- 3316 Okunma
- 37 Yorum
- 0 Beğeni
Dağlar Kahverengidir Öğretmenim
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
4/C Sınıfında okuyan, yedi yüz seksen bir numaralı öğrenciydim. Derse katılan, dinleyen, dinlediğini anlayan, anladığımı paylaşmaktan zevk alan bir yapım vardı. Dersimiz coğrafyaydı. Konumuz, Ege Bölgesinin dağlarıydı. Ah! Bunu bilmeyecek ne var ki, ben bir Egeliydim. Konumuz kolay ve zevkliydi bana göre. Yurdanur Öğretmen, elinde tebeşirle, tahtaya bir takım yazılar yazıp, sınıfa soracağı soruları hazırlamaya başlamıştı.
Yurdanur öğretmen, geçen yıl emekli olan Vildan öğretmenin yerine gelmişti. Sınıfa ilk girdiği gün, hepimizin ağzı bir karış açık kalmıştı.
Yaşlı öğretmenimizin yerine, çiçeği burnunda genç ve güzel bir bayan gelmişti. İlk bakışta şıklığıyla göz dolduruyordu.
Yeşil zemin üzerine, iri sarı çiçekleri olan, basmadan daracık mini bir elbise giymişti. Basmayı kendine bu denli yakıştıran bir kişi daha görmemiştim.
Elbisenin çiçekleriyle, aynı renkte rugan, oldukça yüksek topuklu ayakkabı, küçük bir gülü andıran sarı küpesiyle uyum içindeydi. Yeni öğretmenimiz, düzgün fiziğiyle, podyuma çıkmış mankenlere benziyordu adeta. Tahtaya yazdığı yazıyı, bitirdikten sonra:
-Dağların haritada, hangi renkle gösterildiğini kim anlatacak?
Bu soru bana çok saçma gelmişti. Bunu bilmeyecek ne vardı sanki. Böyle bir soru soracağına, Ege Bölgesinin dağlarını, ovalarını, akarsularını sorsa olmaz mıydı? Ben bu düşüncelerle boğuşurken, etrafıma bakındığımda, kimsenin parmak kaldırmadığını gördüğüm için, ben bari kaldırayım da, öğretmenimiz üzülmesin düşüncesiyle parmağımı kaldırmıştım.
Benden başka derse istekli olan olmayınca da, öğretmenimiz beni tahtaya kaldırmıştı.
-Anlat bakalım Emine…
Kendime güvenim tamdı. Sadece dağların değil, diğer bütün renkleri de anlatacaktım. Anlatmaya başlamıştım:
-Haritamız da, dağlar kahverengi, ırmaklar mavi, ormanlar ye….
-Yeterrrrr!
Birden şok olmuştum. Oysa bütün renkleri güzelce anlatıyordum. Ne olmuştu da kızmıştı öğretmen, anlamamıştım. Sınıftan çıt çıkmıyordu. Öğretmenimiz sinirden titriyordu. Gözlerini bana dikip:
-Demek kahverengi ha!
-Evet öğretmenim kahverengi.
O kadar sinirlenmişti ki, bana vurmamak için, elindeki tebeşiri tahtaya fırlatıp:
-Otur yerineeee!
Çaresiz yerime oturmak için giderken, çalışkan öğrenciler şaşkın şaşkın yüzüme bakıyor, tembeller ise, bir sıfır öne geçmiş gibi kıkırdıyorlardı. Ben ise, hâlâ dağların rengini merak ediyordum. ‘Acaba haritada başka renk kullanılmaya başlandı da, benim mi haberim yok.’
Öğretmenimiz sinirle tahtaya yazdıklarını silip, konuyu değiştirmiş, başka bir konu anlatmaya başlamıştı. Ne öğretmen konuya kendini verebilmiş, ne de biz bir şey anlayabilmiştik. Ben hâlâ renkleri merak ediyordum. Derken teneffüs zili çalmış, sınıftan ilk çıkan öğretmenimiz olmuştu. Tabi biz de arkasından…
Çocukluk işte; merdivenin ahşap tırabzanına tutunup, yarı kayıyor, yarı yürüyordum. Öğretmenimiz de benim tam önümde, başka bir öğretmenle konuşa konuşa yürüyordu. İster istemez konuştuklarına kulak misafiri olmuştum. Diğer öğretmen:
-Yarı yıla yaklaşıyoruz, çocuklar hâlâ bir şey öğrenmedi. Ne yapacağız bilmiyorum.
