- 6547 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZÜR DİLERİM
Bir şiiri okuduğunuzda dünya bilgisi ile karşılaştırma olanağına sahip olamayan okuyucu o şiiri anlayamaz. Dünya bilgisi sadece okullarda öğretilen akademik bilgi olarak düşünülmesin. Okuyanın yaşanmışlığıdır dünya bilgisi. Hoca eşekten dşmüş beni eşekten düşene götürün demiş ya aynen öyle.
Bu yazdığım sadece bir denemeydi, üstte sunduğum tezin doğru olup olmadığı konusunda bir deneme.
“Dört odalı evim var al mobilya döşeli
İstemeden yıprattım barıştık ödeşeli.”
Kalbin 4 odacıktan ibaret olduğunu zamanında okumuştuk, bu sitede bunu bilmeyecek kimse yoktur sanırım. Zamanında istemesem de onu yıprattım, o da kriz geçirerek bana acı çektirerek ödeşmemize sebep oldu.
“Bazen depreme rastlar ırgalanır odalar
Bazen şaşırsam bile aniden düşe dalar.”
Evet bazen heyecanlanır, depremde gibi çarpmaya başlar, bazen de çok sakindir varlığını bile unutturur.
“Duvardaki saate şaşmamak mümkün değil
“Saygıya layıktır o” derim “Önünde eğil”.”
Hiç durmayan bir saat gibidir, sürekli çalışır, zamanla yarışırcasına. Duvarda yerde, masada yeri farkeder mi, farketmez.
“Kimi gün üzdüm onu belki çok kötü kırdım
İsteğim olsun diye hiç durmadan haykırdım.”
Sevdim, sevilmek için, gayret etmesi için zorladım, öfkelendim hırsımı ondan çıkarttım, gereksiz yere kırılmasına sebep oldum.
“Acımadım duymadım “İmdat!” diyen sesini
Yüklediğim zehirle kızarttım ensesini.”
Zaman zaman imdat etti, duymamazlıktan geldim, anlamamış gibi yaptım. Gerektiği gibi tedavisine bakmadım. Yüklediğim zehirle yani ona zararlı yiyecek ve içeceklerle tansiyonun yükselmesini sağladım, istemeden de olsa zarar verdim kalbime. Tansiyon yükselince enseye ateş basmaz mı?
“Yıkılmak ne bilmedi yıllar boyu dayandı
Tam donmak üzereydi neşterle tekrar yandı.”
Bütün bu hor kullanıma rağmen yıllar boyu yıkılmadan dimdik durdu, bazen yalpalansa da. Ve tam donmak yani ölmek üzereyken bir cerrahın neşteriyle yeniden yanmaya , yaşamaya başladı.
“Aşı boyalı evim bağışla bu garibi
Bağışla ne olursun halinden muzdaribi.”
Ve özür diliyorum kırmızı evimden, bu seni rahatsız edici halimden şikayetçiyim, ama beni bir garip, zavallı olarak kabul et ve bağışla diyorum.
“Bekle beni canhanem sana hoş bakacağım
Bir alev topu gibi üzene akacağım.”
Ve sonunda söz veriyorum, ona daha iyi bakacağıma, ve zarar verenleri beni, dolayısıyla kalbimi kıranları yakacağıma dair.
Dünya yaşanmışlığı dedik ya, benim kalp hastası olduğumu, bir ameliyat geçirdiğimi bilmeyenler, hatırlamayanlar, aynı sıkıntıyı çekmeyenler elbette şiiri okuyunca duvara, saate, kanepeye, odaya , mutfağa yazdığımı düşüneceklerdi.
Bu sonuç beni memnun etti aslında, henüz yorumlar için erken biliyorum ama şiiri okuyup da çıkanların kim olduklarını biliyorum, neden sessizce sıvıştıklarını da. Eve yazılan basit bir şiir, ne yazabilirlerdi ki?
Afet Kırat
YORUMLAR
bu kadar güzel sözler çıkan yüreğin yaralı olması beni gerçekten çok üzdü.acil şifalar dilerim.bu yazıyı keşke şiirin hikayesi bölümüne yazsaydınız.bende yorum yazdım ve dediğiniz gibi herhangi bir ev için yazdığınızı düşündüm.
çağlayan yüreğinize zeval gelmesin daima yazsın kaleminiz.sevgi selam ve saygılarımı bıraktım sayfanıza .....
