- 462 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ris.Nur'dan Bir Sadeleştirme.
İşte, ey günahların vermiş olduğu gaflet sarhoşluğu ile hayattan lezzet aldığını ve mutlu olduğunu zan eden talihsiz insanlar!
İnsanın mikro ve makro âlem içindeki yalnızlığı acizliği ve nihayetsiz muhtaçlığı karşısında his etmiş olduğu hüzün, elem ve çaresizliği; hangi fenni icatlar, hangi felsefi teoriler, hangi teknik buluşlar, hangi aldatıcı oyun ve eğlence ile yok edebilirsiniz.
Ruh-i beşerin sonsuz arzuları, sınırsız istekleri ve ebedi yaşam ihtiyacına karşı kaza ve belaları, ihtiyarlık ve ölümü hangi sanat ve marifetinizle ortadan kaldırabilirsiniz.
İnsanı dehşete düşüren bu çaresizliği karşısında hangi umudunuz, hangi beklentiniz, hangi bilginiz, hangi birliğiniz ve beraberliğiniz, gerçek manada bir müjde verebilir.
Güvendiğiniz ve bel bağladığınız, Allahın eserlerini ve İhsanlarını onlarla yorumladığınız, hangi tabiatınız, hangi sebepleriniz, hangi ortaklarınız, hangi gücünüz, hangi milli birlik ve beraberliğiniz, hangi putlaştırdığınız batıl ve fani ilahlarınız, sizi, sizce yok olma olan ölümün karanlığından kurtarıp, kabir hududundan, mahşer hududundan, sırat köprüsünden hakimane geçirebilir?
Ebedi saadete mazhar edebilir?
Hâlbuki kabir kapısını kapayamadığınız için, siz muhakkak olarak bu yolun yolcususunuz.
Rahimden dünyaya gelip yaşamak zorunda olan, ummadığı, beklemediği, hatta çoğunlukla istemediği bir anda ölüp gidecek olan bir yolcu, öyle birisine inanmalı, öyle birisine dayanmalı, öyle birisine güvenmeli ve bağlanmalı ki! bütün makro ve mikro alem ve hilkatin sınırları içindeki tüm olay ve hadiselere, Onun emri altında ve tasarrufunda olsun.
Yoksa beşerin kozmik âlem içindeki olaylar karşısında ne acizliği son bulacak.
Ne Yaşam adına yaratılmış ola her şeye karşı olan ihtiyacından kaynaklanan fakirliği bitecek, ne kabrin kapısı kapanacak ve nede ÖLÜM ÖLDÜRÜLEBİLECEK.
Evet, işte hak ve hakikat, hayale gerek yok, Göz yummakla güneş yok olmuyor.
Gözünü yuman ancak kendisini mevhum bir gecenin sonsuz karanlığına mahkûm etmiş olur.
Risale-i Nur Külliyatından Sözler isimli mecmuanın otuz ikinci sözünün sadeleştirilmiş bir pasajıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.