- 774 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Düşün Konuş Dinle Kulubu Üyesi Adnan Menderes Demir ile Söyleşi
GAZİOSMANPAŞA ÜİVERSİTESİ DÜŞÜN KONUŞ DİNLE KULÜBÜ ÜYESİ ADNAN MENDERES DEMİR.” TOKAT HALKI TOKAT DIŞINDAN GELEN ÖĞRENCİ KARDEŞLERİMİZE KAPISINI AÇMALILAR”
Hayatta başarılı olmuş, sosyal gençlerle tanışarak onlarla röportaj yapmak ve köşemde yayınlamak bana zevk vermekte. Bu açıdan Tokat’ta aktif ve girişken lise ve Üniversiteli gençleri bularak sizler için onlarla röportajlar yapmaya devam etmekteyiz. Aşağıda Tokat’ta yetişen bir gencimiz fikirlerini bizle paylaştı. Bizlerde siz okurlarımızla paylaşalım istedik.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
ADNAN MENDERES DEMİR- Ben Adnan Menderes Demir 1990 Tokat doğumluyum. İlköğrenimimi Fatih İlköğretim ve Borsa İlköğretim Okulunda tamamladım.Daha sonra Tokat Anadolu Lisesinden mezun oldum. Şu anda Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü 2. sınıfta okumaktayım. Aynı zamanda Düşün, Konuş Dinle İletişim Kulübünde aktif Üyeyim.
Soru- KAMU Yönetimi Bölümünü seçmenizdeki amaç neydi? Seçmeden önce ve şimdiki duygularınız arasında ne gibi farklar var? Bu meslekte nereye gelmek istemektesiniz?
ADNAN MENDERE DEMİR- Bu bölümü seçmemdeki en büyük etken, yakın akrabam , bana bu yolda ağabeylik eden, aynı zamanda da Gaziosmanpaşa Üniversitemize bağlı Koyulhisar Meslek Yüksekokulunda öğretim üyesi olan Sayın Osman Demir olmuştur. Bölümümüzün önünün açık olduğu yönündeki ısrarcı tutumu beni bu bölümü seçmem konusunda etkiledi.
Kamu Yönetimi bölümünü kazanmam bana hayatıma çok şey kattı.Bunların başında kendime olan güvenimin artması, düşünce ufkumun genişlemesi. Her ne kadar iki cümleden ibaret açıklama olsa da, bunların hayatımdaki yeri büyük. Bu artılarım sayesinde özgüvenim büyük şekilde artmış, dünyaya eskiye nazaran daha geniş bir açıdan bakan bir insan oldum diyebilirim.
Bu meslekte hayalim her zaman kurduğum “ Kaymakamlık “ mesleğine kadar yükselmek isterim. Çalışmalarımızın hayallerimiz doğrultusunda olmasına gayret ediyorum. Umarım benim gibi tüm öğrenci arkadaşlarımda istedikleri yere gelebilirler.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların bu bölümü seçmenize bakış açısı nedir ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Babam DSİ de işçi olarak çalışmakta. Annem ise küçük çapta bir çeyizevi işletmekte. Kardeşlerimden en büyüğü mezun olduğum Anadolu Lisesinde küçüğü ise gene mezunu olduğum Borsa ilköğretim Okulunda öğrenimine devam etmektedir. Ailem her zaman olduğu gibi bu bölümü seçmemde fikrime saygı duydu. Ellerinden gelen desteği sağladılar.
SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanızın hayatta ve okul hayatında sizlere ne gibi katkıları oldu ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Elimden geldikçe ve zaman buldukça kitap okumaktayım. Genellikle roman okumaya fırsat kalmadan bir ders kitabı bitmekte.Şaka bir yana kitap okumak insanın ufkunu açar. Ufku açık insan hayatı daha iyi görür. Haliyle iyi gördüğü her şeyde başarıya bir adım yakındır. Beni bugünlere getiren en önemli dostlarımdan birisi de kitaplar olmuştur.
SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? Arkadaş seçiminin başarınızdaki etkisi nedir ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Sosyal hayatta ders çalışmanın dengesini tutturmak biz öğrenciler her zaman zorlaştırmaktadır. Bu dengede en hassas noktalardan birisi de arkadaş çevresi oluştururken yeri geldiği zaman sosyal hayatına, yeri geldiği zaman da dersine zaman ayırabilen , daha da önemlisi her zaman olumlu düşünen , iyi niyetli insanlara dikkat etmişimdir. Bu sağlam arkadaş çevresi ile kurduğum defne beni başarıdan uzaklaştırmadı..
SORU- Bugün geriye baktığınız zaman “keşke yapsaydım” veya “ keşke yapmasaydım” dedikleriniz neler ? İlerde neler yapmayı arzularsınız ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Sağlam adımlar atmaya çalışan insanlar arasında olduğuma inanmaktayım. Her zaman adımımı atmadan önce sağlam düşündüm. Adımımı öyle attım. Bu yüzden keşke ile başlayan önemli çok belirgin bir cümle yok hayatımda.
