- 1847 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Dayakçı Koca Nasıl Akıllandı?
Sesli ve görsel basında sürekli izlediğimiz eşe dayak, çocuklara şiddet olayları, aklıma yıllar evvel samimi bir arkadaşımın anlattığı, gerçek bir öyküyü getirdi, sizleri biraz gülümsetip, biraz da düşündürmek için yazıyorum. Bu anlatacağım öykü arkadaşımın bizzat yaşadıkları, onun ağzından anlatıyorum:
Yıllar önce, eşim tapu kadastroda ölçüm işlerinde görevli, araziye çıkıp, sürekli açık alanda çalışıyor. Mecburi hizmet için, Anadolu’muzun bir şehrine taşındık. Apartman komşularımızla tanıştık. Küçük şehirlerde komşuluk daha sıkı fıkı, hele de seksenli yıllarda.
Üst katımızda iki çocuklu mazbut bir aile var. Taşınmamızın üzerinden kısa bir zaman geçti, bir gece oldukça geç bir saatte, yukardan bağrışmalar, çocuk çığlıklarına karışan karısının yalvarmaları, uzun bir süre adamın küfürleri geliyor, neden sonra sesler kesildi.Biz şaşkın bir vaziyette o geceyi sabaha erdirdik.Benim de çocuklarım küçük,eşimi işe uğurlayıp,çocukların en büyüğünü okula bırakmak için,bir hacı annemiz var, onu ufakların yanına çağırınca, üst komşudaki kıyametin sebebini öğrendim.
-Aslında içmese bu Hayri iyi adamdır, çalışır kazanır getirir, ama içmeye görsün. Ne nasihatler ettik,yapma oğlum, içme şu zıkkımı, içince ne hanım ne çocuk gözüne gözükmüyor.Gel vazgeç, tamam hacı annem , yapmayacağım, karısına yalvarır, bırakıp gitme, ben iyice berduş olurum, diye.Kızcağız, mazlum büker boynunu, yavrularına kıyamaz.Bir kaç gün içmez, sessiz sedasız yaşarlar, tam adam oldu derken, yine ayni rezillik.Buna bir çare bulmamız lazım.Siz taşınmadan yaptıkları bardağı taşırdı.
-Hacı annem daha ne yaptı ki, zaten kadının yüzünü gözünü morartıyor, çocuklar desen daha küçük, çektikleri korku yeter!
-Apartmanımızın arka bahçesinde çok eskilerden kalan bir su kuyusu var. Bu yine içkili, karısını dövmeye kalkınca, büyük oğlu annesini korumak için atılınca, o da daha on yaşlarında bir çocuk, ayağından ipi bağla, sen bana nasıl karışırsın diye, baş aşağı kuyuya salla. Zavallı kadın feryat figan haber verdi de, çocuğu elinden zor aldık.
-Aaa daha neler! Bu adama öyle bir ders verelim ki, bir daha değil içki içip, onu bunu dövüp zulüm etmek, içki şişelerinin yanından bile geçmesin.
Bizim çok yakından tanıdığımız bir komutanımız var, kendisi çok dürüst merhametli, bu ailenin çektikleri anlatırsak bize yardımcı olur.
Eşimin uygun olduğu bir izin gününde, ahpabımız olan komutana ziyarete gittik. Hal hatırdan sonra, bu ailenin yaşadığı sıkıntıları, kendisinden, tanıdığı iri kıyım iki kişi vasıtasıyla bu alkol cesuru adama güzel bir ders verdirebilirse, karısı ve çocuklarının ömür boyu duacı olacağını anlattık . Adamın, adını sanını, çalıştığı yeri tarif ettik.
Birkaç gün sonra, eşi bana geldi:
-Necla ablacığım, Rabbim sonunda bana acıdı, iş çıkışı, benim Hayri’nin önünü iki kişi kesmiş, bunu tenha bir yere götürüp, bir temiz benzetmişler. Sen bir daha içip karını dövecek misin, çocuğunu kuyuya sallandıracak mısın, sen adam gibi ailene bakmazsan, bir daha buradan ölün çıkar diye, gözünü iyice korkutmuşlar.
Biz hacı anneyle hiç renk vermedik. Ama bizim komşu Hayri’nin, evde birkaç gün yatıp düzeldikten sonra, hiçbir vukuatı olmadı.
Arkadaşımın anlattığına göre, onlar üç dört yıl kadar, işleri gereği ayni yerde kalmışlar, huysuz kocanın içip huzursuzluk çıkarma gibi bir olayı olmamış.
Aslında dayağa her zaman karşıyım, ama bunun gibi durumlarda:
-Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir
tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir. Özlü sözünün gereği, ailenin selameti için, ben de o yıllarda:
-Ellerine sağlık komutanım demiştim.
