- 937 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEN VE HAYALLERİMİN ŞEHRİ İSTANBUL
Aslen İstanbullu olmama rağmen doğma büyüme Ankaralı olduğum için İstanbul’a sadece fırsat buldukça tatillerde gittim. Belki memleketim olduğu için belki de balık burcu olduğum için İstanbul beni daima büyülemiştir. Hani derler ya “Ortadoğu’nun başkenti” haksız da sayılmazlar. Çok güzel hatta muhteşem bir şehir İstanbul… Şimdi İstanbulların bana hak verdiğini, diğer illerde yaşayanların ise burun kıvırdığını hissediyorum.
Diğer bir ilde de olsanız eğer İstanbul’a gelip o muhteşem şehri görüp, havasını koklayıp, suyunu içtinizse sizin için de İstanbul’un yeri bir başkadır. Ama daha o muhteşem şehri görmediyseniz bu anlattıklarım size bir şey ifade etmeyecektir.
Daha İstanbul’un girişinde başka bir dünyaya ayak attığınızı hissedersiniz ve sizi kendine çekmeye başlar. Zaten belli bir zaman sonra da artık onun egemenliği altına girmişsinizdir.
23 Nisanda bir kaçamak yapıp çocukların tatillerini birleştirip o muhteşem şehre gideceğim. Gideceğim gitmesine de nasıl döneceğim bilmiyorum. Ben Ankara’da yaşıyorum güzel düzenli bir şehir ama dediğim gibi İstanbul ayrı bir dünya, Orada yaşamak bence bir ayrıcalık…
Bazıları “İstanbul sadece gezilecek şehir, yaşanacak şehir değil” der. Ama ben buna katılmıyorum, Bence; kesinlikle yaşanacak bir şehir. Düşünün akşam canınız bir yere gitmek istedi. Ben kendimden örnek vereyim Ankara’da gidecek bir yer bulamam. Ama İstanbul öyle mi? Hiçbir şey yapamazsan bir sahile inersin. Yosun kokusunu içine çekersin ve her şeyi unutursun.
Aslında bu şehir hakkında olumsuz konuşanlarda biraz da kıskançlık var galiba bu şehirde yaşayamayacaklarını bildikleri için kötülemeye kalkarlar hani derler ya “kedi uzanamadığı ciğere mundar” dermiş işte öyle bir şey. Ama bence “yiğidi öldür hakkını ver” diye bir atasözü de var onu düşünseler daha iyi olur.
Sonuçta birileri beğense de beğenmese de bu şehir muhteşem bir şehir. Orada yaşamak herkese kısmet olmaz.
Ne mutlu İstanbul’da yaşayana…
YORUMLAR
fanatik1962
İzmir de yaşayan biri olarak İstanbul beni hem cezbetmiş hem de korkutmuştur. " Biz yürürken siz koşuyorsunuz " derim İstanbullu dostlarıma. Ama haklısınız; muhteşem bir şehir. Aynen sizin gibi, fırsat buldukça gitmekten keyif aldığım bir şehir. Hatta şu aralar " İstanbul'um geldi " diyerek dolanıyorum ortalıkta. Mayıs ayında kısmetse.....
Size gönlünüzce bir tatil diliyorum. Saygılar
fanatik1962
Ben de kuşaklar boyu İstanbul'lu biri olarak buralı olup, burda yaşamaktan çok mutluyum.Başka hangi şehre gitsem,İstanbul'u özlerim.Öyle bir şehir ki,kıymetli Peygamberimizin (S.A.V.)övgüsüne mazhar olmuş:O şehri alacak olan (fethedecek)ne güzel komutan,ne güzel asker!
İstanbul üzerine günlerce konuşulsa bitmez.Yazınız içn kutlarım,saygılar.