SORU- Üniversite gençliğinin genel sorunları nelerdir ? Çözümü nedir ? Özelde Gaziosmanpaşa Üniversitesine şehir dışından gelenlerin sorunları nelerdir ve çözüm yolları nelerdir ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Üniversite gençliğinin genel sorunları arsında para gelmektedir. Aslında bu para sorununu listenin başına taşıyan şey hayat pahalılığı. Öğrenci her zaman bu hayat pahalılığından şikayet etmiştir. Özellikle Tokat dışlından gelen öğrenci arkadaşlarımız Tokat’ın çok pahalı bir şehir olduğunu söylerler. Aslında Üniversite gençliği bu konuda haklı. Esnafımızın Üniversite gençliğini kucaklayarak biraz daha teloranslı davranması bütün sorunu kaldırabilir diye düşünmekteyim.
SORU- Üniversiteye giriş sistemi adil mi sizce ? Nasıl bir sitsem olmalı ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Ben bu sistemin mantığını yanlış buluyorum. Mantığında sorun olan bu sistem nasıl sağlıklı olur bilinir. Bu konu aslında çok uzun bir konu. Biraz da siyasi içerikli olduğunu düşündüğüm bir konu. Çünkü konuya nereden dokunursak ucu siyasete gidecek. Bu yüzden fazla detaya girmeden bu konudaki genel fikrim sistemin adil olmadığı
SORU- Üniversite öğrencileri pek sosyal insanlar değiller. Sizce sosyal olmamak ile neler kaybetmekteler? Sosyal insan olmak sizce nasıl bir duygu?
ADNAN MENDERES DEMİR- Öğrencilerin sosyalliğini biraz da sosyal imkanların yetersizliği biraz da öğrencinin içindeki isteksizlik belirliyor. Sosyal olmamakla öğrenci kendini geliştirebilme, iyi ilişkiler kurabilme, hayatına iyi yön verip sağlıklı adımlar atabilme özelliklerinden ve bunların sonucunda başarıdan Mahru kalıyor. Sosyal olmak girişimcilik ruhunun kazanıldığı ilişki kurmanın ve bunun sonucu olarak da başarının tadının alındığı güzel bir duygudur.
SORU- Gençler kişisel gelişimi genelde önemsememekte, tecrübeli insanlardan faydalanamamakta, Bu durumu kendi hayatınıza bakınca ne gibi dezavantajlarını görmektesiniz ?
ADNAN MENDERES DEMİR- Bu sorunun arkasında bence gene sosyal eksiklik var. Sosyal bakımdan yetersiz kalan öğrenci kendini geliştiremiyor. Kendini geliştirememesi ise başarılı olmasını zorlaştırmakta. Ben geçmişte biraz daha sosyal olsaydım kendimi daha iyi yetiştirirdim. Bunun sonucunda da şu anda Tokat’ta değil belki de Ankara Gazi Üniversitesinde olurdum. Bu yüzden öğrenci imkanları doğrultusunda elinden geldiğince soysal hayat ile olan bağlarını kendi gelişimi için güçlendirmelidir.
SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişimi için ne gibi önerilerde bulunacaksınız?
ADNAN MENDERES DEMİR- Böyle büyük kurumların gelişimi çok kolay ve kısa zamanda olmaz. Bunun biraz zaman alması doğal. Bu zaman dilimi içerisinde rektörlüğümüzün sosyal imkanlar doğrultusunda kaynaklarını etkin kullanabilmesi gerekir. Bu sorunu kökten halledebilmese bile o yolda atılabilecek bir adım olur.
SORU- Tokat dışından gelen öğrencilere Tokat halkının bakış açısını nasıl bulmaktasınız? Dışardan gelen öğrenciler halkın hangi tutumundan şikayetçi? Halkımız Üniversite öğrencilerinin Tokat’tan memnun kalması için neler yapmalı ?
ADNAN MENDERES DEMİR- İlimize dışardan gelen öğrenci arkadaşlarımız Tokat insanının hep farklı olduğunu düşünmüştür. Oysa ortada bir sorun varsa bu Tokat’ın değil sadece tüm toplumumuzun sorunudur. Bu sorunu çözmek için gene ortak hareket etmek gerekmekte.Mesela halkımız komşusu olan öğrencilere kapılarını açıp misafir etmesi gibi halkla öğrencilerin kaynaşmasına yönelik atılacak bir adım, bu konuda çözüme giden bir adım olacaktır. Bu konuda Düşün Konuş Dinle Kulübümüzde fikir aşamasında olan bir çalışmamız bulunmaktadır. İnşallah bu sorunu çözmekte ortaya atacağımız adımlar halkın öğrencileri kucaklamasına vesile olarak , bu yemekte bizimde bir tuzumuz olur.
SORU- Başka neler anlatacaksınız Adnan Menderes Kardeşim?
ADNAN MENDERES DEMİR- Söylemek istediğim fazla bir şey kalmadı aslında. Sadece bizlere kapısını açan Tokat Gazetesine desteklerini esirgemeyen Fatih Kılıç beye sizler aracılığı ile teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.