YORUMLAR
Çok çirkin bir olayı çok güzel bir dille anlatmışsınız.Kadına dayak,çocuklara zülum, insanlıkla alakası olmayan şeyler bunlar.Bu hayat hikayesinin sonunun iyi bitmesi çok güzel.Bende öğrencilik yıllarmdan bir hikaye anlatmak istiyorum.
Öğrenciliğimin ikinci senesinde iki katlı sıfır bir apartmana taşınmıştım.Birinci kata ben ve ev arkadaşım taşındık.İkinci kata ise bizden bir hafta sonra yeni evli bir çift taşındı.Adam komutandı.Karı-koca gençlerdi.Ve taşınmalarından onbeş gün sonra şiddetli gürültüler gelmeye başladı yukarıdan.Dövüyordu,küfürler ede ede.Çok ama çok üzülüyordum ,zulümdü bu,insanlık değildi.Tabi bu kadın sizin hikayedeki gibi şanslı mıydı ? bilemiyorum.
Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır demişler,ama bazen tatlı bir dayak aklı başa getiriyormuş.Teşekkürler Handan hanımcım.
Bir_Kucuk_Ask tarafından 4/7/2010 3:10:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Anlayana anladığı dilden olmuş Allah korusun nice yuvalar yıkılıyor içki yüzünden..çince şişede durduğu gibi durmuyor..Nasihatle uslanmayanın hakkı kötektir derdi dedemde bazan..Yazınızda bana rahmetlik dedemin sözünü anımattı..Allah razı olsn kardeşim konusu güzeldi yazınızın gurbetten yurdumuza selamlar sevgiml duamdasın..
handan akbaş
güç gösterisi....ve onu devamlı kullananlar.....en aciz insanlardır ve dayak cennetten çıkmadır sözü çok yerindedir ....ders niteliğindeydi uslup zaten bilinen aranan kalem....sayfasını çok seviyorum....puanım yakışandır....saygılar
handan akbaş
Acı bir tebessüm aslında.
Senin de dediğin gibi dayak asla çözüm değil ama arada bazen böyle hakedenlerde çıkıyor işte.
Bizim de bir üst kat komşumuz vardı içkili kocasından dayak yedikten sonra bize sığınan fakat babam şiddet yanlısı olmadığı için sanırım dövmeyi hiç denemez ve hep konuşarak iknaya çalışırdı. O günler gelince gözümün önüne bir kez daha acıyla içim ezildi.
Geç gelen bir yorum oldu ama :))
Sevgilerimle...
handan akbaş
Hem tebessüm ettim, hem derin düşüncelere daldım... Merak ediyorum; o koca dayak yemeseydi yine aynı halini sürdürecek miydi? Ya da dayak mı yemesi gerekiyordu doğru yola ermesi için? İnsanın kafasından işte buna benzer bir sürü soru geçiyor. Ama sonucunda o aile şiddetten kurtulacaksa varsın günde üç öğün sopa yesin o koca.
Güzel bir paylaşımdı. Tebrik derim.
Mustafa Sakarya tarafından 4/7/2010 9:51:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Çok iyi olmuş...Dövenlerin ellerine sağlık. Ama şunu da göz ardı etmemek lazım ki; Hayri de özünde iyi adammış ki, değişmiş. ama dayakla, ama nasihatle...
Güzel bir yazı okuduk kaleminizden Handan Hanım...Teşekkür ediyorum...Sevgiler.
handan akbaş
Diyorlar alkol sisede durdugu gibi durmaz insani rezil hallere düsürür.Herseyin azi karar cogu zarar.
Istemedigi bir cok seye sebebiyet verir sarhos bir insan evet.Ayilinca yalvaris dil dökmek neye yarar
Kimbilir belki de hatirlamiyordur yaptigini bile sarhosken.
Hak etmis dersini almis iyi de olmus.Tam tesir etmis demek ki.
Ya ayikken karisini dövebilen erkege ne demeli acaba.
güzel bir paylasimdi sevgili handan
sevgilerimle
handan akbaş
En iyisini yapmışlar bence. Kim olursa olsun, dayak onur kırıcı, aşağılayıcı bir davranış şekli. Çok güzeldi ablacığım. Kalemini okumayı çok seviyorum. Sevgilerimle :)
handan akbaş
Handan hanım dinsizin hakkından imansız gelirmiş burada sarhoşun hakkından da komutan gelmiş iyi de etmiş ellerine sağlık. Çok güzel bir paylaşımdı. Yazık değil mi o kadıncağız ve kuyuya sallanan çocuğa. Teşekkürler güzel paylaşımınız ve harika anlatımınız için. Sevgi ve saygılarımla...
handan akbaş
Oh iyi olmuş! Kadın dövmek ne demekmiş görmüş oldu böylece.
Dayakçı koca ya da kadın hiç fark etmez, hepsine aynı taktik uygulanıp dayak acısından azıcık tattırmak iyi olacak galiba sevgili Handan:))
kutlarım...sevgilerimle...