Şebinkarahisar Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi etkinliklerine katılacak.
Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin’in Türkiye Birincilik Ödülü ile armağanları; 19 Mayıs 2010 günü bayrak töreni sonrasında sabah kahvaltısını takiben Şebinkarahisar Kalesi Tanıtım Turizm Kültür Sanat Etkinlikleri alanında verilecek.
Sabiha Serin imzalı Sinop Güzellemesi isimli eser ile birlikte dereceye giren şiirler ; Şebinkarahisar Köprübaşı’ında Hikmet Okuyar imzası ile ilginç ciddi ve saygın bir proje çalışması olarak hazırlanan; tamamlandığında da 710 sayfalık kaynak eser olacak tanıtım turizm kültür sanat eseri Türkiye Sevdası yeni bölümünde yayınlanarak araştırmacılarla ve şiir, müzik, beste, şarkı, türkü dostlarıyla paylaşılacaktır.
Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin, ödül töreninden sonra Hikmet Okuyar 2010 Türkiye Birincilik Ödülü kazandığı Sinop Güzellemesi eseriyle EFSANE ve KAR TANELERİ isimli şiir kitaplarıyla Şebinkarahisar Kütküt Bağları’nda, Köprübaşı, Kadıoğlu, Tamzara, Kınık, Kılıçkaya, Kayabaşı, Dikmentepe, 2200 Rakımlı Eğribel Tepesi, Giresun Atapark, Tirebolu, Ordu - Fatsa, Sivas merkezi ile Sinop ve İlçelerinde, şiir sohbetleri yapacak; şiir festivalleri, şiir dinletileri tertiplenen İl ve ilçelerinde şiir sergileri açacak, şiir atölyelerine girecek, Şiire Sevgi Şaire Saygı toplantılarına ve kitap imza günlerine katılacaktır.
Aşık, ozan, şair, şiir yorumcusu, müzisyen, bestekar, saz ve ses sanatçısı şiir dostlarıyla; şiir, şarkı, türkü sevenlerin Türkiye Sevdası ile daha yakından tanınan Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin; Sivas, Ankara, İstanbul, Kayseri ve Giresun çevresindeki bazı medya kuruluşlarında bazı site sayfalarında köşe yazarlığı yapıyor.
Birçok antoloji kitabında ve ansiklopedide şiirleri yayınlanan Sabiha Serin’in 23 adet bestelenmiş şiiri ile biri EFSANE diğeri de KAR TANELERİ isimli iki adet şiir kitabı var.
Hikmet Okuyar 2010 Türkiye Birincilik Ödülü kazanan ve Hem Şebinkarahisar’da, hem Sivas’ta, Hem de Sinop’taki tanıtım turizm kültür sanat dostlarını şiir sevenleri heyecanlandıran Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin imzalı Sinop Güzellemesi isimli şiiri kayda geçirilmesi dileğiyle paylaşıyoruz..
SİNOP GÜZELLEMESİ
Boztepe burnunda Kalekent şehri,
Tarihlerden gelen anıdır Sinop.
Limanı, balığı, masmavi nehri..
Görmeyene özde tanıdır Sinop.
Bitmiyor rüzgârı, yağmuru, yaşı;
Yolların engebe, hep çakıl taşı.
Damakta hoş tattır her türlü aşı..
Yemek-içmek olsa konudur Sinop.
Akliman’da piknik yerleri olsun,
Karakum, Akgöl’e gelen yer bulsun.
Sofralar kestane, mısırla dolsun..
Hasret çekenlerin canıdır Sinop.
Mısır çorbasıdır sofralarda şah,
İçli tava yiyen çeker “Maşallah.”
Nokul’u nazardan korusun Allah;
Turizm cennetinin hanıdır Sinop.
Boyabat’ı sular şanlı Gökırmak,
Durağan’da coşar, can Kızılırmak;
Sinop Kalesi’nden manzaraya bak..
Tarihte ülkemin kanıdır Sinop.
Keten, çember dokur, nakış atılır;
Zıpka, göynek, pıta, alıp satılır.
Deniz Şenliğine Gerze katılır..
Yağlı güreşlerin şanıdır Sinop.
Erfelek’te görüp Kuz Kulesi’ni,
Dikmen’de tadarsın her meyvesini.
Dinlersin her türlü kuşun sesini..
Çiçeklerde rengin tonudur Sinop.
Saraydüzü’nde ev gezenler bilir,
Türkeli’nde duvak çözenler bilir;
Mehir töresini yazanlar bilir..
Dağ ile denizin önüdür Sinop.
Ayancık’ta Keten Festivali var,
Yöre halkı dosttur, onu sıkı sar.
Erikli köyünde hiç görülmez kar..
Akliman, Hamsaroz ünüdür Sinop.
Efsane‘yi Sinop sevdası almış,
Kavuşuruz diye, hayale dalmış.
Uçan martılarla bir selam salmış..
Yüreğinde sönmez anıdır Sinop...
SİVASLI EFSANE ŞAİR SABİHA SERİN
NOT : Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin imzalı Sinop Güzellemesi isimli ŞİİR, 13. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması sonunda Hikmet Okuyar 2010 Türkiye Birincilik Ödülü kazandı..denilerek medya yayınlarında kültür sanat sitelerinde yayınlanabilir.
Kitle İletişim :Fatih Barış Okuyar
YORUMLAR
Hikmet Okuyar 2010 Türkiye Birincilik Ödülü kazanan bütün arkadaşlarımı , dereceye giren şiir dostlarımı ve şiire katkı yapan duyarlı gönüldaşları tebrik ediyorum. Böylesine anlamlı yarışmada bizlere emeği geçen herkese ve başarılarımızı kutlayan şiir sevenlere teşekkür ediyorum.
Sivas'tan Selam ve saygılarımla
SİVASLI EFSANE ŞAİR SABİHA SERİN