- 1154 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Edebiyat Defteri Üzerine Eleştiri
Bir yazarı, yazar yapan nedir dostlarım ? Yazılarının eleştirilmesi ve yorumlarla daha da güzelleşmesi değil midi? Edebiyat Defteri’nin eksikliği ve hataları bu noktada patlak vermektedir.
Kişilerin, yazarların yazılarına yaptıkları yorumlarının çoğu bu edebiyat sitesine uymayacak biçimde yapılmaktadır.Gördüğüm tablo beni hayal kırıklığına uğratmakla birlikte Edebiyat Defteri’ne olan saygımı gitgide yok olmasına sebebiyet vermekte.
Öncelikle veryansın ettiğim “konulardan” biri şu ki ; yazarların (bazılarının) yazılarının imlâ kurallarına uymayarak yazmasıdır.Halbuki imlâ bir yazının bel kemiğidir.Site editörlerinin bu tarz konuların üzerinde daha da yoğunlaşması rica olunur.
Yaptığım eleştiriyi ispat etmek hiçte zor değil;
“Beden bir beden ister bütünleşmek için, içinde ki en yoğun duyguları aktarmak ister partnerine. İlk ellerle başlar yakınlaşmaya hadi elektrik aldım diye bir söz vardır ya bu elin enerjisidir işte, dudaklarla devam ederler ateşli öpücüklerle tamamlanır. Bir masum öpücük derler ama ateşli bir öpücüktür karşısındaki için. Yakın bir zamanda iş ileri gider boyut bedenlerin bütünleşmesine gelir ufak kasılmalarla devam eder; Beden yorgun ve bitap düştüğünde sevgiliye şarabını sunarsın.”
Yazan kişinin adını vermek istemiyorum.Rezilliği gözler önüne seriyorum ve inanın bir tane harfi bile değiştirmeden buraya aktardım.Hüzzam dolu bir paragraf; yorumu sizlere bırakıyorum, serzenişimin doğruluğunu gördükçe şaşıracaksınız..
Bir başka konu ise başka yazarların yorumlarındaki harf ve imlâ kullanımı; Geçenlerde denk geldiğim yorum beni hayli üzdü, bu bir edebiyat sitesine yakışmayacak nitelikte bir yorumdu;
“çok güzel bence dewamını dilerim güzel yazmışın.”
Hadi buna da laf etmeyin sayın editörler? Bu nasıl bir şeydir yahu, veryansınım gitgide alevleniyor. Sitenin kalitesini aşağılara çekiyorlar.
Ve sonuncusu beni asıl yıkan şey;“Yasaklı Listeme Ekle”
Bu nasıl bir şeydir? Bir edebiyat sitesi bu, eleştirmedikten sonra ne önemi kalır yazmanın?
Kaliteli yazarların, eserlerine gölge düşüren bu “şeyleri” sitede yayınlamaya izin verenleri kınıyorum. Eminim benim gibi düşünen daha niceleri vardır.Umut ediyorum birileri benim sesimi duysun..
YORUMLAR
Güzel bir konuda yazmışsınız.
İmlâ kurallarına, bazen gözden kaçanlar olsa da dikkat edilmesi gerekir. En çok yapılan yanlışlardan bazılar; -da, -de, -ki, -mı olmaktadır. Mesela duygularımı derken duyguları mı şeklinde soru gibi yazmalar oluyor. Nokta konulduktan sonra bir boşluk bırakılması gerekirken konulmuyor, yazıda okunma zorluğu oluşuyor. Noktalama işaretlerinin konuluş yerlerini hepimiz tam olarak bilmiyor olabiliriz. Bu öğrenilmesi zor bir şey de değildir, belki yeterince önem verilmemesindendir. Bazıları da eleştiri yapıldığında kızanlar oluyor. Kızılmasından çekinenler de görse de ikaz etmiyor olabilirler.
Zaman zaman bu tür yazılar yazılması toplu ikaz yerine geçtiği için güzel oluyor. Teşekkürler.
