- 1253 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİLİM TARİHİ
Bilim Tarihi. Batılı düşünürler tarafından kuruldu. Onlar belli yöntemler üzerinden Blimin tarihini değerlendirirler. Buna görede Dünyada ve Doğuda ve Asyada bilimin yükselişi ve düşüşü üzerine belli kuramları serdederler.
Bahse konu C. Özakıncının kitabında Aristonun karaderili olduğunu öğreniyoruz.
Bilim Tarihi için farklı kuramların olması normaldir.
Mısırda başlayan bilim ve onun tarihi karaderili ve o muhitin düşünürlerince bölgelere taşındı. Bu kişiler rahat ortam aradı. Özgür iklimlere ve gördükleri izzet- ikrama göre dolaştılar. Bu bilim tarihi için bir katalizördür.
Katalizör’ün önemli simalarını karaderili, Arap, Yahudi veya Akad kavimleri bilginleri ve değişik dönem ve yöre kişileri eklemlenerek kar topu gibi artırmanın yanında bir lonca benzeri topluluk oluştu. Bu tahlukat Bağdat’a gitti. Semerkant’a ve sonra Endülüs’e gitmeleri hep rahat etme ve çalışma saikiyle oldu.
Geçen zaman zarfındaysa bilim büyüdü. Rönesans’ın, Aydınlanmanın, Avrupanın, Eski Yunan’ın klasize olması hep bu topluluğun marifetidir.
Sovyetler Birliğine akmaları. Oradan hoşnut olmamaları sonu Amerikaya geçiş ve orayı ve küresel bilimi zirveye taşımaları. Bu meyanda Atatürk’ün Onları Almanyadan rahatsızlık neticesi gelmelerini desteklemesi. Ve o sayede ülkemizin bilimsel gelişmede sıçrama yapması.
Bilim Tarihini açıklamada Bu ekolün katalizör vazifesi gördüğünü ama tamamını teşkil etmediğinide peşinen söylemeliyiz. Bu tez netice olarak bir teoridir... İş bu özgün tez Noter onaylı bir çalışmadır.
Y. Yılmaz
Ressam