- 1416 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Tangoma mektubum var gene
Canım tangocum biliyor musun geçenlerde Bozöğük’e gittik.
Daha eve yeni girmiştik ki ,balkondan baharları seyredelim dedik ,
hava güneşli çiçekler açmış işte, çılgın gibi bahar çiçekleri ne güzel,
görünüyor diyemeden, balkonun altın da bir teriier bize bakıyor.
Üstü başı toz toprak ,sanki ağlar gibi kulaklarını indirmiş,belli ki yeni sokağa atılmiş bir yaşlı köpek.Ah tango bittim ben bittim .Hayvancık aç her yerden kovulmuş ve dövülmüş.Bir öpücük gönderdim kuyruğunu salladı.Karşıma geçti patilerini yan yana koydu,öyle mahzun öyle garip yüzüme baktı,bekledi.Binnaz bize börek yapmış balkona
çay sofrası hazırladı ,hadi gel de ye o böreği.Yarım tepsi böreği ona verdik,nasıl yedi
bir bilsen nasıl nefessiz ve korkarak her lokmada acaba kim vuracak der gibi...
Tesisin bahçesi alabildiğine çam ormanı,yemekhanesi var çalışanlar için ,ama artık yemek yabancı köpeklere vermek yasakmış, alışmamaları için,bahçenin içinde iki bakılan sahipli köpek gördüm av içinmiş.Birisi kurt cinsi sonra gördüm ki o kurt bu terrieri,kulübesine almış sahip çıkmış sanki, beraber yatıyorlar.Ne düşündüm biliyormusun tango cum ,al sana insanlardan daha merhametli olan ,bir hayvan örneği.
Zavallı hayvancık hadi bugün doydu ama ya yarın ne olacak.Sonra biraz çarşıya çıkalım dedik ertesi gün,baktım tesislerin kapısın da bekliyor yine korkulu ve üzgün.Bu durumu
nasıl da hissettiriyor,sessiz ve sedasız ah bir bilsen nasıl aç kalmış ne versen razı gibi.
Lokantadan çıkarken çocukların yemediklerini sardım aldım yanıma,önüme çıkarsa gene
bu günlükte olsa doyururum diye,bir torba oldu elimde.evet yanılmamıştım giriş kapısın da bizi bekler gibi duruyordu.Gel oğlum dedim gel ,gelemiyordu ki korkudan öyle kuyruk sallıyordu kulaklarını indirip,yemeği yere bıraktım ve uzaklaştım ,bekledim.
Her lokmada etrafa bakıyor, geri çekiliyor, gene yaklaşıyor ,beni görünce kuyruk sallıyor.Sen geldin aklıma tango ben seni nasıl şımartır nasıl besler nasıl koynumda uyuturdum.Birde bu garip hayvana bak onu sokağa nasıl kıyıp atmışlar.Biliyormusun hayvan hakları var dinimizde ,ya almayacaksın ,ya da alıp atmayacaksın çok vebali var.
Kaç defa tanık oldum hayvanlarını atanların iki yakası bir araya asla gelmiyor.
Sonra canım ,ertesi gün ayrılırken Kağan’a para bıraktım gördükçe onu doyur dedim...
İnsanların çocuklarını sokaklara attıkları bu dünyada köpeğin lafımı olur dedim kendikendime ama yüreğime söz geçiremedim.Aynı gün park yerinde mavi gözlü sibirya kurtları var ya onu da atmışlar ve katmerli üzüldüm.Bu ev hayvanları sokağa alışık değil ki...sahiplenılmek istiyorlar..Allaha havale herşey o görür o bilir.
Ama göz göre göre aç kalmış hayvanlarada acımamak mümkün değil.İşte böyle canım
ben seni her geçen gün çok özlüyorum....
YORUMLAR
Sanırım tangonuz evinizde beslediğiniz köpeğinizdir.
Hayvan sevginizi kutluyorum öncelikle...
Bir defasında pikniğe gitmiştik birkaç aile.
Yemeğimizi yerken iri bir köpek geldi, belli ki açtı.
Birkaç parça poğaça attık.... Atmamızla midesine indirmesi bir oldu poğaçaları ve tekrar dikti gözlerini "başka yok mu" der gibi...
Yine birkaç parça daha attık... Attığımız yer toz ve toprak içinde olmasına rağmen hiç aldırmadan derhal midesine indiriyordu...
Son attığımız parçalara şöyle bir kokladı, tozlarına baktı ve yemedi...