Bizim öğretmen:
-Sorma! Bugün sınıfın çalışkan öğrencisine, Ege Bölgesinde dağlar denize nasıldır diye sordum.Verdiği cevabı asla tahmin edemezsin… Dağlar kahverengidir; demesin mi…
‘Oh be!’ demiştim içimden. Yoksa kıyamete kadar bu sorunun cevabını arayacaktım. ‘İlahi öğretmenim, bu soruyu anlamadığımı düşünüp tekrar sorsaydın olmaz mıydı?’
19/04/2010/ Emine/ Manisa
YORUMLAR
keyifli bir yazı okudum kaleminizden
kutluyorum emine hanım.
yerini hak eden kalemi
yürekten kutluyorum.
her dem saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Güne gelen yazının yazarı Emine Hanımı kutlarım...
Sevgilerimle...
Çok güzel bir anlatımdı beğenimi ifade etmeden geçip gitmek istemedim .Saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Eskiler derler ya "adam olacak çocuk ultra prima bezinden belli olur" diye. Küçükken valide hanım çok çekmiş benden, bir yerden elime kalem geçse nereyi görsem çala kalem karalarmışım. Kadın artık illahlah demişti benden, yediğim dayaklar cabası.Dah sonraları ilk okulda ve ortaokulda bu karalamaların yerini belirgin şekiller almıştı. İlkokul öğrertmenim bendeki bu kabiliyeti sezmiş, "oğlum bırak duvarları, sıraları karalamayı bak bu kağıtlara yapacaksın tamam mı, a benim akılsız oğlum" diyerek habire motive ederdi. Canım öğretmenim benim.
Sonrasında Lise yılları. Ama hep hissederdim, “olacak oğlum olacak, o kabiliyet var sende” derdim kendi kendime. Bir keresinde lisedeyken “kompozisyondan” yazılı olmuştuk hiç unutmam. Bütün sınıf “1”(bir) almıştı da koca sınıfta yalnız ben evet yalnız ben “1,25” almıştım, o da cevabı değil "soruyu" doğru yazdığım içinmiş meğer. Öldüyse Allah rahmet etsin, yaşıyorsa kulakları çınlasın, sevgili edebiyat öğretmenimiz “Nebi Ceylan” hocam” notları okuduğunda “oğlum İsmet sakın ha, sakın şımarma” derken latife mi yapıyordu yoksa ciddi miydi hala kafamı kurcalar durur ya, neyse.
Yazınızı okuyunca gene geçmişe döndürdünüz beni Emine Hanım tebrikler
Saygılar, selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
OKUL YILLARINA AİT GÜZEL BİR ANIYDI...
TEBRİKLER EMİNE HANIM...
PUANIM ON.SELAMLAR.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Destekleriniz için çok teşekkür ederim...sevgilerimle...
İki soru arasında hiç bir benzerlik kuramadım. Ama anı anıdır değil mi? Hayatın içinden ve konuşma diliyle bir anlatımın var. Bu da okuru yormuyor, güzel konular eklenince de keyif veriyor. 10 puan bence...Sevgiler...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Beğenin beni mutlu etti. Asla senin kadar güzel yazamam.
sevgilerimle...
Aynur Engindeniz
eMİNE Hanım,sizin yazılarınızı severek okuyorum,inanki...
Bazen soruyu yanlış anlama olur.Benim de heyecandan öyle dalgınlıklarım olmuştu okul yıllarında...
Sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
:))) emine kardeşim tebessüm ettirdin sabahıma, varolasın
hani öğretmende ... ortaokul son sınıfta sizin tarifinize tıpa tıp benzeyen bir öğretmenimiz vardı. mini eteküin en kısasını giyerdi... ve tabi oldukçada haşindi erkek öğrencilerin hafiften dikiz etmelerine :)))
öğretmen mi, manken mi ?
erkek arkadaşlar fazal göz banyosu yapamadan :))) gitti de, bizlerde onun girdiği derslere normal tenpomuzla devam ettik :)))
emimine kardeşimden yine enfes anı-hikaye okuduk... hikaye kitabın ilk çıktığında kitabını izalatmak için ilk sırada ben olacağım :)))
Yürekten kutlarım emine kardeşim
selam ve saygılar öbek öbek uzaklardan, hemide özden :)))
Emine UYSAL (EMİNE45)
Destekleriniz bana güç veriyor.
sevgilerimle...
