- 11223 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
NEVRUZ ÇİÇEĞİ
Nevruz benim memleketimde bir dağ çiçeğine verilen isimdir.Bu ismi almasının sebebi baharın çıkan ilk çiçek olmasıdır.Çocukluk dönemlerimde arkadaşlarımla bu çiçeği toplamak maksadıyla dağlara çıkar toplardık ;arkadaşlarımız arasında en güzel nevruz çiçeği bulana ödüller verilir köye müjde verilirdi genelde bu çiçeği ilk bulanlarda çobanlarımız olur ödülleride onlar alırdı bizlerde hep gelecek yılın ümidiyle yaşardık.
Söz konusu çiçek zambakla aynı familyadan olup ondan daha güzel kokan soğanlı bir çiçek türüdür.Evlerimize toplayıp getirdiğimiz nevruzlar büyüklerimiz tarafından su dolu bir kaba konur evimizi mis gibi kokuturdu içlerinde tomurcuk halinde açmamış olanlarda suyun içinde açar bizler onları gözümüz gibi bakardık.Nevruz toplamaya gitmediğimiz zamanlarda koyun çobanlarımızın yollarını gözler onların topladıklarını ellerinden alabilmek için onlara ne tatlı sözler söyler ikna etmeye çalışırdık.
iLK NEVRUZUN BULUNDUĞU GÜN ATEŞLER YAKILIR ÜZERİNDEN ATLANIR BAHARIN GELDİĞİ COŞKUYLA KUTLANIRDI.yILLAR SONRA BU GÜZEL EĞLENCELİ BAYRAMI OLAYLAR İLE DUYMAYA BAŞLADIĞIMDA KENDİ KİMLİĞİMİ ARAŞTIRMAYA KOYULDUM .
Ben kimim neden bu bayramı önceleri kutluyordum diye sorguladım .Onbirinci yüzyılda orta asyadan göç ederek konyaya yerleşmiş karaman oğulları ile birlikte yerleşmiş Turgutoğulları beyliğinim torunları olduğumu öğrendim.Ahmet yesevi kültürü ile yetişmiş olan beyimiz Pir Hüseyin beyin hayatını incelemeye eserlerini araştırtmaya başladım.Osmanlının bu beyliğe yaptığı baskılar ve savaşlar sebebiyle Türkiye üzerine dağılmış Varsaklar Atçekenler Bayburtlar gibi bir çok kola ayrılmış olduğunu gördüm .Bu boylar ve kollar hala geleneklerini sürdürüyor olmaları ise memnunluk duyduğum bir konu oldu,bu konuyu açmamın sebebi yıllardır süren nevruz geleneğinin bizlerin bayramı olmasına rağmen şimdi ayrılıkcı terör örgütünün bayram olarak sözde kutlamaları;yani bu günü Türkiyede terör estirerek sahip çıkması kanıma dokunmaya başladı devlet ricalinden acizane isteğim ,bizim olan bu günü Türk milletine armağan etmek için neyi bekliyorlar demir dövme merasimleri ile bu günü geçiştirmek bu millete hakaret olmuyormu?
21 Marta yaklaştığımız bu günlerde yine bazı terör gurupları bu günü bahane ederek olaylar çıkarmak istedikleri televizyonlardan bahsedilirken bizler kahroluyoruz.Sayın devlet büyüklerimizden bu günü bizxlere armağan etmelerini diğer art nniyetli guruplardanda bizim bu günümüzü zehir etmemelerini bekliyorum
YORUMLAR
NEVRUZ BAYRAMI
Nevruz unuttuğumuz milletimin bayramı
Dağlarda açan çiçek güzelliğin endamı
Güzellerin ismi evimizin süsü oldun
Senin gelişinle insanlar unutur gamı
Umut olur yağarsın gönlümdeki müjdesin
Nefis bahar kokunla attarlarda gözdesin
Kötüler sahip çıktı vatana pusu oldun
Bilmeyenler konuşur özde değil sözdesin
Çocukluğum seni aramakla gelip geçti
Bu yıl ilk baharda rüzgarların soğuk esti
Önceden bir tadın vardı şimdi sası oldun
Basit bir çakıl taşı çelik demiri kesti
Seni kutlayana bak türklüğünden utanır
Türk menin kutsalını kendi bayramı sanır
Çift kat su vermedim demirin pası oldun
Çekicimin hırsından pasda nasibini alır
Ayranım kabarmasınellerimle boğarım
Yeniden ay gibi tanrı dağından döğarım
Sahibin kalmadı şehidimin yası oldun
Taşarsam ne semaya ne dünyaya sığarım
GAZİ ÖĞRETMEN CEMAL ÜNLÜ
Saygıdeğer öğretmenim,nevruz çiçeğinin güzelliğine benzeyen gönlünüze sağlık, bizi hem çocukluğumuza götürdünüz hemde bugünümüzü düşündürdünüz,bizde çocukluğumuzda nevruzları toplardık birde elimize bir çubuk alıp köklerini eşeleyip köküyle çıkarıdık ve köklerini yerdik, Nevruz şenliği mahalle aralarında yapılırdı komşular toplanır küçük bir ateş yakarlardı,çoluk çocuk herkes cıcıl cıvıl,neşe içinde eğlenirdi,çünkü bahar gelmişti,nevruzlar açmıştı dağların tepelerin yamaçlarında mor mor bakışlarıyla
müjde veriyordu.bahar geldi diyordu.Ya bugün,başka amaçla kullanılan ve bir kesime mal edilen bir gün olarak kullanılıyor 21 MART,devletin bundan şikayati yokki, neyi isteyeceğiz,politika belli,bu bir bahar bayramıdır herkes kutlayabilir,yeterki birlik ve beraberliğimize gölge düşürenlere fırsat vermeyelim diyecekler,Sevgili öğretmenim,yıllardır bu fırsatları verenler kendileri değilmidir.
Biz yine, nevruzumuzun güzelliğine yakışanı yapacağız,nevruz tadında günümüzü kutlayacağız.Ülkesini seven herkesin nevruz bayramını şimdiden kutluyorum.
Gönlüm dolusu sevgilerimi saygılarımı,nevruz tadında sunuyorum.
GÜLER TEKER tarafından 3/13/2010 9:46:56 AM zamanında düzenlenmiştir.