Sen çok yaşayasın canım benim
ve kalbine de bir daha zeval gelmeye
büyük geçmişler ola..
şimdi öğrendim..:(
Ve yazı, öyle güzel olmuş ki iyi ki yazmışsın, bambaşka bir yazı ve insanın suratına suratına çarpılan gerçekler...
TEŞEKKÜRLERİMLE CAN KADIN, SENİ SEVİYORUM.
Kalimera tarafından 4/10/2010 9:47:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hep böyle değil midir zaten İnsan elindekinin değerinin elindeyken pek farkına varmaz. Eh elden uçup gittikten sonra da bilse ne yazar? Hani hep deriz ya "Emenete ihanet etmek en büyük hainliktir," diye. Bedenlerimizin de bizlere verilmiş birer emanet olduğunu nedense hiç aklımıza getirmez hoyratça, sorumsuzca kullanırız onları. Sonuç? kendimize bakmamız yeterli sonucu görmek için.
Sizin şiirlerinizi hayatın içinden, yaşanmışlıklardan esinlenerek yazdığınızı biliyorum Afet Hanım. Bu denemenin de böyle bir gerçek hikâyeden ortaya çıktığı ortada. Lâkin (Kalın kafalılığıma verin lütfen.) kendi kalbinizden mi özür diliyorsunuz bu yanını pek anlayamadım. Eğer öyleyse geçmiş olsun dileklerimi de yolluyorum. Allah bir daha göstermez inşa-Allah. Selam ve saygılarımla.
Afet İnce Kırat
Şiirler bölümüne yoğun işlerimden dolayı uğrayamıyorum açıkçası ama arada bir denk geldiğim zaman şiire yapılan yorumları özellikle okuyorum. Geneli yüreğine sağlıktan öteye gitmiyor. Eğer şiire bir yorum getirilecekse onun özüne inmek ve şiiri anlamak gerekir ki bunu da çok iyi bir okuyucu ve eleştirmen yapabilir. Bir de vakti olanlar tabii ki! :))
Bu anlamda aslında şairin şiirini bu şekilde değerlendirip bilgilendirmesi güzel bir olay. Dediğiniz gibi kısıtlı zamanda okunan bir şiirden anlam bulup çıkarmak oldukça zor bir olay.
Afet İnce Kırat
Sanıyorum hep sabretmekle olmuyor. Arada bir de olsa gerekli cevapları vermek gerekiyor. Yoksa ne kalp dayanıyor, ne akıl...
Hayata karşı duruşunu ve mücadelesini her zaman takdir ettiğim birisiniz. Şiir ve sanat boyutu ayrı bir olay ve yazdıklarnız, paylaştıklarınız, öğrettikleriniz ortada. İmkan olsa da bildiklerinizden daha fazla yararlanabilse(m)k.
Saygıyla selamlar sunuyorum değerli Ablacığım.
Allah'a emanet ol.
Afet İnce Kırat
Yaşanmışlık üzerine yazılan bir şiir ve yazının etkisinde ruh oluyor.
Çok güzel olması şart değil, o ruhu yansıtıyor.
Bazen halinizi anlatıp mızmızlanmak gibi olmasın dersiniz, bu bile yanlış anlamaya sebep olur.
Kırmızı evimiz yıpranıyor zaman zaman.
Sağlık,sıhhat dolu bir ömür dilerim,selamlarla...
Afet İnce Kırat
Sevgili Afet Kırat,
Akıcı...
Eğitsel...
Duygulandırıp, düşündüren,
Bilgilendiren kaleminizi kutlarım.
Satır aralarına sığan edebi eleştiri oklarını, donanımlı ve engin kültür deponuzdan, "tam isabet" denilebilecek, on iki-den isabet etmişsiniz.
Anlatanın anlatmak istediğini, anlayan keşke düşünebilse...
Doğrulara sarılmak en doğrusu değil mi?
Teşekkürler emeğinize...+10
Kutlarım edebiyatın değerli kalemi, sevgili Afet Kırat Hanımefendiyi...
Sevgiler Kuzey Ege-den...
Afet İnce Kırat
cok güzeldi ......kalbinize sahip cıkın üzmelerine izin vermeyin bu nasıl yapılır bende bilmiyorum belki bende ögrenirim onu korumayı........hisseden yüreğe yazan kaleme saglık sevgiyle kalın.....