Tabii ki daha iyi olurdu. İnsanlar zaten anlaşamadıkları için bu tür sorunlar çıkıyor ortaya. yine güzel bir yazıydı Sevgili arkadaşım. Okumaktan büyük keyf aldım. Tebrik ve sevgilerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Dağların rengi sorusu ile
Dağların denize nasıldır sorusunu benzer yanları yok denecek kadar az.
Baktım herkes öğretmene yüklenmiş....Tabi o şimdi aramızda yokya vurun abalıya....
Size bir sır vereyimmi yazar açıklamamış ama o öğretmen ablamız aramızda sitede şiir yazıyor bu yazıyı okuması içinde onu ikaz ettim..
Sahi haritalarda dağların rengi nasıldır..
.................saygılarımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Vallahi, erkek olsaydınız, öğretmenin mini eteği aklınızı almış derdim ama yine de dikkat dağınıklığı bence...
Güzel bir anıydı..
DONKİŞOT
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
4. sınıfta öğretmenin ilk üç ay sonrası benden bıkmıştı ve her zıplayarak parmak kaldırdığımda:
"- Otur yerine, parmakta kaldırma zırdeli!" der olmuştu.
Ama yine de kaldırırdım.
Benim bu inadıma o da inat etti ve hiç tahtaya kaldırmadı.
Birgün bir problem çıktı 10 kuruşa abone olduğumuz dergiden.
Tahtaya yazdı. Çünkü çok arkadaş, dergiye abone değildi.
Bir süre sonra kimin çözmek istediğini sordu. Baktım, kimse parmak kaldırmıyor. Ben de kaldırmadım. Yavaş yavaş bizim KARINCA kümesine geldi. Sarı yapraklı matematik defterimdeki çözüme gözucuyla bakıp, sınıfa yine sordu kimin çözecğini.
Yine parmak yok.
Bunun üzerine:
"- Kalk zırdeli," deyip, kulağımdan tutup, tahtaya itti.
O günlere götürdünüz. Teşekkürler.
Saygı öncelikli sevgiler.
DONKİŞOT
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgi ve saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
satgı ve sevgilerimle...
Emine Hanım,Unutulmaz anlardan bir demet sunmuşsunuz...
Tebriler...puanım aynı:on
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Elbisenin çiçekleriyle, aynı renkte rugan, oldukça yüksek topuklu ayakkabı, küçük bir gülü andıran sarı küpesiyle uyum içindeydi. Yeni öğretmenimiz, düzgün fiziğiyle, podyuma çıkmış mankenlere benziyordu adeta. Tahtaya yazdığı yazıyı, bitirdikten sonra:
dışı öğretmen içi değilmiş......soru sormasını bilmeyen..... öğrencisi ile iletiişim kuramayan.....dışı sof.....içi koflardanmış.....aynı sınıfın içindeydik....yazınla hepimiz geçmiş yıllara döndük...saygılar..... puanım yakışandır
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Çok anlamlı idi.
Yüreğine saglık
Çok derin bir yaraya parmak basmışsın.Buda bir nevi bilgiçlik hastalığı.
Yani anlamadan dinlemeden asıp kesmek.
Bütün mesele bu.
Soruyu anlamadığını, anlaması gerekirdi öğretmenin. En azından düşünme yeteneği olsaydı.
Bu çocuk neden kahverengi dedi diye biraz mantık yürütmeliydi.
İşte hayatımızın temelini oluşturacak ne büyük yıkımlar.
Canı sağolsun öğretmenimizin.
Kimbilir ne gibi sorunlarla okulda boy gösteriyordu.
İyiki paylaştın Emine.
Yüreğine saglık
Çok saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok teşekkürler...sevgilerimle...
Yanlış anladığını anlasaydı, öğretmen hanım...Sonra anladı mı acaba?
Güzel ve keyifli bir anıydı. Anlatım sürükleyici, her zamanki gibi...
Sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Sonraki yıllar nasıl geçti acaba sevgili öğretmen hanımın? Merakım budur şimdi...
Sizi tebrik ediyorum hem o günkü cesartinizden, hem de burada ki sade ama güçlü ifadelerinizden...
Sevgilerimi gönderiyorum dost yüreğinize...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
ilahi emine kardeş... Dağlar kahverengi. Denizler mavi.... Ama insan gibi insan olmayanlar BUKELEMUN..Bırakın dağlar kahverengi, denizler mavi olsun.. Adamlar adam gibi adam olsun.. Çok güzel bi değinmeydi. Tebrikler..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Okul anıları unutulmaz hiç bir zaman bu da çok özel ve güzeldi.. Tebrikler. Sevgilerimle....
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...