- 721 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAMAK (yorum yapmanız kendimi geliştirmem içn iyi olur)
AÇLIĞI HERKES BİLİR AMA YAŞAYARAK ÖĞRENMEK SADECE AHMET MURAT GİBİ ŞANSSIZ İNSANLARIN BAŞINA GELİR. YİNE GURULDAYAN KARNI ARTIK KULAKLARINA BİR ORKESTRA EDASIYLA NAĞMELER FISILDIYORDU. YİNE AÇTI VE BU DURUMU DEĞİŞTİRMEK İÇİN KENDİNİ GÜÇLÜ HİSSETMİYORDU. HATTA YAŞAMAK İÇİN BİLE GÜCÜ OLDUĞUNA İNANMIYOR SADECE HAYVANLARA HAS YAŞAMA İÇGÜDÜSÜYLE HAYATTA KALIYORDU.
OYSA NE KADAR GÜZEL GİDİYORDU HERŞEY ONUN İÇİN. ÇOĞU KİŞİNİN SAHİP OLAMAYACAĞI BİR İŞİ VE ONA GÖRE ÇOK ŞANSLI BİRKAÇ KİŞİNİN SAHİP OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜ BİR AİLESİ VARDI. AHMET MURAT BEY EVET BU BEY SIFATI ÇOK ESKİLERDE KALMIŞTI AMA BİR ZAMANLAR AHMET MURAT BEYDİ. HERKESİN SAYGIYLA BAKTIĞI HATTA KİMİLERİNİN İMRENDİĞİ O HAYATI NASIL ALT ÜST OLMUŞTU. BUNLARIN TEK AÇIKLAMASI OLABİLİRDİ CEZALANDIRILIYORDU. ÖNCELERİ UFAK TEFEK BİRİKİMLERİYLE GİRMİŞ OLDUĞU ESNAFLIKTA BAŞARISIZ OLMASI HERKESİN BAŞINA GELEBİLİRDİ. VE BU ONA OLAN SAYGINLIĞI AZALTMASINA RAĞMEN DİŞİNİ TIRNAĞINA TAKARAK HER İŞTE ÇALIŞMASI VE AİLESİNİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMASI TEKRAR O SAYGINLIĞA KAVUŞMASINI SAĞLAMIŞTI. O SADECE ÇALIŞYOR BİR GÖREV ADDETTİĞİ YAŞAMAYI LAYIKIYLA YAPMAYA UĞRAŞIYORDU. YAŞAMAYI BİR GÖREV OLARAK ALGILAMSI ONUN SUÇU DEĞİLDİ. MADEM BİR İMTİHAN İÇİN GELMİŞTİ DÜNYAYA BAŞARILI OLMALIYDI. KARISI BU HALİNİ GÖRÜYOR ONDAN NEFRET ETMESİNE RAĞMEN ACIMA DUYGUSUNUDA GİZLEYEMİYORDU. AŞIK OLDUĞU ADAM BUYDU AMA HEGÜN KAPIYA DAYANAN ALACAKLILAR VE EV SAHİBİNİN MERHAMETİYLE KALDIKLARI BU İKİ GÖZ ODA ONA ZİNDAN HAYATI YAŞIYORMUŞ HİSSİNDEN BAŞKA BİRŞEY VERMİYORDU.
EVLENELİ SEKİZ YIL OLMASINA RAĞMEN NURTEN HANIM SANKİ YİRMİ YIL YAŞLANMIŞTI. ARTIK NEFES ALAMIYORDU BİRŞEYLER YAPMALIYDI. KIZLARI OKUL ÇAĞINA GELMİŞ AMA ANNESİNİN BU HÜZÜN DOLU DÜŞÜNCELERİ RUHUNA YANSIDIĞI İÇİN FAZLA KONUŞMAYAN İÇİNE KAPANIK BİR ÇOCUKTU. BABASINI FAZLA GÖRMÜYORDU ANNNESİ ONUN BU HAYATTAKİ TEK DOSTU VE KILAVUZUYDU. AHMET MURAT EFENDİ KARISININ HÜZÜN DOLU GÖZLERİNE BAKTIKÇA İÇİNDE BİR YERİN KANADIĞINI HİSSEDİYORDU.
- NURTEN BE KOCA DENİZLİ EŞRAFLARINDAN HACI SÜLEYMEN EFENDİNİN KIZI.
