- 670 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sen Yakıt Taşıyorsun.
Ey Dost!
Hayat nimet fırsatları ve musibet sürprizleri ile doludur.
Değerlendirenler için fırsatlar ganimet, musibetler ise gelecek adına derslerle dolu bir sermayedir.
Sağlık ve boş zaman ile fırsat ganimetlerini değerlendirip kalıcı olmalarını sağla.
Bunu yapabilmen için sağlık ve boş zamanın farkında olup, bu iki değeri nimet bilip değerlendirmek ve değerini bilmek gerektir.
Fırsatın getirdiği ganimetler, musibetlere karşı hazırlıksız yakalanma gafletine sebep olmasın.
Musibetleri de bütün bütün zarar sayma.
Onları da sabır ve metanet ile karşılayıp feraset ile uğurlayabilirsen onlarda geleceğin adına önünü aydınlatan bir meşale, bir dersi ibret ve kazanım olur.
Vaktini değerli şeylere tahsis et, hayatın devamı adına sarf etmek zorunda olduğun dünya işlerinin dışında kalan zamanını, ebedi hayatını kazanma ve kazandırma adına ilim, ibadet ve zikir ile değerlendir.
İlim fazilet, ibadet sermaye, zikir ise gafletin kovulması, kalbin iman nuru ile cilalanması, kulun şeytanın tuzağından kurtulma yoludur.
Zikir sadece Allahın belirli esmasının belli adet ve zamanlarda tekrar ve terdadından ibaret olmayıp, Hangi amel olursa olsun, Allah’ın emirleri istikametinde ise o zikre dahil olduğu gibi,
Harama girmemek kaydı ile faz ibadetlerini yerine getiren bir Müslüman’ın dünyevi iş, alışveriş, yorgunluktan kurtulma adına dinlenme, meşru dairede gezi, oyun ve eğlencesi bile, Zikir ve ibadet sayılır.
Şunu unutma ki Allah seni yakmak için yaratmamış.
Eğer dünyada bile sıkıntı, huzursuzluk, tatminsizlik ateşinde yanıyor isen bil ki seni kayan ateşin fitilini sen tutuşturmuş ve o ateşe sen yakıt taşıyorsun.
Sen Yakıt Taşıyorsun. Yazısına Yorum Yap
"Sen Yakıt Taşıyorsun." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.