- 1691 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HALK NEDEN ŞIWAN PERWER İ DİNLİYOR
Adını her andığımızda ,buruk bir geçmiş hatırlalanıyor.Onu dinleyenlar her dinlediğinde karanlık geçmişi Şıvan dinleyerek yaşadğı acıları bşe nebze olsun dillendirme fırsatı buluyor.
Şıvanın yaşadığı dönem yasaklıydı .Yasaklı demokrasi yasaklı ,yasaklı bir sanat çaği yaşiyordu .Şıvan bu karanlık çağlardan nasibini almıştı.
Şıvan yasaklanmıştı.Sade şarkıları değil kendide .Bu ülkeden kendi ülkesinden yasaklanmıştı.Yasaklı şıvan gittiğin ülkelerin birinde, boynuna bir anne kucağı sarılmıştı. O anne Şıvana ,"sende çoçuklarımın kokusu var" diyordu Şıvan bu kadar ilgiye şaşirmişti. Sonradan öğrenmişti ki o annenin iki çoçuğu Şıvanı dinliyor diye asılmıştı.Şıvan o ülkenden de yasaklanmışltı sonra uzaklara çok uzaklara gitmişti ama sesi hala yakınlardı.
Ömer amcanın ceketinin astarına saklanmıştı Şıvaın kasedi
Hasan abi un çuvlının içine bir bez ile gizlemişti köye gittikleri zaman yasaklı Şıvanı yasaklaıca dinleyeceklerdi.Ömer amca taktı kasedi halepçe diyordu ŞIvan hani şu 5 bin insanın kimyasalllaela öldürüldüğü halepçe.Ömer amca ağlıyordu çünkü onu dinledikçe oğlunun paramparça cesedi akla geliyordu.
XEZAL DİYORDU ŞIVAN Hsana bi gözleri doluyordu o seviyordu tıpkı şıvanın okuduğu gigbi
Kİrivo diyordu yasaklaı sevdaları anlatıyordu .Farklı dinden iki gencin imakansız sevdasını
işte şıvan bu yüzden seviliyordu .HALK Şıvanda kendini bulduğu için İBRAHİM UÇANKUŞ 06 04 2010
YORUMLAR
yüregine saglik yazar iste bazilarinin adaleti savunmasi beni deli eder
siwan gibi ahmet kaya gibi kür sanatcinin sirf kürtce söylüyor diye
kürtlerin konserlerine cikiyor diye sürgün edildiyler ibo gibileride tahta cikartiyorlar
oda kürtce söylüyor ne aci bumu adalet bumu demokratlik bumu
Kalkmis bana adaleen söz ediyorlar her seyiniz var diye en kisasi
leyla zana kürce yemin eti diye kac sene ceza yedi bir tas ati diye kürt cocuklari yargilandi
neyse be yazarim cok seyler yazilacak var ama
harika yazindan dolayi kutlarim seni
tekmanli25
Yasaklara adanık bir tutum nelere mal oldu herkesçe bilinir ve tartışmaları hala sürüyor... Hele yasaklar az gelişmiş/gelişmekte olan ülkelerde diz boyu kan getirmiştir.Sürgüne göndermler, tehcir ve kırımlar... Dehşet boyutu olan; insanın insanca düşüncesini dile getirirken bu yasakların kaosuna sürüklenmesidir ve çok ilginçtir ki hiç bir yararı olmayacağı bile bile...
Şıwan bir ekoldur, sürgüne gönderilmesine rağmen ülkesine, insanlarına olan bağlılığı hiç bitmemiştir.
Teşekkürler...
tekmanli25
Evet Bir zamanlar değil kürtçe müzik dinlemek Kürt bi ailenin birbirleri ile ana dillerini konuşması bile yasaktı... Kürtçe konuştuğu ve Kürtçe müzik dinlediği için Yıllarca hapse atılan Yurttaşlarımız var ... Sayın Perwer ve bir çok kürt sanatçılarına yasaklar konulmuş kendi topraklarından memleketlerinden sürgün edilmiştir... Bunu yapan da Sözde Adaletcilikten hak ve hukuktan bahseden Sayın Devlet büyükleri idi.. Berfin yoldaşında dediği gibi Kürtlerin verdiği mücadele sonucu kazanılan zaferlerin eşliğinde şimdi rahatca dinleyebiliyoruz.. Birzamanlar Kürtçe şarkı söyleyeceği için çatal ve kaşık atılarak kovulan çok değerli sanatçımız Ahmet kaya Memleket hasreti ve kendisine yapılan haksızlık sonucu hayata gözlerini yummuştur ... Ama yine de pes etmeden vermiştir mücadelesini de ...Değerli Şiwan perwer i TRT ŞEŞ için Çağırmışlardı çok gülünç bir durum aslında Bir zamanlar Kürtçe söylediği için yasaklanan ve sürgün edilen bir Yurttaşı yıllar sonra kendi menfaatleri uğruna geri çağırıp işte Sayın Perwer Kanalımızda yayın yaparsanız mutlu edersiniz .. :)) gülüyorum sadece ...
Değerli yazınızı Kutluyorum emeğinize ve yüreğinize Sağlık...
SaygıLar...
tekmanli25
Öncelikle bu güzel yazından ötürü kutluyorum
okudum okurkende üzüldüm tabiki hepimizin bildiği gibi bir zamanlar şiwan perver yasaktı kürtçe konuşmak dinlemek ne kadar acı değimi oysaki müzik evrenseldir diyoruz.İki gencin şivanı dinlemesinden dolayı asılması beni derşnden yaraladı bunlar gerçek olaylar ne yazıkki ülkemiz bir zamanlar öyleydi kürt mücadelesinin sonucunda bazı hakları alınmaya başlandı
şimdilerde rahatça şiwanı dinliyoruz ne oldu bilmem ülkemi bölündü acaba yılmaz güneylerimiz ahmet kayalarımız hep sürgünde öldüler aslında bilmedilerki kaybeden kendileri oldu
aslında yazacak çok şey var şimdilik dostça kal