Doyunca artık yemek seçmeye başladı...
Boşuna demezler "Allah kimseyi açlıkla sınamasın" diye...
İyisini kötüsünü seçmez ne bulsak yeriz...
Bu hayvanları da korusun Yüce Allah...
Ve onları sokaklara salanları ıslah etsin.
serapertence
superbaba
http://www.sevgipinari.com/sevgi_yazilari/hayvanlari_seviyorum.htm
serapertence
serapertence
superbaba
Yukarıdaki linki sağ tuşla kopyalayıp kullandığınız tarayıcının adres barına yapıştırıp enter a bastığınızda açılan sayfada HAYVANLARI SEVİYORUM başlığı altında 4 tane yazı başlığı göreceksiniz...
Hayvanları Seviyorum-1
Hayvanları Seviyorum-2
Hayvanları Seviyorum-3
Hayvanları Seviyorum-4
Sayfada bir de gelincik resmi var...
Bilmiyorum siz nasıl açamadınız.
www.sevgipinari.com sitesi bana aittir.
Neyse... İlgileriniz için teşekkürler...
Neresinden baksak,kanayan bir yürek yarası.İnsanı ,insan yapan acıma duygusu yani,merhametidir.
Bu ben de insanım diyenler,hayvanlara karşı,neden böyle ,kör..sağır..dilsiz ki.Kim,kendine yani insana hakaret kabul ederse etsin,ben: "köpekleri, o insanlardan çok seviyorum..." Her akşam kızımla , önümüze çıkan birkaç kedi ,bir okadar
köpeği doyurmadan "onlar açken" biz evimie girmeyiz.
Yazınızı içim ürkererek okudum. Keşke dedim: Eğitimle ilgili bir yetkili okusa da bu yazınızı,,ilkokul müfredatına
" Hayvan sevgisi" diye bir derscik ilave ettirse..diye düşündüm. Ne de güzel irdelemiş bu aymazlığı gün lşığına
çıkaemışsınız.Kutlarım sizi.Gecikilmiş bir yorum ,özür dilerim.
serapertence
Ah o sessizler yok mu, seslilere değişemem inanın.Dört yıldır baktığım Alman kurdu Baronumu çok özledim,iki aydır bir yakınımın çiftliğine bırakmak zorunda kaldım ,hasta annemle uğraştığım için ilgim azaldı istem dışı göndermek zorunda kaldık,halen içim sızlıyor...
sevgilerimi
demetledim efendim...
güzeldi özleminiz,özlemimi yaşattınız...
serapertence
mecburiyetten bırakmışsınız Baron'unuzu..kimbilir belki gene dayanamaz geri alırsınız zira onlar iki taşın arasında yaşasalarda sahiplerinle olmak isterler...Alman
kurdu da çok asıl bir candır....benim iki çocuğum iki torunum var...ama kızlarımla paylaştığım günleri unutamıyorum...çok özür dilerim uzun bir yorum oldu....gönülden sevgiler yüreğinize...
serapertence
serapertence
...
... yanılmamışım :)
... sevgiden merhametten yana
... güzel bir yüreğiniz varmış !...
... saygılar,
serapertence
Evet yanılmadınız hiç hakkımda...hele bu konu beni kahreder...
İki köpeğimle çocuklarım gibi onbeş buçuk yılı paylaştım...hayvan sevgim
inanılmazdır...her şeyi çok sevmekten yorgunum ....Saygılar
Kaç defa tanık oldum hayvanlarını atanların iki yakası bir araya asla gelmiyor.
************************************************************************evvel bunun doğru bir tesbit olduğuna ben şahadet ederim....
Bir insanın hayvanlara karşı nasıl bir tavır alması gerektiğini hassas ve merhametli yüreği ile sayın serapertence çok güzel ve akıcı ifadelerle kaleme almış...
Ben okudum o anları yaşar gibi oldum...ve;
sanki serapertence yi de eskilerden beri tanır gibiydim...Kutlarım,selamlarım efendim
serapertence
Hayatta her canlıya merhamet taşıyan yüreğim beni çok yoruyor,zira hayvan sevgisinin nasıl az olduğunu anlamak mümkün değil...Beni çok üzen olaylar hep çıkıyor karşıma ,her an ve her yerde elimden geleni esirgemiyorum ama nereye kadar...duyarlı yüreğinize tekrar teşekkür ederim...saygılar...