BİR İNCE ÇİZGİ
Var olmakla yok olmak arasında mikronla bile ölçülemeyecek incelikte âdeta bir sınır çizgisi düşününüz.
Bir tarafta yaşadığımız acı tatlı anılarımız, geleceğe dönük umutlarımız, düşlerimiz, sesimiz, nefesimiz, hevesimiz ve nefsimiz kısaca varlığımızı tüm belirtileriyle sürdürdüğümüz dünyevî âlem; diğer tarafta ise, çok boyutlu bir bilinmezlik ve sonsuzluk yani uhrevî âlem.
Takdir edilir ki sonunda yok olan ruh değil et ve kemik yani bedenimizdir. Bu dünyadaki misyonunu tamamlayan ve miadı dolan tüm canlılar vakti saati geldiğinde sınır çizgisini muhakkak geçecektir. Bir başka deyişle tüm fâniler aslına rücu’ eder.
Hani bazen kapı çalınır, açıp baktığınızda kimseyi göremezsiniz. Bazen de kapının çalındığını sanarak açarsınız, yine kimse yoktur. Zamanla kapınızın çalınmasını özgün bir hevesle beklemeye başlarsınız.
Hastalık, kaza, belâ, afet, felâket kısaca hayır ve şer Allah’tan olup, böyle süreçlerde insan doğal olarak aşırı duyarlı, alıngan, karamsar ve sinirli hisseder. O anki ruh hâliyle en basit konularda bile pek sağlıklı düşünemez.
Her ne zaman düşümde ayaklarımın yerden kesildiğini görsem, sağlığımın bozulduğunu ya da bozulacağını düşünmekten kendimi alamam. Zira ya hastalanmışımdır, ya da gördüğüm düşün ardından ölümün teğet geçtiğini fark etmişimdir.
Âdeta bir burgaca yakalanmışçasına uzayın derinliklerine hızla sürüklenmekte olduğumu, soluğumun kesildiğini, beynimde arı kovanı misali güçlü uğultu ve harıltıların giderek arttığını birkaç kez yaşadım.
En sonuncusu 3 Mart 2009 salı günü evde başıma geldi. Sonradan yakınlarımın anlattığına göre aşağı yukarı on dakika süren tüm uyarılar, seslenmeler ve çabalar hep tesirsiz kalmış. Stres, zihin yorgunluğu ve uykusuzluk yüzünden nabzımın da yavaşlamasıyla fena hâlde kendimden geçmişim.
İnce çizgiden dönmüşlüğün verdiği bir yorgunlukla sanki çok derin bir uykudan uyanmış gibiydim. Rutin ilaçlarımı da alarak bir süre dinlendim ve güzel düşünmeye başladım. Hem kendimi tamamen bırakmadığımı, hem de yüce Yaradan’ın sevdiklerime ve sevenlerime bağışladığını düşünerek daima şükrederim.
Hayat; bütün acımasızlıklarına, karmaşasına ve maddî manevî her türlü sıkıntılara karşın yine de yaşanmaya değer, öyle değil mi?
Her şeyin gönlümüzce olmasını beklemeksizin, olabildiğince dolu ve anlamlı, gök kubbede hoş seda bırakmaya çalışarak yaşayalım.
Hoş ve esen kalınız.
YORUMLAR
evet herşeye rağmen yaşamak çok güzel ve değer...her insan zor dönemlerden geçer ve kimisi kaldırır kimisi ezildiğini sanır.Önemli olan başımıza ne gelirse gelsin olumlu bakabilmek..
Yazınızı yeniden okudum ve gerçekten her insanın okuması gerekir..
sevgilerimle..
canandemirel tarafından 7/9/2010 11:45:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
yazan kaleminiz hisseden yüreğiniz daim
olsun metafizik saha incedir,umutlarınız
her daim olsun diyorum
Eğitimci
İÇTEN DİLEK VE TEMENNİLERİNİZLE YAZIMI TAÇLANDIRAN GÜZEL, ANLAMLI VE VURGULU YORUMUNUZ İÇİN YÜREKTEN TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGI VE SELAMLARIMLA...
Güzel ve samimi bir içe bakış yazısı.
Geçmiş olsun.
Yazıdaki tesbitleriniz de çok isabetli. Açık yüreklilikle paylaştığınız için tebrik ederim.
Selamlar.
Eğitimci
İÇTEN VE GÜZEL YORUMUNUZ VE 'GEÇMİŞ OLSUN!' DİLEĞİNİZ İÇİN YÜREKTEN TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGI, SEVGİ VE SELAMLARIMLA...
'' Hayat; bütün acımasızlıklarına, karmaşasına ve maddî manevî her türlü sıkıntılara karşın yine de yaşanmaya değer, öyle değil mi ? ''
Güzel mesaj..
Eğitimci
UMARIM MESAJIM KARAMSAR VE OLUMSUZ DÜŞÜNENLERE VE İLLE YAŞAMA COŞKUSU AZALANLARA BİRAZ İYİMSERLİK VE MORAL ENJEKTE EDER! DEĞERLİ YORUMUNUZ İÇİN YÜREKTEN TEŞEKKÜR EDER; SAYGI, SEVGİ VE SELAMLARIMI SUNARIM.
Eğitimci
Hayattaki gayemizi anlayıp; sonra gayeye hizmeti benimsemeyi Mevla cümlemize nasip eylsin...
Kaleminiz daim yüreğiniz sevgi dolu olsun