- 2374 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN GİBİ KADINLARA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Öncelikle gün hergün kutlu olsun derken asla ne feminist ne de siyasi düşüncelerle yazmadığımı belirtmek isterim. Cumhuriyet çocuğuyum, Atatürk devrimlerini, ilkelerini severek okudum ve takipçisiyim. Eğer bugün kadının adı varsa seçme ve seçilme hakkı verilmişse hatta elimiz kalem tutuyorsa, yazdıklarımız okunuyorsa O’na borçluyuz...İlk kadın pilotumuz, Atatürk’ün manevi kızı Sabiha Gökçen’i saygıyla anıyorum...
"Erzurum’un Pasinler ilçesine bağlı Çeperler Köyü’nde dünyaya geldi.Henüz 20 yaşında bir gelinken 1877-1878 yılları arasında yapılan Türk-Rus Savaşı’nda (93 Harbi) Aziziye Tabyası’nı sopayla,taşla, kazma, kürekle savunanlara katılarak cesurca savaştı.Daha sonra oğlunu Çanakkale Savaşı’nda şehit verdi." Hepimizin saygı duyduğu bir kadın NENE HATUN’u unutmamız mümkün mü..?
Günümüzde yapılan savaşlar sonucu Cumhuriyet’imizle birlikte kazanılan bağımsız-Laik bir ülke olarak birçok şeyi elde ettiğimizin bilincinde olanlardanım. Bilim, teknik, estetik, okur-yazarlık v.s...İşte bu imkânların sonucunda kazanılan kolaylıklarla daha sağlıklı daha konforlu ve ayaklarımızın üzerinde durabiliyoruz "biz kadınlar". Elbette kırsal kesimlerimizde yaşayan kadınların sıkıntısını da bilenlerdenim. Ceza Evlerinde ki kader mahkumları kadınlarımızı da asla unutmuş değilim. Töreye kurban edilen kadınlarımızı, Genelevlerde yaşama savaşı veren kadınlarımızı da...Zamana ihtiyaç var deyip kendimi teselli edenlerdenim...
Kadın/Erkek bir bütündür diyenlerdenim. Aile olmak yarınların çocuklarını doğurmak ve onlara tüm güzelleliklerle hürriyeti sunmak, emanet etmek adına...
Avukatı, mimarı, doktoru, öğretmeni, işçiyi, şöförü v.s her meslekten insanı doğuran kadına saygı sonsuz olmalı elbette. Kadın olsun, erkek olsun önce insanlık erdemine sahip olmalı ve sorumluluklarını bilmeli. Adını ailesini korumalı, ananevilerini, değerlerini unutmamalı diye düşünenlerdenim.
Ülkesini toprağını, bayrağını seven bir kadın, bir anne olarak her gün her gün kutlu olsun. Haydi erkekler !.annenize, ablanıza, eşinize, kızınıza bir dal papatya sunun birde yanağına öpücük kondurun ve bunu ne çok sık yaparsanız doğa da evinizde filizlenip yeşerecek, neşelenecek, beşerecektir...
ayşe yayman
YORUMLAR
Ülkesini toprağını, bayrağını seven bir kadın, bir anne olarak her gün her gün kutlu olsun. Haydi erkekler !.annenize, ablanıza, eşinize, kızınıza bir dal papatya sunun birde yanağına öpücük kondurun ve bunu ne çok sık yaparsanız doğa da evinizde filizlenip yeşerecek, neşelenecek, beşerecektir...
AYŞE HANIM BİR YAZAR VE İMAM OLARAK SİZİ VE BU GÜZEL YAZINIZI KUTLUYORUM. HEPİMİZE GÖREVLER DÜŞMEKTEDİR. BİZLER YAZARAK TOPLUMU BİLİNÇLENDİRİRSEN İNŞALLAH YARINLARIMIZ DAHA GÜZEL OLACAKTIR. BİZİM DİNİMİZ ÜSTÜNLÜĞÜN KADIN OLMAKTA VEYA ERKEK OLMAKTA OLMADIĞINI SÖYLEMEKTEDİR. SADECE TAKVA DA OLDUĞUNU SÖYLER. KİM İYİ BİR İNSAN OLURSA O ÜSTÜNDÜR. SELAMLAR.
Özü güzel bir yazı. Fakat çok sığ işlenmiş.
Bilgi vermiyor işaret ederek gösteriyor.
Yine de tebrikler.
