- 1968 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Yağmuru Dinliyorum...
Akşam şehrin üzerine puslu bir gölge gibi inmeye başladı. Mart sonlarına gelinmesine rağmen, hava hala tam anlamıyla ısınamadı. Kah güneşli,kah bulutlu derken, galiba artık bahar aylarına eriştik.Rüzgarsız ve oldukça ılık ve bulutlu gün,yerini aniden esmeye başlayan, rüzgarlı ve yağmurlu akşama devretti. Sert pıtırtılarla başlayan,gittikçe hızını arttıran yağmuru dinliyorum.Önce sert damlalar halinde,birbirini kovalayan damlacıklar,gittikçe çoğalarak,uğuldayarak devam ediyor.
Su sesi teskin edicidir, insana rahatlama hissi, sükunet verir.Camı açıp bir süre seyrediyorum,dinliyorum.
-İnşallah hayırlı yağmurlar olur Yarabbi!Geçen yıllardaki su sıkıntılarını,ülke olarak çekmeyiz, diye düşünüyorum.Yağmur, havadaki, şehrin üzerinde birikmiş isini de temizleyerek inmeye devam ediyor.Arabalar sileceklerini hızlandırdı,yağmurla yarış edercesine.
Yağmur yağmaya, ben düşünmeye devam ediyorum. Cadde ve sokakların,tozu toprağı köpürerek akıp gidiyor.
Sular birden hayalimde çoğalıyor.Eşimin,yıllar önce anlattığı,onun ilk gençlik yıllarında,harman zamanı olan sel, gözümde canlanıyor.Buğdaylar harmanda tepeler halinde yığılmış,ertesi gün makine gelecek,buğdaylar sapından ayrılacak.Şimdi biçerdöverler tarlalara girdi mi,buğdayı bir taraftan ayırıp,çuvallara akıtırken, samanı da balya yapılıyor.
O yıllarda bir harman, kırk elli gün sürermiş, tarlaların çokluğuna göre. O gece başlayan yağmur gittikçe şiddetini arttırarak büyük bir sele dönüşüyor.Oraklarla biçilip, tepeler halinde yığılmış başaklar, ceviz kabukları misali, selde sürüklenerek, yakın olan Melen nehrine, oradan da herhalde sürüklenerek nehrin götürdüğü yerlere ulaşmıştır.O yıl buğdaysız kalmalarına mı yansınlar,onca emeklerinin heba olduğuna mı?
-Hay Allah ! Akşamın sessizliğinde birden nereden aklıma düştü, bilmiyorum?
-Hayırlı yağmurlar Yarabbi! Kimseleri aç açık dışarıda bırakma! Garib kullarına yardım et!
Yağmur,yavaş yavaş hızını azalttı,hafif tıpırtılarla iniyor.Topraktan yükselen, serin havaya karışan taze toprak kokusu burnuma geliyor.
Yarın,umarım güneşli ılık hayırlı bir güne merhaba deriz,ülke olarak.Nisan ayını,tatlı tatlı yağan yağmurla karşılamaya hazırlanırken.
YORUMLAR
Karadenizli olmam sebebiyle midir bilmem, çok severim yağmuru ve karı. Ama kentlere yağan yağmuru ve karı sevemedim yıllardır.
Siz anlatırken, yağmur sesi geldi kulaklarıma. Toprağın kokusunu aldım. Huzur verici bir yazıydı. Özlemişim böyle dingin ve çatışmasız bir yazı okumayı. Emeğinize sağlık.
Sevgilerimle.
Birden, çocukluğumun yağmurları aklıma geldi. Yağmur yağarken, pencerenin önüne otururdum. Yağan yağmur, ahşaf eve düştükçe harika bir koku yayılırdı ortalığa. Tepelerden gelen yağmur öyle şimdiki gibi sel halinde gelmez, sadece küçük yarıklar oluştururdu. Hele o yağmurdan sonra bahçeye çıktığımda ise pıurıl pırıl bir güneş çıkar, hava temizlenirdi sanki. O yağmurları arıyorum. Harika bir yazıydı ablacığım . Kalemine sağlık. Sevgilerimle
handan akbaş
berekettir ..... her yağmurda hüzün dolar içime annem öldüğü gün yağmur yağmış hiç durmamıştı....sevdiğim bir kalem çok içtendi....saygılar
handan akbaş
handan akbaş
yağmurun sesi
insana huzur veriyor
ama biliyormusun ben eski yağmurları özlüyorum saba yanar çıtırdayarak yağmur camlara vurur tatlı ses çıkararak
yok şimdi öyle ya eskiye olan özlem i arıyoruz ne bileyim
güzel anlatımdı canımsın kutlarım
saygım sevgim ve dualarımla
handan akbaş
Yazınızı okuyunca hemen şunu düşündüm: Yazısının konusu ne olursa olsun, işte Türkçeyi yazım (imla) yönünden katletmeyen biri. Bu bloglara gelen yazılara bakıyorum. İnsan yazmış olmak için yazmamalı.Cümle bütünlüğü, noktalama, doğru yazım hak getire.Yazılanlar dilimizin yazım kurallarına kesinlikle uymalı. Bunu yaptığınız için otuz altı yılını bu konunun öğretimine vermiş biri olarak size teşekkür ediyorum.
handan akbaş
Handan Hanım mest olmuş bir şekilde yağmurun sesini ben de buradan dinledim. Yağmurun sesini ve kokusunu okuyucuya hissettirecek kadar gerçekci ve akıcı üslubunuz var. Tebrik ediyorum. Ayrıca fotoğrafla yazınız da müthiş örtüşmüşler.
Teşekkürler paylaşımınız için. Saygılarımla...
handan akbaş
Bende bütün gece dinledim yağmuru.Huzur buldum.Ama artık yaz gelmeli.Yüreğimiz hala kışta kaldı çünkü.Teşekkürler bu güzel yazınız için...