Kızsal muhabbetler(52)(e)............
’’Vatan
bir toprak parçası
değil
sökülüp
sen gidince geride kalan.
Vatan
bir
parçasıdır seçiminin
seninle birlikte gelen.
Ve Yaban’da
seninle birlikte yaşayıp
giden.’’
Şebnem şiirin şairini merak etti.Ama bakmadı kimin yazdığına.Bir önemi var mıydı?
Baksaydı İtalyan kökenli bir yazar olduğunu okuyacaktı.Gino Chiellino.
Oysa bu şiiri yazan bir Türk de olabilir Ermeni,Rus da...
-Devrim ben de sensiz, memleketinden hatta sahip olduğu herşeyden ayrı düşmüşlerin hislerini taşıyorum kalbimde.
Şebnemin hayatında bir farklılık var.Netten tamamen uzakta olan biriydi ama internet aracılığı ile bir arkadaşı oldu.Mektuplaşıyor.İnsanları birbirine bağlayan ortak sevinçler değil de ortak kederler ya ,hal böyleyken kederdaş olduğu bir arkadaş ona iyi geldi.Evet insan hiç tanımadığı birine daha çabuk açabiliyor yüreğini.Anlaşılmayı beklemiyor,onay beklemiyor ,yorum istemiyor sadece anlatmak ve dinlenmek istiyor.
Şebnemin yeni arkadaşı bir kız.Ölüm değilse bile, yine de bir sebebten işte ayrılmış sevdiğinden.Şebnem en zor olanın ölüm olduğunu söylüyor, oysa arkadaşı en zor yaşamdayken ayrılık demekte.Nerde mi?Mektubunda elbette.
’’Şebnem yaşamda ayrılık en beteri.Biliyorsun o yaşamakta bir yerlerde nefes almakta.Ama dokunamıyosun ona yüzünü görme şansın var ancak sen kendi kendini şansız kılanlardansın.Yapamıyosun,görmemen lazım.Görmüyosun.Şuan ne yapıyodur diye yüreğin daralıyor.Nefes al diyolar alamıyosun.Onsuz ben bu hallerdeyim.
Sana garip ve gaddarca gelecek ama ölümle ayrılık bir aşk için var olabilecek en güzel ayrılık şekli.Bir fotoğraf gibi,donduruyor zamanı.Aşkını içinde sabitliyor.Sevdiğin seni severken öldü ve hep sevecek.Oysa benim sevdiğim muhtelen bikaç ay içinde başkasını sevecek,öpecek belki sevişecek.ÖLÜM NE ONA ,NE BANA ,AMA AŞKA GELECEK.ONUN BANA DUYDUĞU AŞK BİTECEK.Biliyo musun kadınlar daha sadık bence,erkekler aldatmak için yaratılmış sanki...
Şebnem saçma sapan konuşuyorum biliyorum ama sevdiğin insanı kaybetmiş olsan bile sevin.Ömrün de bir kez bile gerçek aşkı tanımadan ölenler var.Siz onu buldunuz.Sence aşksız geçen uzun bir ömürdense,aşkla geçen kısa bir an bile daha iyi değil mi?
Sana Devrimi unut demeyeceğim asla.Onu her an her saniye hatırla’’
...............
Şebnem beylik laflardan nefret etmesine rağmen bu mektup iyi gelmişti ona.Devrimin istediği şeyleri yapmaya karar verdi.O hep başkalarına en çok da fakir çocuklara yardım etmek isterdi.
Karardan bikaç gün sonra;
Şebnem artık maddi durumu iyi olmayan bikaç çocuğa ücretsiz ders veriyor.Ders anlatırken Devrimin ona gülümsediğini görür gibi oluyor ,gözleri buğulanıyor.Gözleri çocukların bilgiye aç gözleriyle karşılaşınca aylardır olmayan oluyor.
Şebnem gülümsüyor.
Peki tüm bu akılları veren Şebnemin ektup arkadaşının adı ne ola ki?
Adı:Şükran
Arapça teşekkür,şükretme ,iyilik bilme anlamlarına geliyor.
Onu sevecek misiniz?Bilmiyorum(!)