BU CÜMLEYİ O KAÇAMAK BULUŞMALARDAN HABERDAR OLAN MAHALLE BÜYÜKLERİ HEP SÖYLEYİP DURUYORDU. DAVUL BİLE DENGİ DENGİNE CÜMLESİ ARTIK GÜNLÜK HAYATININ BİR PARÇASI OLMUŞTU. KİMSENİN KİŞİLİĞİNE BİR LAFI YOKTU AMA SONUÇTA O KOCA HACI SÜLEYMEN EFENDİNİN KIZI AHMET MURAT EFENDİYSE TEYZESİ DUL HACER KADININ ZORLUKLAR İÇİNDE MAHALLELİNİN YARDIMLARIYLA BÜYÜTTÜĞÜ YEĞENİYDİ. BİRİNİN OĞLU OLARAK ANILMAK İSTERDİ AMA ANNESİ VE BABASI DAHA O DÖRT YAŞINDAYKEN BİR KAZA SONUCU ÖLMÜŞTÜ. TEYZESİ BÜYÜTTÜ DEDİYSEK ON DÖRT YAŞINA KADAR BİR DÖNEMDİR BU, SONRA ODA AHMET MURATI YALNIZ BIRAKIP GÖÇÜP GİTMİŞTİ. HAYAT MÜCADELESİ HEP VARDI ONUN İÇİN AMA KENDİNE OLAN GÜVENİ SONSUZDU.
TÜM KARŞI ÇIKIŞLARINA RAĞMEN HACI SÜLEMEN EFENDİNİN NURTENLE EVLENMİŞ VE ARTIK ORALARDA DURAMAYACAĞINI BİLDİĞİ İÇİN İZMİRE YERLEŞMİŞTİ.TABİ Kİ BUNA HACI SÜLEYMAN EFENDİNİN KIZINI EVLATLIKTAN REDDEDİŞİ VE İNSANLARIN ONLARA SÜLEYMAN EFENDİNİN ZORUYLA MESAFE ALMALARI EN BÜYÜK ETKENDİ. AMA İZMİRDE GEÇİRDİKLERİ DÖRT YIL HAYATLARININ EN MUTLU YILLARI OLACAKTI. KIZLARI ZEYNEP EVİLİKLERİNİN İKİNCİ YILINDA ONLARA VERİLEN BİR HEDİYEYDİ. ARADAN GEÇEN ALTI YIL ARTIK NURTENİ BAŞKA BİRİSİNE AHMET MURATIDA BİR ÖLÜYE DÖNÜŞTÜRMÜŞTÜ. TEK BAĞLARI VARDI HAYATLA ZEYNEP. NURTEN KOCASININ TABİKİ SEVDİĞİ İÇİN EVLENMİŞTİ. ASLA FAZLA PARASI OLMADIĞI İÇİN DEĞİL ARTIK SEVDİĞİ ADAM OLMADIĞI İÇİN İSTEMİYORDU. SEVDİĞİ ADAM ONA HİÇ YALAN SÖYLEMEZDİ. OYSA AHMET MURAT O NARLIDEREDEKİ EVLERİNİ BİR KUMAR MASASINDA KAYBETMİŞTİ. O EV BABASININ EVİNDEN AYRILIRKEN ALDIĞI TAKILARIN VE PARANIN KARŞILIĞINDA KOCASINA VERDİĞİ BİR HEDİYEYDİ. ASLA EV BENİM DEMEDİ KOCASININ GÖZLRİNDEKİ MUTLULUK ONA YETİYORDU. ZATEN AHMET MURAT ÇOK ÇALIŞARAK ONDAN ALDIKLARINI BİR BİR GERİ VERİYORDU. SON 2 YILDA BU VERDİKLERİYLE GEÇİMLERİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞMIŞLARDI AMA ONLARDA BİTMİŞTİ. AHMET MURAT O EVİ KAYBEDERKEN SADECE EVİ DEĞİL SAYGINLIĞINIDA KAYBETMİŞTİ.
VE NURTEN BİRGÜN ÇEKİP GİTTİ ZEYNEPLE BİRLİKTE AHMET MURAT HİÇ ARAMADI ONU ÇÜNKÜ GÜÇSÜZDÜ VE BİRİCİK NURTENİNE ÇEKTİRDİĞİ ACILARIN ARTIK SONA ERMESİNİ İSTİYORDU. TABİ Kİ NURTENİN GİTMESİ BERABERİNDE EVDEN ATILMASINIDA GETİRDİ. ARTIK SAÇI SAKALINA KARIŞMIŞ SOKAKAKLARDA YATAN BİR ADAMDI. ÇALIŞMIYOR BU GÜCÜ KENDİSİNDE GÖRMÜYORDU. ZATEN ONU BU HALİNDE İŞE ALACAK KİMSEDE BULUNMAZDI.
AHMET MURAT KUMARDA KAZANSAYDI NE YAPACAKTI O PARAYI HALA BİLMİYORDU. KENDİLERİNE YETEN BİR HAYATLARI VARDI. GALİBA BU SORUNUN CEVABINI HİÇ BULAMAYACAKTI. ZATEN HİÇBİR PARANIN NURTENİN GÖZLERİNDEKİ NEFRETİ UNUTTURMAYACAĞINI ANLAMIŞTI. VE HAYATTA KAZANABİLECEK EN DEĞERLİ ŞEYLERİ ARTIK KAYBETTĞİNİ BİLİYORDU. AHMET MURAT YAŞAMAYA DEVAM ETTİ. YAŞAMAK DEDİYSEK ÖLMEDİ YANİ BİR SÜRE DAHA.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.