DUA -MUTAFFİFİN-BURUC
DUA 50
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun
Allah’ım!
Kul hakkıyla huzuruna çıkmaktan sana sığınırım. Bilerek ya da bilmeden bir kuluna haksızlık yapmışsam bana ödetmeyi nasip et. Günahlarımı bağışla. Kötülüklerimi ört.
Ey, affının sınırı olmayan Allah’ım!
Beni, rahmetinden yoksun bırakma, yakıcı ateşine atma. Kalpleri, yapmış olduğu kötülükler yüzünden pas tutan, rahmetinden yoksun bıraktığın inkârcılardan etme.
Allah’ım!
Bilerek ya da bilmeden hak ve adalet sınırlarını ihlal ettim. beni affet. Zira sen affetmeyi seversin.
Öteki dünyada Sana yakınlaşmış herkes tarafından, yüce kayıtları gözlenecek ve kutsanacak olan; yüzlerinde kutsanmışlığın ışığı parlayan, değerli şeylere ulaşmak için can atan erdem sahiplerinden et.
Not: Mutaffifin suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
.................................................................................................
DUA 51
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun
Ey, her şeye tanıklık eden Allah’ım!
Ey, tanıklık edilen her şeyin hükümranlığının sahibi Allah’ım!
Gizli, açık, gece ve gündüz her şeyi görürsün. Yapılan, yapılmayan, düşünülen ve düşünülmeyen her şeyden haberdarsın. Senden hangi hatamı ya da işlediğim günahımı saklayabilirim? Ben acizim ve senin örtüleyiciliğine (el-GAFFAR adına) muhtacım. Günahlarımı bağışla, hatalarımı ört. Merhametini benden esirgeme.
Ey, bütün övgülere layık olan kudret sahibi Allah’ım!
Henüz yeni dünyaya gelmiş, çaresiz bir bebek iken annemin yüreğinde bana karşı sevgi oluşturdun. Merhametini tecelli ettirerek her türlü bakımımı yaptırdın. Babama ailesinin geçimini sağlama sorumluluğu ve bilincini verdin. Nimetlerini bol bol vererek yetiştirip büyüttün. Okumayı, araştırmayı, çevremde olup biteni sorgulama, düşünme ve fikretme duyarlılığı verdin. Kuranınla hakikatlerini gösterdin. Elçini ve onun pak ehlibeytini tanımamı lutfettin. Sana ne kadar hamd etsem azdır. Sen övülmeye layık olmakta teksin. Beni, sana hamd etmekten mahrum etme. Seni, övmeyi gönlümden, zihnimden ve dilimden eksik etme.
Ey, yakalaması çetin olan Allah’ım!
Kendimi yeterli görerek hakikatlerini yalanlamaktan sana sığınırım. Beni, geçici dünya menfaatlerine sahip, kendi anlayışındakilerle keyifle yaşarken Sana (ÇETİN YAKALAYICILIĞINA) doğru gelişinden gafil, hakikatlerini inkara şartlanmış olan zalimlerden etme.
Ey, insanı yoktan var eden, öldüren ve yeniden hayat veren Allah’ım!
Ey, gerçek bağışlayıcılıkta yegâne, sevgisi her şeyi kapsayan Allah’ım!
Ey, şanlı kudret tahtının sahibi, dilediği her şeyin mutlak yapıcısı Allah’ım!
Ey, ilmi ve kudretiyle her şeyi kuşatan Allah’ım!
“Allah’a yemin ederim ki, karıncanın ağzındaki arpanın kabuğunu alarak Allah’a isyan etmem karşılığında bana yedi iklim ve göklerinin altındakiler verilse, yine de yapmam. Sizin dünyanız benim yanımda bir çekirgenin ağzında çiğnediği yapraktan daha değersizdir.”
Anlayışına sahip, dostum dediğin kuluna beni de dost et. Gönlümü ve özümü mesajlarını anlamaya uygun hale getir.
Bana, zarar verse de doğruluğu, fayda verecek yalana tercih edecek iman nasip et.
Not: Buruc suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
MSG
YORUMLAR
DUA lar...yaratanla yaratılanın halleşmesidir kendi hallerince..!
kimseler bilmez..bilemez bu halleşmenin nasıl olacağını sesle yapılan dualara rağmen..sözlere dökülse de..feryadlara dönse de..acizlikle bitmiyorsa kabul görmez diye bilinir yine de..!
dua..kimsecikler bilemz nasıl da güzeldir sessizlikte..
sevgisaygı