Bircangule tarafından 4/9/2010 2:35:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
en basit örneği,30 küsur defa okunmuş olmasına rağmen sadece benim yorum yapmam yazıya.çünkü insanlar bunun bir şekilde kendilerine kötü olarak döneceğine falan inanıyorlar.edebiyat sitesinden çok,insanların birbirine güzel sözler söylemek için deli gibi çabaladığı bir sosyal avunma sitesine doğru ilerleyen bir yer burası.
İnanır mısınız, daha önce çok kaliteli sitelerde yazdım.İmlâ kullanmayı da pek bilmiyordum, fakat site yönetimi ince eleyip sık dokuyan cinstendi ve ben imlâ kullanmayı daha iyi kavradım.Yazıları koyarken bir editör kontrol ediyor mu bilmiyorum.
Yazının okunuş sayısı herşeyi daha da belli ediyor, insanlar eleştirilmekten korkuyorlar; "Yasaklı Listeme Ekle" bu yüzden sanırım..
sesiniz duyuldu burak akın.sitede yenisiniz galiba.hoşgeldiniz diyeceğim ama siz hoş bulmamışsınız.sizin bu yazınıza paralel bende bir yazı yazmıştım siteye ilk girdiğimde.ve açıkçası,sizinkinden daha ağırdı benim yazım.yorumumun sonuna linki eklemeye çalışırım,ilgilenirseniz yahut bu yorumu okuyup ilgilenen başkaları olursa...
sanırım siz de benim gibi edebiyat defteri'ne girerken büyük umutlarla kaliteli eserler,çok iyi kalemler vs umuyordunuz.öncelikle şunu diyeyim,bu sitede kendiliğinden oluşmuş çok acayip bir hiyerarşi var.ve tabii ki bu hiyerarşiyle filizlenmiş yazısız kurallar...şimdi bu yazıdan sonra size diyecekler ki,aramızda durmak zorunda değilsiniz,sonra sizin de en ufak imla hatanızda hemen "bak,çok konuşma sen de yapıyorsun" diyecekler.ayrıca hiyerarşinin diğer ayaklarından biri komşuculuk...ben size yorum yaparsam siz bana yapacaksınız;aynısı tersi durum için de geçerli.mesela bir şiire 50 adet çok hoş yorum ve bir o kadar puan gelmiş,ama şiirin kalitesine değil,yazarın hatırına.
bunun sebebini de ben şöyle görüyorum;bu sitedeki çoğu üyenin edebiyat namına hiçbir bilgileri olmadığı gibi,edebiyattan da bir beklentileri yok.çünkü misal,çoğunluk benim annem babam yaşında,emekliliğini bu tip sitelerde geçiren insanlar.bu kötü birşey mi;elbette değil.oluşturdukları hiyerarşi hariç,-ki zaten hiyerarşiye hizmet etmekten de başka birşey yapmıyorlar.yine de(ismin hatırlayamadıklarımdan affımı diliyorum) oya gedik,sinan toraman,meselci gibi çok kaliteli eserler veren ve siteye gerçek anlamda katkıda bulunan insanlar da var.ayrıca sadece bunlar değil,en az benim kendimce bildiğim 10 kişi sayarım bu üyelerden.ama emin olun,hiyerarşiye katkısı olanların yanında çok küçük bir rakam olacaktır bu.
sizi yürekten anlıyorum ve yazınıza sonuna dek destek veriyorum.sitenin mutlaka bir şekilde ıslah edilmesi,yeni bir sistem tabanına oturtulması gerekmektedir.amacım siteyi kötülemek değildir hiçbir zaman.mümkün olduğunca faydalı olmaya ve fayda görmeye çalışan bir üyeyim sadece.
bu arada meraklısına benim kalemimden çıkan eleştiri yazısı site sistemi üzerine aşağıdaki linkte mevcuttur:
http://www.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=50467
yazımı buraya dek okuyan herkese sonsuz minnet duygularımı sunarım.
Must.