Günlere özgü yazılan yazıları okumak içinden gelmiyor. Bir şeyin günlere pay edilmesi hoş değil.Bir çok gün var ve bir çok arkadaş bu günlere özgü yazıp güne damga vurmak istiyor gibime geliyor. Öyle olduğunu da görüyorum.
Hakı olanın yerine günün mana ve önemini:) anlatan sıradan bir yazı GÜNÜN YAZISI oluyor.
Bu yazıda kadının etinin de sömürülmesi yer almıştı emeğinin sömürülmesinin yanında.Genelde olayın bu yönü unutulup hep Pozitif ayrımcılığa yönelik kaklar istenirdi.
Bu yazı diğerlerinden gayet farklıydı.
Kutlarım ve menfi eleştirilerimden sizi tenzih ederim.
Saygılar.
bluecould
Günün yazısı seçilecek bir yazı..
Hem içerik hem anlatım muhteşemdi.
Haydi erkekler! Annenize, ablanıza, eşinize, kızınıza bir dal papatya sunun bir de yanağına öpücük kondurun ve bunu ne çok sık yaparsanız doğa da evinizde filizlenip yeşerecek, neşelenecek, beşerecektir.
Tebrikler bu güzel yazı ve bu cümle için...
Haydi erkekler !.annenize, ablanıza, eşinize, kızınıza bir dal papatya sunun birde yanağına öpücük kondurun ve bunu ne çok sık yaparsanız doğa da evinizde filizlenip yeşerecek, neşelenecek, beşerecektir...
GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL Bİ YAZI OKUDUM. YÜREĞİNİZE SAĞLIK.
Nedim Yavuz tarafından 3/8/2010 7:44:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Atatürk'ün ve onun bu ülkeye armağan ettiği Cumhuriyet'in, özellikle kadınlara sunduğu hakların, bazı kadınlarımızca abartılması, suistimal edilmesi bu gün ülkeyi yeniden Ortaçağ zihniyetine büründürmek isteyenlerin işline gelmekte ve ne yazık ki bazı kadın ve kızlarımız kendilerine sunulan bu güzel haklardan vaz geçmeye, iade etmeye başlamışlardır. Yeniden erkeğin arkasından yürümek, iş hayatından çekilmek, hatta çok eşliliğe razı olmak bile ne yazık ki gündemlerindedir.
Günün anlamına uygun ve anlam-teknik olarak da iyi yazılmış, seçkiyi hak etmiş bir yazı.
Yazıyı ve değerli yazarını ben de kutluyorum.
Engin Tatlıtürk
(Tutturmuşsun bir ortaçağ karanlığı ) Her şeyi ona bağlıyorsun. Bütün yazıları okudum. Keskin zekanıza ve derin bilginize rağmen bunları sizden başka yazan göremedim.
Çok eşliliğe razı olan bir avuç kadın kaldı eğitmek için ulaşamadığımız.
Bunun dışında hangi onurlu kadın kuma alır.Kim ? hangi hakkını ? kime iade etmiş?
Hangi kadınlar? hangi hakları ? abartmış ve suistimal etmiş?
Ne yazdığınızı bilerek mi Yazıyorsunuz.?
Kusura bakmayın sizi anlamakta zorlanıyorum.
Selamlar.
Ufak şeylerden dahi mutlu olabilen duygusal kadınlara; uzağa gitmenize gerek yok, yanıbaşınızdaki annenize,kardeşinize ,eşinize,sevgilinize,kızkardeşinize,arkadaşınıza ufak bir kutlama ve onun özel olduğunu hissettirmniz hoş olacaktır sevgili beyler:) Yazara burada da katılıyorum:)
Teşekkürler bu yazı için.Günün anlamına uygun ve çok hoştu.
Atatürk gibi bir değere sahip, Türkiye Cumhuriyetin laik,aydın ve başı dik onurlu kadınları olarak, bu ülkenin daha aydın yarınlara kavuşması daha çok bizim elimizde.
Töre ve gelenek adı altında kadına uygulanan zulüm ancak kadınlar sayı olarak yüzde yüzde buna karşı olursa alt edileceğine inanaıyorum.Aslında söylenecek çok şey var kadının ülkemizdeki yeri adına ama biraz da diğer okuyuculara bırakmak istiyorum destek yorumlarını
Sayfanıza sevgilerimi ve de bir demet kır papatyası bırakarak ayrılıyorum ( en sevdiğim çiçektir)
Teşekkürler bu güzel yazı için.