- 8993 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ARNAVUT KINA GECESİ
Bir akrabamız ,Arnavutlardan kız nişanladı oğluna.Ama öyla böyle nişan değil.Daha istemeye gitmelerdeki bir telaşe malumya kız tarafı Arnavut.Kıza en az yedi elbise öyle normal elbise değil poncuklu, payetli, taşlı aynısından ayakkabıları çantaları,Babaanneye ,anneanneye dedelere kardeşlere yengelere amcası halası vs.Bir dolu bohça .Neyse nişanın üzerinden az bir zaman sonra kına gecesi ve düğün hazırlıkları başladı.En az üç elbise değiştiriyorsunuz.Yani kınaya giderken ,ortasında artık hangi renkte elbiseniz varsa birde bitimine yakın.Amanda aman saçlar başlar takılar omuzlara kadar kolyeler ince gerdanlar, bilezikler, taşlı yüzükler ne anlatayım.bunlar gene iyi şu elbise değiştirmeden fenalık geldi.Arada izin istiyorsun lavaboya gidicez diye .Paldır küldür elbise değişmeye koşuyorsun.Giydikten sonrada kaynananın elini öpüp saygıyla eğiliyorsunuz..Sonrada vitrindeki bebek gibi süzülüyorsun.Neyse oyunlarını seviyorum ben en çok .İki sol, üç adım sağ ayağı kaldır bırakır gibi yap ama tekrar kaldırıp indir,dön ve ellerini bir balerin eli gibi zerafetle tut.
Halaylarıda aynı zerafet içinde naif el tutuşları ağır adımlar dik duruş ve ağır bir halay,yüzde gülümseme belli belirsiz.Sonrada ikramları oldu Çikolata sundular kolonya ile daha sonrada baklava ikram ettilerAma öyle birşeyki oynamak isteyen çok pist desen çok küçük.oynandı oynamak istedikten sonra.Ama yorgunluğa değdi en son çamlıcanın bir yudum çayında aşağıdaki yıldızlarda kaybolmakla.Şimdi yarın akşamki düğünün stresine yoğunlaşmış vaziyetteyim.Bitsede kurtulsam.
YORUMLAR
ooff yaaa beni güldürdünnn :))))
biter biterrr..
aklıma İlyas Salman'ın bir filmi geldi.. Çerkez kızı alıyor da başına neler gelmiyor nelerrr :)))
nolmuş ya sende iki dön gitsin oyun havasına :)))
elbise değişim kabinleri kiralasaydınız bari :)))
hadi yarın düğünü yaz da keyifle okuyak :)))
kocamanca selamlar ve saygılar yolladım uzaklardan arnavut nişanı niyetineee :))))
direnis tarafından 4/23/2010 11:28:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
Bizde dönüyoz zati:)
Elbise için kabinler yok bir oda var giyinen salona koşuyo..:)
teşekkürler .Saygılarımla
Düğünü yazacam bakem neler olacak azzz sonraaa:)
Ülviye Yaldızlıı
Saygılarımla.
GUZELDIR,GELENEKLER CERKEZLERINDE GELENEK VE GORENEKLERI GUZELDIR,DUGUNLER INSANLARI KINALARI BILMEM AMA
DUGUNLER GUZEL OLUR,OYUNLAR HIC SAHIT OLMADIM CERKEZ DUGUNLERINE AMA DUYDUM, GITTIGIM DUGUNLER SALONLARDAYDI,ASIL GELENEK VE GORENKLILERI GOREMEDIM NE YAZIKKI AMA BILIYORUM. ARNAVUT DUYUNU DE GUZEL
GELENEKLERE GORE ESKIDEN DAHA COK YAPILIRMIS BU TUR SEYLER SIMDI AZ OLUYOR SANIRIM,YEMEKLER DUGUNLER,TORENLER
HEPSI AYRI GUZEL.BEN DE BEGENDIM ARNAVUT DUGUNLERINI,KINA GECESSINI GORMEMISTIM,DUYMAMISTIM BURDAN OKUYUNCA
OGRENDIM.SAGOLUN.EMEGINIZE YUREGINIZE SAGLIK EVLENENLERIN MUTLULUKLARI DAIM OLSUN VE ASKLARI BIRLIKTELIKLERI
SONSUZA KADAR SURSUN.
Ülviye Yaldızlıı
Öncelikle hayırlı olsun diyeyim. Mutlu olsunlar bir ömür, yorucu ama pek bir güzeldir kız isteme, söz, nişan kına derken tamamına erdirsin dediğiniz final evlilik... güzeldi anlatımınız kutluyorum. Tekrar hayırlı olsun. Saygı ve selamlarımla...