Nisan 1'e Mektup!
Güneşli bir sabahtı bugün ,çamlıcanın papatyalı yokuşlarına bakıyordum camdan,yarın Nisan bir dedim ve sana mektup yazmak istedim 12 ayın sultanısın, Nisan ayı,ay gibisin güneşinle pırıl mevsim..
Şaka gibi gelir bana Nisan, 1 Nisan şakası sanırım,ağır geçen kıştan sonra,ağaçlardaki pembe beyaz baharları görsemde gözlerime zor inanırım .Kışı tahtından indiren baharım Nisan’ım ...
Kurarsın saltanatını önce yemyeşil çimenlerin üzerine karlara inat kar beyaz papatyalarını,ürkmezsin artık kardelen çiçeklerinden,sona ermiştir kış ,ve kış kış ederek yavaşça uğurlarsın.Sana söz Nisan’ım sabahları daha erken uyanacağım kuş seslerini dinleyip
güneşte şımaran rengarenk çiçeklerini gözlerimle yudum yudum içeceğim ,her çiçeğinin ayrı rengini görüp,farklı mis kokularını soluyacağım...
Nisan ayında baharla adım atan yaz neferisin sen,kuşların notasız seslerinle uyanmak var ya
yeni kan ,yeni sevinç,taze bahar,yeni doğmuş çiçeklerinle kozasını kırmaya hazır kelebeklerinle,kızıl gelinciklerinle uyanmak ne güzel ne güzel...
Çocukların gülüşleri yayılır evrene,çoşar doğa ,cümbüş başlar Nisan’ ım bahçelerde.Kiraz ağaçları tomurcuklanmış ,erik çiçekte,üzüm asmaları filize geçmiş toprak kıpır kıpır en güzel meyveyi en güzel çiçeği sunmaya hazır,kaplunbağa kış uykusundan uyanmış,kır kış kabuğunu der gibi bakıyor bize...
Yarın Nisan 1’
koş kırlara özgürce koş Nisan’ı kucakla Nisan 1 şakası yap tadında,kızılcık ağacından bir dal kırmayı da unutma ,iyi baharlar hepinize Nisan sevgisiyle.
Nisan 1 ’şakasının kökeni 1564 yılında Fransa kıralı 1X Charles.Daha sonra Avrupa’da yaygın olan yıl başlangıcı Mart 25 idi. Fransız’lar1 NİSAN gününü kendi kültürlerinin parçası görerek devam ettirdiler.Bu adetin İngiltere’ye ulaşması
yaklaşık iki yüzyıl sürdü ,ordan da Amerika’ya ve bütün dünya ya yayıldı. 1Nisan şakasının sembolünün Nisan Balığı olmasının nedeni ise Mart ayının sonlarına doğru güneşin Balık burcunu almış olmasıdır...
Oya Gedik
Nisan 1’e mektubumdan...
YORUMLAR
Nerdeler , nerdeler
Ah ..!! En çokda içimiz acıtan ; meyve vermeye başladğında ağaçlar onlara uzanan çocuklar.
Yeşil çimenler arasında öbek öbek papatyalara dalan, minicik elleriyle derledikleri buketi annelerine vermek için sabırsızlanan
mutlu çocuklar....,
Evet size katılıyorum,kalan güzellikleri yaşatmak bir kişi bin kişi düşüncesiyle yola çıkarım hep...
Çamlıcada ,çamlıca bahçelerinde geçen çocukluğum inanılmaz bir doğa güzelliği yaşatmıştı bana,bir yakınımın evi aynen anlattığım gibi ,çamlıcada ve papatyalı yokuşlara bakıyor ve kar beyazı olan kır papayaları öbek öbek ,içimi çoşturyor ve bu Nisan mektubun u yazdıracak kadar ,yorumu şu an o papatyalı yokuşlara bakıp yazıyorum,bahara bürünmüş halini bir görmeliydiniz.12 marttan beri yakınımın evinde kalıyorum,rahatsızlığından dolayı,inanın mısır patlaması gibi her gün çoğalıyorlar öyle asiller ki ;bu sabah bir sepet dolusu topladım ,ezmeden incitmeden o güzlel karbeyaz papatyaları.Masamda bana öyle güzel bahar sevinçleri ve huzur veriyorlar ki,gönlümdeki bahçemden size de demet demet yapıp bırakıyorum...
Güzel baharlar dost kalem ...
teşk ederim yorumunuz emeğe.
saygımla,üzüm buğusu...
Oya gedik tarafından 4/1/2010 12:56:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Oya gedik tarafından 4/1/2010 1:14:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Oya Hanım ne kadar güzel anlatmışsınız baharı, dediğinizi ben de yapacağım ve 1 Nisan'da kendimi evden dışarıya atıp, doğayı bir de sizin gözünüzden kucaklayacağım. Tasviriniz mükemmel. Kutluyorum sizi. Sevgilerimi sunuyorum.
Oya gedik
sevgimle ...
Kurarsın saltanatını önce yemyeşil çimenlerin üzerine karlara inat kar beyaz papatyalarını,ürkmezsin artık kardelen çiçeklerinden,sona ermiştir kış ,ve kış kış ederek yavaşça uğurlarsın.Sana söz Nisan’ım sabahları daha erken uyanacağım kuş seslerini dinleyip
güneşte şımaran rengarenk çiçeklerini gözlerimle yudum yudum içeceğim ,her çiçeğinin ayrı rengini görüp,farklı mis kokularını soluyacağım...
Çocukların gülüşleri yayılır evrene,çoşar doğa ,cümbüş başlar Nisan’ ım bahçelerde.Kiraz ağaçları tomurcuklanmış ,erik çiçekte,üzüm asmaları filize geçmiş toprak kıpır kıpır en güzel meyveyi en güzel çiçeği sunmaya hazır,kaplunbağa kış uykusundan uyanmış,kır kış kabuğunu der gibi bakıyor bize...
Ne kadar güzel karşılamışsınız ve hissettirmişsiniz bize baharı.Yüreğinize gönül gözünüze sağlık.
Da....
Kaldımı bahçelerimizde o mis gibi kokan leylaklar.Kaldımı bahçelerimiz...Verandalarımız..Kamelyalarımız altında rengarenk güllerin kasımpatıların yıldız çiçeklerinin kucağında çay saatlerimiz bahar aylarında.
Dallarına çeşit çeşit kuşların yuvalandığı, sabaha bizi dürtercesine uyandıran aşk şarkıları bestelemişçesine şakıyan kuşlar...
Nerdeler , nerdeler
Ah ..!! En çokda içimiz acıtan ; meyve vermeye başladğında ağaçlar onlara uzanan çocuklar.
Yeşil çimenler arasında öbek öbek papatyalara dalan, minicik elleriyle derledikleri buketi annelerine vermek için sabırsızlanan
mutlu çocuklar....
Nerdeler şimdi..
öyle özledim kii..Sizin oralar böyle olmalı değerli yazar..Şayet öyleyse bana da banada bir ıslık çalsın o kuşlar.
Bir buket papatya benim için de derleyin.Hasret kalmış güzelliğe gitsin deyin.
Yaşamış kadar oldum hissettirdiniz ya.Sağ olun var olun...Burcu burcu sümbül leylak kokularını getirdi rüzgâr
Saygılarımla______